Firma » Biznes

Ekologiczne opakowania BIC – zobowiązanie na 100%

Ekologiczne opakowania BIC – zobowiązanie na 100%
Zobacz więcej zdjęć »
Do 2025 roku 100% opakowań produktów BIC będzie nadawało się do ponownego użycia, recyklingu lub kompostowania. To jedno z ekologicznych zobowiązań, podjętych i wdrażanych przez firmę w zakładach produkcyjnych na całym świecie.

BIC to globalny lider w kategorii produktów szkolno-biurowych, zapalniczek i maszynek do golenia. Każdego dnia dostarcza użytkownikom miliony produktów wykonanych w znacznej części z plastiku lub opakowanych w materiały z tworzyw sztucznych. Tym większego znaczenia nabiera ekologiczna deklaracja producenta, która wyznacza kierunek zmian na najbliższe lata.

Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:

Zobowiązanie na 100%

Badania nad bezpośrednim wpływem swoich wyrobów na środowisko naturalne BIC rozpoczął już w 1994 roku od analizy cyklu życia produktu. Przyglądano się surowcom, zużyciu energii i wody, ilości wytwarzanych odpadów oraz procesowi utylizacji. Pierwsze wnioski, jakie wtedy wyciągnięto, zapoczątkowały drogę w kierunku zrównoważonego rozwoju i doprowadziły firmę do poniższych zobowiązań.

Do 2025 roku

100% opakowań produktów BIC będzie nadawało się do ponownego użycia, recyklingu lub kompostowania 

100% opakowań papierowych i kartonowych BIC będzie pochodziło z certyfikowanych źródeł i/lub recyklingu

100% plastikowych opakowań BIC będzie wolnych od polichlorku winylu (PVC)

75% materiałów użytych do produkcji opakowań plastikowych będzie nadawało się do ponownego przetworzenia

Zespół BIC nieustannie poszukuje nowych rozwiązań w zakresie produktów i opakowań, by jak najlepiej wspierać gospodarkę o obiegu zamkniętym i minimalizować wpływ odpadów na ekosystem. 

W 2020 roku w laboratoriach BIC przetestowano 24 alternatywne surowce, 11  rodzajów tworzyw sztucznych z recyklingu, 10 materiałów hybrydowych i 3 pochodzące z zasobów odnawialnych. Podjęto także decyzję, że od tej pory wszystkie nowe produkty i ich opakowania muszą być zgodne z  nowymi zobowiązaniami dotyczącymi tworzyw sztucznych, a zrównoważony rozwój został uznany za kluczowe kryterium przy podejmowaniu decyzji o wprowadzeniu na rynek nowej oferty.

Ekologiczna strategia BIC została zdefiniowana w filozofii 4 R:

REDUCE – zmniejszenie ilości surowców wykorzystywanych do wytwarzania produktów BIC

RECYCLED – wykorzystywanie do produkcji jak największej ilości materiałów pochodzących z recyklingu lub materiałów alternatywnych

REFILLABILITY – zwiększenie liczby produktów nadających się do ponownego napełnienia

RECYCLABILITY – poprawa możliwości ponownego przetwarzania produktów i opakowań


Zobowiązania podjęte przez firmę dwa lata temu już dziś przekładają się na realne zmiany. 

Ograniczono ilość plastiku używanego w opakowaniach. 

Ponad 97% opakowań kartonowych BIC wytwarzanych jest z surowców pochodzących z recyklingu lub z certyfikowanych źródeł

80% opakowań produktów jest wykonanych z tektury 

94% tworzyw sztucznych używanych w opakowaniach BIC nie zawiera PVC (polichlorku winylu)

86% swoich wyrobów BIC produkuje we własnych fabrykach

Konsumenci, którzy w swoich wyborach kierują się ekologią, znajdą w ofercie BIC coś dla siebie. Linia BIC ECOlutions została zaprojektowana tak, by chronić naturalne zasoby naszej planety. Należące do niej produkty (m.in. długopisy, ołówki, kredki, markery, kleje czy korektory) wykonano, w co najmniej 50% do 100%, z materiałów powtórnie przetworzonych. 

15 produktów szkolno-biurowych BIC posiada certyfikat ekologiczny NF Environnement (NF 400), co świadczy o zaprojektowaniu ich z myślą o  zminimalizowaniu wpływu na środowisko w całym cyklu życia produktu. 

Wymieniając ołówek czy długopis na wytworzony z surowców wtórnych, każdy może stać się częścią większego dzieła. Wspólnie piszemy zieloną przyszłość naszej planety!


 



Redakcja CentrumPR informuje, że artykuły, fotografie i komentarze publikowane są przez użytkowników "Serwisów skupionych w Grupie Kafito". Publikowane materiały i wypowiedzi są ich własnością i ich prywatnymi opiniami. Redakcja CentrumPR nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Nadesłał:

KMC

Komentarze (0)


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl
Opublikuj własny artykuł
Opublikuj artykuł z linkami

Kalendarium

Przejdź do kalendarium »

dodaj wydarzenie »

Ostatnio dodane artykuły

dodaj artykuł »