Rozrywka i wypoczynek » Turystyka
Diners Club Polska: Tylko połowa Polaków wyjedzie w tym roku na wakacje
W 2019 r. może czekać nas gorszy sezon turystyczny. Na wakacje wyjedzie tylko co drugi Polak. Najchętniej nasi rodacy będą spędzać urlop na terenie kraju – 35,5 proc. Drugim najpopularniejszym kierunkiem są pozostałe państwa Unii Europejskiej. W dalszą podróż, poza UE, wybierze się 7,5 proc. Ankietowanych, z czego 3,4 proc. wyjedzie poza Stary Kontynent – wynika z badania Diners Club Polska. W miejscu zamieszkania zostanie ponad 37 proc. respondentów, a 9,2 proc. jeszcze nie ma sprecyzowanych planów na wakacje.
Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:
- Tegoroczne wyniki są mniej optymistyczne. W zeszłym roku blisko 70 proc. badanych planowało wakacyjny wyjazd. Ponad 41 proc. chciało spędzić go w Polsce, natomiast 27,5 proc. na urlop wybrałaby się za granicę. W porównaniu do 2018 r., więcej osób wyjedzie tylko do miejsc, które leżą na Starym Kontynencie ale poza UE – mówi Monika Masztakowska z Diners Club Polska.
Na wakacje wyjedzie najwięcej 40-latków
Chęć wyjazdu i wybór kierunku determinuje m.in. wiek. Pod tym względem przodują 40-latkowie - na wakacje uda się blisko 74 proc. ankietowanych z tej grupy. Chętnie (64,5 proc.) urlop planują także osoby w wieku 30-39 lat.
- W dalszą podróż, poza granicę Polski, wyjedzie najwięcej osób młodych, w wieku 18-29 lat – prawie 28 proc., z czego 13,5 proc. uda się poza Europę. Co ciekawe, osoby w tym przedziale wiekowym są także najbardziej niezdecydowane, prawie 30 proc. nie ma jeszcze sprecyzowanych planów. Może to wynikać z tego, że młodzi ludzie często podejmują decyzje na krótko przed wyjazdem lub szukają ofert specjalnych na ostatnią chwilę – mówi Monika Masztakowska z Diners Club Polska.
Na przeciwnym biegunie są osoby starsze. Nigdzie nie wyjedzie aż 61,5 proc. 60-latków i prawie 57 proc. osób w wieku 70 lat i powyżej.
Beneficjenci 500 plus częściej wyjeżdżają
Jak wynika z badania Diners Club Polska na wakacje częściej pojadą beneficjenci programu Rodzina 500 plus. Podobnie jak rok temu, deklaruje tak blisko 72 proc. respondentów z tej grupy, z czego co czwarty pojedzie za granicę. W przypadku osób, które nie pobierają świadczenia, urlop zaplanowało aż o 26 pkt. proc. mniej, natomiast tylko prawie co szósty wyjedzie poza kraj.
Na wakacje nie uda się w tym roku także blisko co drugi mieszkaniec wsi. Co trzeci spędzi urlop w kraju, a poza Polską odpoczywać będzie tylko 15 proc. Najczęściej w podróż latem wyjadą mieszkańcy dużych miast (250-500 tys. mieszkańców) oraz metropolii (powyżej 500 tys. mieszkańców) - prawie 60 proc. badanych.
Chudszy portfel na wakacjach
Zmiany widać także w planowanych budżetach. Blisko połowa ankietowanych (49,1 proc.) chce się zmieścić w kwocie do 1 tys. zł na osobę. Jest to wzrost o 15,3 pkt. proc. względem ubiegłego roku, gdy najpopularniejszym budżetem było 1-2 tys. zł. Z drugiej strony rośnie grupa turystów, która wyda więcej. Z 14,3 do 17,8 proc. urósł odsetek badanych z zaplanowanym budżet między 2 a 4 tys. zł. Natomiast 8,3 proc. Polaków planuje wydać powyżej 4 tys. zł na osobę.
- Różnice w planowanych budżetach wynikają z kilku aspektów. Jednym z nich są zmiany w samych kierunkach wyjazdów. Mniejszy odsetek stanowią wyjazdy za granicę, a urlopy krajowe można zaplanować z niższym budżetem. Z drugiej strony, więcej turystów, którzy wybiorą się w dalszą podróż, przekroczy granice UE, co może tłumaczyć wzrost dużych budżetów - mówi Monika Masztakowska z Diners Club Polska. – Kolejnym aspektem jest ciągła profesjonalizacja w organizacji podróży, szczególnie samodzielnych. Na rynku mamy szereg różnego rodzaju narzędzi jak np. platforma ClubMiles, w której szybko i wygodnie znajdziemy lot i zarezerwujemy hotel. Dodatkowo, niektóre instrumenty, jak m.in. karty płatnicze, oferują specjalne udogodnienia dla podróżników, np. ubezpieczenia turystyczne w pakiecie. To pozwala sprawniej i przede wszystkim taniej zorganizować całą podróż – dodaje.
Nota metodologiczna:
Badanie zostało zrealizowane przez Instytut Badań Rynkowych i Społecznych
25-26 kwietnia 2019 r. metodą telefonicznych, standaryzowanych wywiadów kwestionariuszowych wspomaganych komputerowo (CATI), na ogólnopolskiej grupie 1100 pełnoletnich Polaków.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Informacja o Diners Club Polska
Diners Club Polska jest jedynym niebankowym podmiotem na terenie Polski, który wydaje karty obciążeniowe i kredytowe, z okresem bezodsetkowym do 59 dni i atrakcyjnym oprocentowaniem kredytu w wysokości od 6 proc. Oferta kart Diners Club jest kierowana do dużych oraz małych i średnich przedsiębiorstw, przedstawicieli wolnych zawodów i aktywnych podróżników, oraz wszystkich, którzy cenią wygodę i bezpieczeństwo. Karty są akceptowane w ponad 29 mln punktów handlowo-usługowych i 1 mln bankomatów w ponad 190 krajach. Spółka jest częścią Diners Club International, najstarszego wydawcy kart płatniczych oraz jednej z największych i najbardziej znanych niebankowych instytucji finansowych na świecie.
Więcej informacji na stronie: http://www.dinersclub.pl/pl
Nadesłał:
Radosław Pupiec
|
Komentarze (0)