Gospodarka » Narzędzia
Europejskie firmy w Japonii Nowy, bezpłatny portal „EU Business in Japan”
Portal EU Business in Japan został stworzony z myślą o tym, aby pomagać MŚP z obszaru UE w wejściu na rynek japoński, tworzyć miejsca pracy i pobudzać innowacyjność. Okazuje się, że w wielu branżach istnieje wysoki potencjał biznesowy dla firm z UE: m.in. w sektorze opieki nad osobami starszymi, służbie zdrowia, energetyki odnawialnej, biotechnologii, nanotechnologii, informatyki i towarów luksusowych.
Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:
Portal EU Business in Japan dostarcza praktycznych informacji dotyczących prowadzenia działalności biznesowej w Japonii: począwszy od aspektów związanych z komunikacją międzykulturową, poprzez dane rynkowe aż po inne istotne kwestie handlowe (np. prawo podatkowe). Ekspansja na rynek japoński jest sporym wyzwaniem, ale jest możliwa przy odpowiednim wsparciu. Firmy komercyjne i organizacje non-profit, które chciałyby prowadzić działalność w Japonii mogą zarejestrować się na stronie internetowej http://www.eubusinessinjapan.eu/user/register i uzyskać dostęp do wszystkich zasobów, jakie oferuje ten bezpłatny serwis.
EU-Japan Centre, organizacja non-profit będąca inicjatorem portalu, regularnie organizuje webinaria i e-szkolenia. Przekazuje również kompleksowe informacje na temat stypendiów i programów szkoleniowych oraz dostęp do usług oferowanych w ramach sieci Enterprise Europe Network – największej europejskiej sieci ośrodków wspierających małe i średnie przedsiębiorstwa. Wszystkie materiały dostępne są na głównej stronie internetowej www.eu-japan.eu.
Diane Van Bockstal, Dyrektor Ośrodka Współpracy Przemysłowej UE-Japonia powiedziała, że „mimo, iż w ostatnim czasie firmy zachodnie koncentrują swoją uwagę na Chinach i innych rynkach azjatyckich, Japonia nadal jest graczem o ogromnym znaczeniu dla gospodarki całego regionu. Japonia i UE oficjalnie podjęły negocjacje w sprawie podpisania umowy o wolnym handlu. Umowa ta w ogromnym stopniu zwiększy możliwości handlowe i inwestycyjne dla firm europejskich na rynku japońskim. Japonia posiada 127-milionową i długowieczną populację dobrze wykształconych konsumentów. Jest to wielki rynek konsumpcyjny, który z różnych przyczyn nie jest wystarczająco dobrze „wykorzystany” przez firmy z UE”.
Japonia – trzecia co do wielkości gospodarka świata – podnosi się aktualnie z 20-letniej recesji gospodarczej. Kraje UE i Japonia odpowiadają łącznie za jedną trzecią światowego PKB. Japonia jest ważnym partnerem handlowym dla UE, a Europa jest istotnym rynkiem dla Japonii. Japonia jest również znaczącym inwestorem w UE. Przykładowo, wartość eksportu towarów z UE do Japonii wzrosła z 44 mld euro w 2011 r. do 55,5 mld euro w 2012 r. Ponadto Japonia plasuje się na wysokim miejscu pod względem R&D.
Europejskie MŚP mają kluczowe znaczenie dla gospodarki europejskiej i dla tworzenia nowych miejsc pracy. Według badania zleconego przez Komisję Europejską w 2012 r. MŚP tworzą aż 66,5% wszystkich europejskich miejsc pracy. Potencjał rynku japońskiego jest nadal w znacznym stopniu niewykorzystany, tylko nieliczne europejskie MŚP posiadają aktywnie działające oddziały w Japonii. Co więcej, wiele europejskich MŚP nie posiada odpowiedniej wiedzy o możliwościach wsparcia jakie udziela EU-Japan Centre, przy ekspansji na rynku japońskim.
O nas
Ośrodek Współpracy Przemysłowej UE-Japonia (EU-Japan Centre for Industrial Cooperation) powstał w 1987 r. z inicjatywy Komisji Europejskiej i rządu japońskiego. Ośrodek jest organizacją non-profit, która stawia sobie za cel propagowanie współpracy przemysłowej, handlowej i inwestycyjnej między UE a Japonią. Portal EU Business in Japan jest przedsięwzięciem zrealizowanym w ramach dążenia Dyrekcji Generalnej ds. Przedsiębiorstw i Przemysłu do rozwoju globalnych platform wspierających firmy z obszaru UE w prowadzeniu działalności biznesowej z krajami trzecimi.
Nadesłał:
primum_pr
|
Komentarze (0)