Technologie » Internet

Facebook w Polsce ciągle rośnie

Aż o 1,14 miliona nowych użytkowników powiększył się w ciągu roku Facebook w Polsce. Obecnie korzysta z niego 13,4 miliona osób - wynika z analizy przeprowadzonej przez Catvertiser.com, platformę do zarządzania kampaniami reklamowymi na Facebooku.

Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:

“Pogłoski o mojej śmierci były mocno przesadzone.” - tak swój nekrolog przeczytany w gazecie skomentował przed laty Mark Twain. Sytuacja ta pasuje nieco do obiegowych opinii dotyczących największej platformy społecznościowej świata, z której podobno masowo uciekają ludzie. Głównie młodzi. Analiza przeprowadzona przez Catvertiser.com przeczy tej opinii. Została ona przeprowadzona na podstawie realnych danych opartych na zachowaniach osób korzystających z serwisu. Użytkownik to osoba, która posiada konto na Facebooku, zalogowała się na nim w ciągu ostatnich 30 dni i wykonała jakąś czynność.
Najliczniejsza grupę na Facebooku w Polsce stanowią panie. W lutym 2015 roku było ich 6,8 mln. Jednak w ciągu 12 miesięcy (luty 2014 - luty 2015) szybciej przybywało mężczyzn (10,34% więcej). Wiekowo najwięcej jest osób między 25. a 34 rokiem życia. To w sumie 1,9 mln użytkowników. Z punktu widzenia reklamodawców to doskonała grupa ludzi potencjalnie czynnych zawodowo, czyli zarabiających i wydających własne pieniądze. Dynamicznie rośnie też odsetek osób starszych. Facebookowicze w wiek 55+ to nadal zdecydowana mniejszość, ale w ciągu roku przybyło ich 30%.
Dane zgromadzone przez Catvertiser.com nie potwierdzają obiegowej opinii, że młodzi uciekają z Facebooka, choć widać, że osoby poniżej 18 roku życia nie zakładają tłumnie nowych kont. Wciąż jest ich jednak 2,8 mln.
- Według danych GUS Polska liczy 38,5 mln mieszkańców. Skoro więc na Facebooku 13,4 mln osób oznaczonych jest jako Polska, to okazuje się, że 34,8% naszych rodaków ma aktywne konto w największym serwisie społecznościowym świata - tłumaczy Oskar Berezowski, analityk Catvertiser.com.


Redakcja CentrumPR informuje, że artykuły, fotografie i komentarze publikowane są przez użytkowników "Serwisów skupionych w Grupie Kafito". Publikowane materiały i wypowiedzi są ich własnością i ich prywatnymi opiniami. Redakcja CentrumPR nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Nadesłał:

oskar@catvertiser.com

Komentarze (0)


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl
Opublikuj własny artykuł
Opublikuj artykuł z linkami

Kalendarium

Przejdź do kalendarium »

dodaj wydarzenie »

Ostatnio dodane artykuły

dodaj artykuł »