Firma » Bankowość
Getin Bank udostępnia klientom płatności mobilne HCE od MasterCard
Klienci Getin Banku będą mogli korzystać z technologii HCE już we wrześniu br.
Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:
Nowa usługa zaoferowana przez Getin Bank umożliwia dokonywanie płatności zbliżeniowych telefonem komórkowym na tej samej zasadzie, co tradycyjna karta zbliżeniowa. Klient Getin Banku musi jedynie posiadać urządzenie z NFC, działające na systemie operacyjnym Android KitKat lub nowszym. Dostęp do płatności HCE odbywa się z poziomu aplikacji mobilnej Getin Wallet.
Nowa metoda płatności Getin Banku została oparta o specyfikację MasterCard Cloud-Based Payments (MCBP), gwarantującą najwyższe standardy bezpieczeństwa. Umożliwia ona między innymi możliwość dokonywania płatności zbliżeniowych również poza zasięgiem sieci telekomunikacyjnej, a także dodatkowe zabezpieczenie mechanizmem odnawiania zestawów kluczy kryptograficznych. We wdrożeniu i udostępnieniu klientom zbliżeniowych płatności mobilnych, Getin Bank wspiera partner technologiczny, firma MasterCard Payment Transaction Services (spółka-córka MasterCard, działająca wcześniej pod nazwą Trevica).
„Płatności w technologii HCE to kolejny etap budowania szerokiej, komplementarnej oferty innowacyjnych rozwiązań bankowych zgodnie z przyjętą strategią rozwoju. Coraz większe grono naszych Klientów docenia korzyści, jakie oferują rozwiązania mobilne. Dlatego zdecydowaliśmy się na rozwój usługi finansowej, która wymaga jedynie posiadania telefonu – mówi Paweł Wawiernia, Dyrektor Departamentu Kart Płatniczych i Płatności Alternatywnych, Getin Noble Bank.
„Konsumenci na całym świecie coraz chętniej płacą za swoje zakupy przy pomocy urządzeń mobilnych, zamiast fizycznych kart płatniczych. Wygodna i bezpieczna płatność telefonem to przyszłość, która dzieje się już teraz, a Polska ponownie jest na czele wdrażania innowacji, oferując płatności mobilne w dwóch formatach: HCE oraz opartym o karty SIM – powiedział Bartosz Ciołkowski, Dyrektor Generalny polskiego oddziału MasterCard Europe. – Cieszymy się, że Getin Bank zdecydował się wprowadzić rozwiązanie MasterCard do swojej oferty. Klienci z pewnością skorzystają na tym prostym i bezpiecznym sposobie dokonywania płatności”.
„MasterCard Payment Transaction Services to europejska firma technologiczna o polskich korzeniach, działająca od 2008 roku. Stale doskonalimy nasze kompetencje i ulepszamy technologie, by oferować naszym klientom najbardziej innowacyjne usługi – powiedzial Bruno Baugnies, Prezes MasterCard Payment Transaction Services. – Getin Noble Bank to jeden z naszych kluczowych klientów, we współpracy z którym stworzyliśmy wiele pionierskich rozwiązań bankowych, funkcjonujących obecnie na polskim rynku”.
Getin Bank jest drugim bankiem w Polsce, który wspólnie z MasterCard wdrożył zbliżeniowe płatności mobilne oparte na standardzie HCE. Niespełna rok po ogłoszeniu specyfikacji MasterCard Cloud-Based Payment, MasterCard realizuje obecnie 50 projektów wdrożeniowych płatności mobilnych w technologii HCE w 18 krajach europejskich, m.in. we Francji, Niemczech, Włoszech, Rosji, Hiszpanii, Wielkiej Brytanii, Portugalii, Turcji, Finlandii, na Ukrainie, czy Węgrzech.
Klienci Getin Banku będą mogli płacić zbliżeniowo telefonem we wszystkich terminalach zbliżeniowych w Polsce, których na naszym rynku jest już ponad 76%, a także w 38 krajach europejskich i 68 krajach na całym świecie.
Komentarze (0)