Zdrowie » Dziecko
Finał konkursu Biedronki „Piórko 2020”
Zobacz więcej zdjęć » |
Jak wygląda droga do takiej wygranej? Wszystko zaczyna się od pomysłu, potem przychodzi czas jego realizacji: momenty przypływu weny i spadku formy. Ważne, by dopracować dzieło przed zamknięciem zgłoszeń w konkursie. Następnie jest czas oczekiwania na werdykt Kapituły. W końcu kolejno dwóch laureatów dowiaduje się o zwycięstwie w konkursie „Piórko. Nagroda Biedronki za książkę dla dzieci" i otrzymuje nagrodę w wysokości 100 000 zł każdy. Od 2015 roku Biedronka przekazała zwycięzcom w ten sposób już 1,2 mln złotych.
Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:
W tegorocznej, 6. edycji laur zwycięstwa trafił właśnie do Agnieszki Syczyło, autorki historii Malwiny. Najlepszą kreską mogła pochwalić się Magdalena Starowicz. Fragment książki w czerwcu odczytała podczas transmisji live Beata Tadla, a zwycięska okładka została wyjawiona w październiku w postaci muralu. Teraz nadszedł czas, aby debiutancka książka trafiła na półki w sieci Biedronka.
Historia Malwiny to opowieść o tym, jak pomaganie innym może być zaraźliwe. Ta historia mogła się wydarzyć w każdym polskim mieście czy miasteczku, ale dzięki pobudzającym wyobraźnię ilustracjom przenosi czytelnika w miejscu i czasie.
Arkadiusz Mierzwa, dyrektor ds. komunikacji sieci Biedronka i juror Piórka
Przenieś dziecko do świata „Piórka"
Konkurs „Piórko" to autorska inicjatywa największej sieci handlowej w Polsce, wspierająca czytelnictwo wśród najmłodszych oraz wspólne czytanie w rodzinie. W ramach pięciu edycji konkursu sprzedanych zostało już około 235 tys. ich egzemplarzy.
W tym roku sieć Biedronka ma dobrą informację dla wszystkich fanów konkursu - obecnie można znów nabyć zwycięskie książki z zeszłych lat: Szary Domek autorstwa Katarzyny Szestak („Piórko 2015"), Córka bajarza Moniki Radzikowskiej („Piórko 2016") i Nieustraszony Strach na Wróble Grzegorza Majchrowskiego („Piórko 2017"), Mały Saj i wielka przygoda Magdaleny Wiśniewskiej („Piórko 2018") oraz O królewiczu, który się odważył, Katarzyny Wierzbickiej („Piórko 2019").
Seria książek dla dzieci od Biedronki znalazła uznanie nie tylko wśród najmłodszych czytelników. Szary Domek, pierwsza z wydanych w konkursie „Piórko" książek, doczekała się adaptacji scenicznej na deskach Nowego Teatru im. Witkacego w Słupsku. Natomiast „O królewiczu, który się odważył" otrzymało wyróżnienie w konkursie Świat Przyjazny Dziecku (w kategorii Książki) organizowanym przez Komitet Ochrony Praw Dziecka.
Opiekę redakcyjną i wydawniczą nad projektem sprawuje Wydawnictwo Zielona Sowa. Honorowy patronat nad inicjatywą od pierwszej edycji objął Rzecznik Praw Dziecka. Patroni medialni: Onet i Radio ZET.
Nadesłał:
Damian_HKstrategies
|
Komentarze (0)