Rozrywka » Turystyka
Diners Club Polska: Polacy spędzają wakacje aktywnie
Polacy na wakacjach omijają leżaki. 41 proc. przede wszystkim zwiedza i poznaje nowe miejsca. Jeszcze aktywniej czas spędza blisko 21 proc. osób, które uprawiają jakąś dyscyplinę sportu – wynika z badania Diners Club Polska. Stacjonarny wypoczynek wybiera 28,1 proc., a 2,5 proc. chce uczyć się i zdobywać nowe umiejętności. Natomiast 7,6 proc. ankietowanych jeszcze nie wie jak spędzi czas na urlopie.
Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:
- Polacy preferują aktywne wakacje. Co roku najpopularniejszym sposobem spędzania urlopu jest zwiedzanie i poznawanie nowych miejsc. W 2018 r. tak planowało 41,5 proc. badanych. W porównaniu do zeszłego roku urósł odsetek osób, które wybierają sport z 16,4 do 20,7 proc. O 5,3 pkt. proc. więcej ankietowanych wybierze także stacjonarny wypoczynek – mówi Monika Masztakowska z Diners Club Polska.
Mężczyźni nieznacznie aktywniejsi
W aktywnym spędzaniu czasu przodują mężczyźni. Blisko co trzeci z nich planuje uprawiać w wakacje sport. 38 proc. chce zwiedzać, a tylko co czwarty wybierze leżak. W przypadku kobiet, 30 proc. ma zamiar odpoczywać stacjonarnie, a niecałe 13 proc. spędzi ten czas na sportowo. Więcej pań za to planuje zwiedzać i poznawać nowe miejsca (43,7 proc.) oraz uczyć się i zdobywać nowe umiejętności (4,8 proc.).
Rok temu to kobiety były bardziej aktywne i to znacząco. 48 proc. pań chciała zwiedzać i poznawać nowe miejsca, a 20 proc. planowała uprawiać sport. Stacjonarny odpoczynek wybierało tylko 17 proc.
Coraz częściej wybieramy sport
Jak wynika z badań Diners Club Polska, systematycznie rośnie odsetek osób, które na wakacjach chcą uprawiać sport.
- W 2017 r. tak spędzić urlop chciało zaledwie 3 proc. badanych. Rok temu było to już 16,4 proc., a w tym sezonie aż 20,7 proc. To pokazuje znaczący trend w tym aspekcie i daje wyraźny sygnał dla branży turystycznej, która w swojej ofercie dla turystów powinna zwrócić uwagę na odpowiednie atrakcje dla osób uprawiających różne dyscypliny sportu – mówi Monika Masztakowska z Diners Club Polska.
Ciągły wzrost to głównie zasługa osób młodych w wieku 18-29 lat – aż 42 proc. ankietowanych z tej grupy ma sportowe plany. Drugą najaktywniejszą grupą są czterdziestolatkowie (22,2 proc.) oraz turyści w wieku 70 lat i powyżej (21,5 proc.).
Mieszkańcy wsi i średnich miast najczęściej wybiorą leżak
Stacjonarny wypoczynek najchętniej planują mieszkańcy wsi (39,6 proc) oraz małych (do 50 tys. mieszkańców) i średnich miast (50-250 tys. mieszkańców) – co trzeci ankietowany. Długie leżakowanie nie jest domeną osób z metropolii powyżej 500 tys. Tylko 6,2 proc. badanych chce tak wypoczywać, 18,5 proc. planuje uprawiać sport, a 56,4 proc. zwiedzać i poznawać nowe miejsca.
Nota metodologiczna:
Badanie zostało zrealizowane przez Instytut Badań Rynkowych i Społecznych 25-26 kwietnia 2019 r. metodą telefonicznych, standaryzowanych wywiadów kwestionariuszowych wspomaganych komputerowo (CATI), na ogólnopolskiej grupie 1100 pełnoletnich Polaków.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Informacja o Diners Club Polska
Diners Club Polska jest jedynym niebankowym podmiotem na terenie Polski, który wydaje karty obciążeniowe i kredytowe, z okresem bezodsetkowym do 59 dni i atrakcyjnym oprocentowaniem kredytu w wysokości od 6 proc. Oferta kart Diners Club jest kierowana do dużych oraz małych i średnich przedsiębiorstw, przedstawicieli wolnych zawodów i aktywnych podróżników, oraz wszystkich, którzy cenią wygodę i bezpieczeństwo. Karty są akceptowane w ponad 29 mln punktów handlowo-usługowych i 1 mln bankomatów w ponad 190 krajach. Spółka jest częścią Diners Club International, najstarszego wydawcy kart płatniczych oraz jednej z największych i najbardziej znanych niebankowych instytucji finansowych na świecie.
Więcej informacji na stronie: http://www.dinersclub.pl/pl
Nadesłał:
Radosław Pupiec
|
Komentarze (0)