Kultura » Kultura

Fashion Culture - polsko-brytyjski projekt modowy

Fashion Culture - polsko-brytyjski projekt modowy
Zobacz więcej zdjęć »
Finał II edycji Festiwalu Fashion Culture przyciągnął do Warszawy znamienite nazwiska ze świata mody. Wykładowcy London College of Fashion oraz Central Saint Martins College of Art and Design, po raz pierwszy odwiedzili Polskę, aby wspierać swoich absolwentów.

 

Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:

Ideą projektu Fashion Culture jest wymiana doświadczeń oraz zacieśnianie więzi pomiędzy Polską a Wielką Brytanią. Razem z Polakami, w szrankach stanęli młodzi i utalentowani brytyjscy projektanci. W Warszawie swoje kolekcje pokazali James Castle, Aimee Matthew-John oraz Lili Colley.

James Castle, absolwent Central Saint Martins, stworzył kolekcję ulotną, zainspirowaną osobistymi przeżyciami. Kolekcja jest owiana niebezpieczeństwami, jakie czyhają na otwartym oceanie. Kobieta pławiąca sie w nim w poszukiwaniu kochanka odnajduje jedynie ciemną pustkę.

Aimee Matthew-John ukończyła Central Saint Martins College of Art and Design. Jej kolekcja została zainspirowana modą męską. Detal krawiecki używany w krojeniu ubrań dla mężczyzn został połączony z linią ubrań charakterystyczną dla kanonu damskiej mody lat 40-tych i 50-tych - wąską talią i krągłymi biodrami.

Lili Colley, absolwentka London College of Fashion zaprezentowała kolekcję biżuterii. Jej projekty łącząc formy geometryczne z mocnymi kolorami tworzą niezwykle zaskakujące wrażenie.

Młodym projektantom kibicowały przedstawicielki brytyjskich uczelni - Clair Swift oraz Carol Morgan.

Clair Swift to dyrektor programowy London College of Fashion na Wydziale Technologii Projektowania Mody Damskiej i Biżuterii. Od ponad 20 lat związana ze szkolnictwem wyższym, jest odpowiedzialna za układanie programów kształcenia na uczelni oraz zajmuje się pracą ze studentami.

Carol Morgan, związana z Central Saint Martins College of Art & Design, zajmuje się przewidywaniem trendów oraz fashion marketingiem. Wypracowała platformę dla międzynarodowego promowania marek.

O projekcie

Fashion Culture to projekt łączący międzynarodowe pokazy mody z konkursem, w którym uczestniczą największe uniwersytety kształcące projektantów na świecie. W tym roku były to: College London of Fashion i Central Saint Martins College of Art and Design z Wielkiej Brytanii oraz ze strony polskiej: ASP z Łodzi, Szkoła Artystycznego Projektowania Ubioru z Krakowa a także Międzynarodowa Szkoła Kostiumografii i Projektowania Ubioru w Warszawie. Ideą projektu jest nawiązywanie i zacieśnianie kontaktów między dwoma krajami, Polską i Wielką Brytanią, jak i rodowitymi mieszkańcami Zjednoczonego Królestwa. Zadaniem projektu jest promocja młodych, dobrze zapowiadających się talentów oraz przedstawienie szerszej publiczności projektantów od dawna działających na rynku polskim i brytyjskim. FASHION CULTURE to platforma, na której przenikają się różne dziedziny sztuki, takie jak fotografia, muzyka, sztuki wizualne czy taniec.

Głównym organizatorem jest Fashion Culture Association z Wielkiej Brytanii.




Redakcja CentrumPR informuje, że artykuły, fotografie i komentarze publikowane są przez użytkowników "Serwisów skupionych w Grupie Kafito". Publikowane materiały i wypowiedzi są ich własnością i ich prywatnymi opiniami. Redakcja CentrumPR nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Nadesłał:

konkretpr

Komentarze (0)


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl
Opublikuj własny artykuł
Opublikuj artykuł z linkami

Kalendarium

Przejdź do kalendarium »

dodaj wydarzenie »

Ostatnio dodane artykuły

dodaj artykuł »