Technologie » Fotografia
Fotolia przedstawia drugi projekt TEN 2 autorstwa Soongyu Gwon
Zobacz więcej zdjęć » |
Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:
Pasjonat sztuki i designu, Soongyu Gwon, który na co dzień pracuje jako dyrektor kreatywny D.FY Inc. Design Group w Seulu (Korea Południowa), sam siebie określa jako „twórcę obrazów cyfrowych”. Praca i styl artysty, który przede wszystkim szuka głębokiego sensu rzeczy, materializują się w jego ultra-graficznych, doprowadzonych do perfekcji pracach. Kompozycje Soongyu to eklektyczna mieszanka inspiracji wzbogaconych dziedzictwem 5000-letniej historii Korei, tradycji azjatyckiej oraz silnych wpływów sztuki współczesnej. Komiksy, filmy fantastyczne i horrory to jego ulubione gatunki, od chwili, kiedy w szkole średniej po raz pierwszy zobaczył film Petera Jacksona Martwica mózgu.
Uwolniona wyobraźnia
Praca Soongyu, zatytułowana „Kentauros”, łączy w sobie grecką mitologię z fantazją, następnie detonuje ją i finalnie zaskakuje efektem. – Praca nad kompozycją do drugiego sezonu kolekcji TEN była dla mnie okazją do tworzenia bez kompromisu, żadnego przymusu, dając absolutny upust mojej wyobraźni. Kreatywność to nie wymyślanie nieistniejących rzeczy, ale spojrzenie w nowy sposób na te, które już istnieją – tak o swojej pracy mówi autor. Dlatego też nie waha się zaprezentować jeźdźca (centaur), znanego ze swojej brutalności, jako bladą i filigranową młodą dziewczynę.
– W bazie Fotolii znalazłem idealny obraz młodej dziewczyny, następnie wymieniłem jej nogi na nogi źrebaka, nie konia, aby jeszcze bardziej podkreślić jej kruchość. Obecność wron zwiększa napięcie i generuje strach. Martwe gałęzie tworzą ochronę wokół centaura. Trzy księżyce na niebie nadają fantastycznego klimatu całości. Na koniec dostosowałem ton kolorów i dodałem niebieski, aby wzmocnić chłodną aurę obrazu – dodaje Soongyu.
Wewnątrz świata Soongyu
Wybór właściwej fotografii to początek pracy Soongyu – Spędziłem wiele czasu wybierając obraz, w którym będę mógł podkreślić atmosferę i specyfikę oryginalnej pracy, bez efektów specjalnych. Następnym krokiem było doskonalenie umiejętności pracy z narzędziem 3D, dzięki czemu mogę jeszcze lepiej wyrazić moje pomysły – powiedział autor drugiej pracy kolekcji Fotolia TEN 2. – Na początku wahałem się czy wziąć udział w projekcie, ponieważ nie byłem pewny czy dam radę pogodzić pracę nad projektem z oczekiwaniami moich klientów. Zdecydowałem się jednak, ponieważ bardzo chciałem pokazać moją pracę poza granicami kraju. To dla mnie okno na świat – dodaje Soongyu.
Gotowe są również dwa filmy, oba z napisami w 12 językach, które zostały nakręcone w kraju artysty. Zapowiedź pierwszego z nich, obrazującego jego codzienność, będzie dostępna na dedykowanej stronie TEN na Facebook od 6 lutego. Drugie wideo na temat techniki pracy Soongyu będzie dostępne w dzień inauguracji pracy, 8 lutego na kanale YOU Tube kolekcji TEN oraz na stronie kolekcji TEN.
Plik .PSD z pracą Soongyu Gwon będzie dostępny za darmo na stronie http://tenbyfotolia.com przez 24 godziny od momentu publikacji, 8 lutego 2013 roku o godz. 10.00.
O projekcie TEN Fotolia
Kolekcja TEN to edukacyjna inicjatywa, która powstała przy współpracy Fotolii z dwoma wspólnotami graficznymi – Wisibility i Amkashop. Przez kolejnych 10 miesięcy użytkownicy internetu mogą pobrać za darmo, przez 24 godziny od momentu publikacji, plik PSD z pracą jednego z 10 światowej sławy artystów cyfrowych, które powstały na bazie zdjęć z Fotolii. Użytkownicy internetu w każdym kolejnym miesiącu trwania projektu będą mieli dostęp do pliku PSD, na którym będzie widać wszystkie użyte warstwy i wykorzystane techniki. Projekt TEN wspierają partnerzy krajowi EIZO oraz Eduweb.pl, a także międzynarodowi Adobe i Wacom. Twórcami drugiej edycji projektu jest 10 uznanych międzynarodowo artystów, z takich państw jak: Argentyna, Brazylia, Korea, Japonia, Rosja, Polska, Włochy, Hiszpania, Wielka Brytania i Niemcy.
Dodatkowe informacje na temat kolekcji TEN można znaleźć na stronie http://tenbyfotolia.com, skąd również można pobrać press kit (folder Menu, zakładka Koncepcja).
Redakcja CentrumPR informuje, że artykuły, fotografie i komentarze publikowane są przez użytkowników "Serwisów skupionych w Grupie Kafito". Publikowane materiały i wypowiedzi są ich własnością i ich prywatnymi opiniami. Redakcja CentrumPR nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.
Nadesłał:
GlobalBrand
|
Komentarze (0)