Firma » Praca
Garsonka i garnitur odchodzą do lamusa
Obecna sytuacja na rynku pracy wyraźnie pokazuje, że zespoły HR coraz częściej w swoich działaniach koncentrują się na budowaniu pozytywnych doświadczeń w relacji pracownik – pracodawca. Dzieje się tak począwszy od rekrutacji, przez system wynagrodzenia i benefitów, po mechanizmy kształtujące i włączające pracownika w tworzenie kultury organizacji, w tym styl komunikacji czy atmosferę panującą w firmie.
Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:
Klimat panujący w pracy to kluczowy atrybut pożądanego pracodawcy, bo aż 97% pracowników w biurze ceni bezpośrednią i swobodną atmosferę. Znajduje to także odzwierciedlenie w stylu komunikacji, który Polacy preferują w miejscu pracy. Otwarty i swobodny język komunikacji jest ważny dla 86% pracowników. Niewykluczone, że era garniturów i garsonek odchodzi w zapomnienie, bo 72% chce ubierać się do pracy w stylu nieformalnym – mówi Monika Sielicka-Hamala, Dyrektor Działu Zarządzania Zasobami Ludzkimi Sodexo Benefits and Rewards Services Polska.
Przepis na integrację 4 pokoleń
Obecnie w jednej firmie często funkcjonują pracownicy reprezentujący 4 pokolenia, stąd pracodawcy prześcigają się w pomysłach na integrację. Okazuje się, że 82% pracowników chętnie je posiłki w pracy i uważa, że przyczynia się to do integracji zespołu. W czasie prywatnym z koleżankami i kolegami z pracy chętnie spotyka się 66% Polaków.
Z roku na rok coraz bardziej znaczącym elementem integracji jest włączanie się biznesu w działania o charakterze społeczno-charytatywnym. Blisko 70% pracowników wskazuje, że chętnie uczestniczyłoby w takich inicjatywach organizowanych przez pracodawcę. To podpowiedź dla zespołów HR, które wdrażają projekty na rzecz wsparcia lokalnych społeczności czy ochrony środowiska.
Nadesłał:
Marzena Jaworska
|
Komentarze (0)