Firma » Biznes

Drogi pracodawco, na święta poproszę…

Drogi pracodawco, na święta poproszę…
Zobacz więcej zdjęć »
Tradycja wspólnego celebrowania świąt jest od lat zakorzeniona w polskiej kulturze. Potwierdzają to najnowsze wyniki niezależnego badania „Świadczenia pozapłacowe według pracowników ”.

Wyniki badania pokazały, że 55% pracowników otrzymało od firmy upominek z okazji Świąt Bożego Narodzenia, a 22% otrzymało więcej niż jeden prezent. Pracownicy najbardziej chcieliby dostać od pracodawcy pod choinkę bon podarunkowy – tak odpowiedziało 63% respondentów oraz kartę podarunkową – 41% ankietowanych.

Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:

 

Okazje, które przedsiębiorstwa wykorzystują do dodatkowej motywacji personelu są od lat niezmienne. Najczęściej pracownicy otrzymują świadczenia pozapłacowe w związku z najważniejszymi w Polsce świętami. Najwięcej firm decyduje się na przyznanie pracownikom dodatkowych motywatorów z okazji Bożego Narodzenie. Skoro już firmy inwestują pieniądze i czas, by budować lojalność oraz motywować pracowników, a także kreować pozytywną atmosferę w miejscu pracy, warto wiedzieć jakich upominków oczekują zatrudnieni. Tylko odpowiednio dobrany, czyli trafiony prezent, przyniesie zakładany rezultat, jakim w długim okresie jest większa efektywność w pracy i zaangażowanie pracowników.

 

Co chcieliby dostać pracownicy pod choinkę od pracodawcy?

 

Wyniki badania „Świadczenia pozapłacowe według pracowników” przeprowadzonego przez  niezależny Instytut Badawczy ARC Rynek i Opinia, na zlecenie Sodexo Benefits and Rewards Services, w listopadzie 2014 roku, jednoznacznie wskazują, że wśród świadczeń pozagotówkowych, blisko dwie trzecie pracowników (63%) chciałoby otrzymać od pracodawcy na gwiazdkę kupon podarunkowy, na zakupy w hipermarketach i innych sklepach. Ponadto 41% badanych wskazało na przedpłaconą kartę podarunkową, a 21% chętnie skorzystałoby z dodatkowego dnia płatnego urlopu. Jak pokazują wyniki tego badania pracownicy nie dostają tego czego oczekują. W ubiegłym roku jako prezent świąteczny ponad jedna czwarta respondentów (26%) otrzymała kupon podarunkowy, a 12% odebrało paczkę świąteczną i taki sam odsetek zaproszenie na imprezę firmową.

 

Od sześciu lat badamy firmy, czyli pracodawców, pod kątem przyznawanych świadczeń pozapłacowych. W tym roku po pierwszy zbadaliśmy potrzeby pracowników – zapytaliśmy samych zainteresowanych co chcieliby dostać z okazji zbliżających się Świąt, oraz o to jakie świadczenia, poza gotówką, chcieliby otrzymać w ciągu roku. Codziennie doradzamy naszym klientom jakie rozwiązania motywacyjne są najskuteczniejsze, a wiedza płynąca z tego badania pozwoli nam jeszcze celniej odpowiedzieć na potrzeby naszych klientów i dobrać takie narzędzia, które spotkają się z uznaniem większości zatrudnionych. – powiedziała Magdalena Słomczewska – Klimiuk, Kierownik Kategorii Motywacja Pracowników w Sodexo Benefits and Rewards Services w Polsce.

 

Motywacja nie tylko od święta

 

Badanie pokazało także, że 60% zatrudnionych otrzymuje pozagotówkowe świadczenia pozapłacowe w ciągu roku. Najczęściej są to wyjazdy integracyjne i imprezy firmowe (20%), dofinansowanie sportu i rekreacji (19%) oraz opieka medyczna (16%) i dodatkowe kursy oraz szkolenia językowe (15%). Bony podarunkowe w ciągu roku trafiły do 12% ankietowanych. Te statystyki znacząco odbiegają od realnych oczekiwań pracowników, którzy chcieliby otrzymać bony podarunkowe (47%), karty przedpłacone (33%), a także dofinansowanie sportu i rekreacji (24%) oraz opiekę medyczną (24%). Niemal jedna czwarta respondentów za pożądany motywator uznała dodatkowy dzień płatnego urlopu. Taka postawa doskonale wpisuje się w obecnym model zarządzania zasobami ludzkimi oparty o idee zachowania równowagi pomiędzy życiem prywatnym i zawodowym pracowników.

 

Wiem co chcę, chętnie wybiorę

 

Zespoły stają się coraz bardziej różnorodne, zarówno pod kątem wieku, jak i doświadczenia czy zainteresowań. Trudno więc wprowadzić dla wszystkich te same świadczenia i oczekiwać, że dla każdego pracownika będą one w równym stopniu motywujące. Jak pokazały wyniki badania aż w 78% przypadków to firma decyduje jakie świadczenia otrzymają pracownicy. Tymczasem, aż 85% ankietowanych chciałoby mieć większy wpływ na wybór świadczeń. Z praktyki biznesowej wynika, że pozostawiając zatrudnionym wybór, firmy zwiększają efekt motywacyjny świadczeń, a tym samym w bardziej optymalny sposób wykorzystują przeznaczony na nie budżet. Przedsiębiorstwa, które oferują swoim zespołom wybór świadczeń są świadome faktu, że najbardziej zmotywuje ich takie rozwiązanie, które będzie najlepiej dobrane do ich indywidualnych potrzeb.

 

Z praktyki biznesowej wynika, że wręczając pracownikowi oczekiwany prezent, firmy zwiększają efekt motywacyjny świadczeń, a tym samym w bardziej optymalny sposób wykorzystują przeznaczony na ten cel budżet.

 

 

 

Sodexo Benefits and Rewards Services Polska

Sodexo Benefits and Rewards Services jest liderem polskiego rynku świadczeń pozapłacowych, na którym działa już od 16 lat, a także ekspertem w zakresie kompleksowych usług motywacyjnych. Doradza w obszarze tworzenia trwałych relacji pracodawcy z pracownikami oraz w zakresie budowania lojalności partnerów biznesowych i klientów. Wieloletnie doświadczenie firmy pokazuje, iż kompleksowe usługi motywacyjne pozytywnie wpływają na wydajność organizacji. Z oferty Sodexo Benefits and Rewards Services w Polsce skorzystało już 43 tysiące klientów i ponad 3,5 miliona użytkowników. Na polskim rynku firma Sodexo otrzymała m.in. tytuł Business Superbrands oraz nagrodę Złota Jakość Roku.

 

Grupa Sodexo

Grupa Sodexo, światowy lider w zakresie usług poprawiających Jakość Życia, od chwili założenia firmy przez Pierre’a Bellona w 1966 roku, jest strategicznym partnerem dla firm i instytucji, które kładą nacisk na efektywność, lojalność i dobre samopoczucie pracowników oraz partnerów biznesowych. Z wielką pasją 420 000 pracowników Sodexo w 80 krajach, projektuje, zarządza i dostarcza kompleksowe usługi w zakresie obsługi nieruchomości (Sodexo On-site Services) oraz w zakresie motywacji (Sodexo Benefits and Rewards Services), obsługując każdego dnia 75 milionów konsumentów na całym świecie.

 



Redakcja CentrumPR informuje, że artykuły, fotografie i komentarze publikowane są przez użytkowników "Serwisów skupionych w Grupie Kafito". Publikowane materiały i wypowiedzi są ich własnością i ich prywatnymi opiniami. Redakcja CentrumPR nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Nadesłał:

contrust

Komentarze (0)


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl
Opublikuj własny artykuł
Opublikuj artykuł z linkami

Kalendarium

Przejdź do kalendarium »

dodaj wydarzenie »

Ostatnio dodane artykuły

dodaj artykuł »