Motoryzacja » Samochody
Gama silników i polskie ceny nowego Volvo S90
Zobacz więcej zdjęć » |
D4, D5 AWD, T5 i T6 AWD – na dobry początek
Najpierw w salonach zobaczymy cztery warianty silnikowe tego samochodu, wszystkie oferowane będą wyłącznie z ośmiostopniowymi, automatycznymi skrzyniami biegów. Najtańszą odmianą będzie przednionapędowy Diesel D4 190 KM. W wersji Momentum będzie kosztował 209 300 zł. W ofercie pojawi się także mocniejszy Diesel D5 AWD 235 KM dostępny wyłącznie z napędem na cztery koła w cenie od 233 500 zł. Zwolennicy silników benzynowych będą mieli do wyboru przednionapędową odmianę T5 254 KM za 218 900 zł lub T6 AWD 320 KM za 274 400 zł.
D3 i T8 Twin Engine dostępne od listopada
W listopadzie pojawią się najtańsze odmiany wyposażenia Kinetic oraz usportowione wersje R-Design. Do gamy dołączy także bazowy Diesel – D3 o mocy 150 KM. Cennik otworzy wersja S90 D3 z ręczną, sześciostopniową skrzynią biegów za 171 600 zł. Ta sama wersja z sześciostopniowym automatem będzie kosztować 181 200 zł. To jedyna sześciostopniowa automatyczna skrzynia biegów w S90. Wszystkie pozostałe wersje są oferowane z ośmiostopniowym automatem. Także późną jesienią debiutuje odmiana D4 190 KM z manualną skrzynią biegów w cenie od 177 600 zł. Do sprzedaży trafi także najmocniejsza odmiana S90 T8 Twin Engine o łącznej mocy 407 KM.
Osiągi
Volvo uchyliło rąbka tajemnicy i podało dane techniczne wersji, które trafią do sprzedaży w pierwszej kolejności. Prędkość maksymalną odmian D4, D5 AWD, T5 i T6 AWD ograniczono do 230 km/h. Ich przyspieszenie od 0 do 100 km/h wynosi odpowiednio 8,2 s, 7,2 s, 6,8 s i 5,9 s. Odmiana hybrydowa T8 Twin Engine ma przyspieszać do setki w czasie około 5,2 s. Volvo przyłożyło się do tego, aby flagowa limuzyna ważyła jak najmniej. Mimo słusznej długości wynoszącej 496,3 cm auto waży od 1674 kg (odmiana T5) do 1763 kg (D5 AWD).
Nadesłał:
JK PR
|
Komentarze (0)