Firma » Biznes
Franczyza jej zalety i wady.
Decydując się na współpracę z franczyzodawcą zyskujemy parasol ochronny znanej marki oraz sprawdzone know – how, ale w zamian zobowiązujemy się do wielu wyrzeczeń oraz podporządkowujemy się standardom ustalonym przez franczyzodawcę.
Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:
Franczyza bankowa posiada wiele zalet:
- sprawdzony biznes przez franczyzodawcę w warunkach rynkowych. Franczyzobiorca może skorzystać z doświadczeń Partnera,
- siła marki, prestiżu oraz renomy,
- korzyści płynące z działań reklamowych i marketingowych prowadzonych przez franczyzodawcę dla całej sieci w skali kraju,
- wsparcie ze strony franczyzodawcy, przy zachowaniu statusu niezależnego przedsiębiorcy,
- obniżone ryzyko działalności gospodarczej, aczkolwiek w 100% ryzyko nigdy nie zostanie wyeliminowane w prowadzeniu własnego biznesu,
- efekt synergii,
- ciągła wymiana doświadczeń,
- wyłączność terytorialna (zazwyczaj w mniejszych miejscowościach).
Należy też pamiętać o kilku wadach:
- zbiorcza odpowiedzialność wszystkich partnerów działających w danej sieci,
- stałe opłaty franczyzowe,
- standardy narzucane przez franczyzodawcę, brak możliwości na odstępstwa. W niektórych systemach powołano Rady Partnerów, które tworzą ciało opiniotwórcze, zgłaszają postulaty w celu wymuszenia zmian na franczyzodawcy.
- stała kontrola.
W skład pakietu franczyzowego, który określa koncepcję oraz model biznesowy, wchodzą:
- podręcznik operacyjny,
- znak handlowy,
- know-how,
- procedury, regulaminy oraz zasady produktowe,
- wsparcie franczyzodawcy.
Autor: Maciej Makowski
Żródło: serwis FranczyzaBanku.pl
Nadesłał:
FranczyzaBanku
|
Komentarze (0)