Motoryzacja » Samochody

GlobalLogic, Jungo i OpenSynergy wprowadzają zintegrowany wirtualny system monitorowania kierowców

GlobalLogic, Jungo i OpenSynergy wprowadzają zintegrowany wirtualny system monitorowania kierowców
Zobacz więcej zdjęć »
Nowe, wspólnie opracowane przez GlobalLogic, Jungo i OpenSynergy, rozwiązanie pomoże producentom OEM dostarczać bezpieczniejsze funkcjonalności systemu DMS przy wykorzystaniu konwergencji systemów pojazdowych poprzez integrację ze sterownikiem kokpitu.

GlobalLogic Inc., Jungo i OpenSynergy ogłosiły dzisiaj efekt partnerstwa nawiązanego między firmami w celu wspólnego opracowania wirtualnego systemu monitorowania kierowcy (DMS) dla branży motoryzacyjnej - rozwiązania zapewniającego zaawansowane zabezpieczenia, konwergencję i łatwość wdrożenia. Nowe rozwiązanie integruje samodzielny system DMS, dostarczany obecnie na oddzielnym sterowniku silnika (ECU), z istniejącym sterownikiem kokpitu samochodowego. W efekcie system DMS dostarcza dane wejściowe zarówno do zestawu wskaźników (np. alarm antydrzemkowy), jak i pokładowych systemów informacyjno-rozrywkowych (IVI) (np. sterowanie gestami), a jednocześnie w sposób bezpieczny i pewny separuje dane osobowe od innych funkcjonalności. Wirtualny system DMS pozwala producentom oryginalnego wyposażenia (OEM) definiować nowe przypadki użycia i zmniejszać koszty sprzętu, chroniąc przy tym wrażliwe dane przed potencjalnymi złośliwymi atakami.

Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:

System monitorowania kierowcy

Zmęczenie i nieuwaga stanowią przyczyny stojące za wysokim odsetkiem wypadków samochodowych. DMS to uznana technologia stworzona w celu ograniczenia tego typu zdarzeń. Dzięki niewielkiej kamerze i dedykowanemu oprogramowaniu system DMS jest w stanie precyzyjnie obserwować i oceniać zachowanie kierowcy. System analizuje pozycję głowy i oczu kierowcy oraz wykorzystuje zebrane dane, aby ustalić, jakie konkretne działania należy podjąć. Rozwiązanie może rozpoznać, że monitorowana osoba nie patrzy na drogę - być może dlatego, że jest zajęta smartfonem - lub że zaczyna zasypiać bądź traci przytomność. Z chwilą wykrycia niebezpiecznej sytuacji system DMS może podjąć szereg działań w celu zapobieżenia grożącemu wypadkowi. Działania te to m.in. intensywne sygnały świetlne lub dźwiękowe, a nawet procedura zatrzymania awaryjnego wraz z wezwaniem pomocy medycznej.

„Sektor motoryzacyjny zawsze szybko wdrażał nowe technologie, podnoszące bezpieczeństwo i komfort kierowców, pasażerów i innych użytkowników dróg. Jednocześnie dąży on do zmniejszenia poziomu skomplikowania nowych modeli samochodów, promując lekkie i smukłe konstrukcje. To stwarza wiele wyzwań. Cieszymy się, że firmie GlobalLogic udało się - we współpracy z naszymi partnerami - stworzyć coś, co idealnie wpisuje się w aktualne potrzeby producentów samochodów i pozwala im w pełni wykorzystać potencjał rozwiązania, jakim jest zaawansowany system monitorowania kierowcy" - powiedział Arvind Murthy, dyrektor i globalny szef działu motoryzacyjnego i półprzewodników w GlobalLogic.

Konwergencja i łatwe wdrożenie

Systemy monitorowania kierowcy są obecnie oferowane jako samodzielna funkcja na osobnym sterowniku ECU. Taka konfiguracja projektowa jest nie tylko kosztowna, ale także utrudnia udostępnianie danych innym funkcjonalnościom w celu generowania nowych przypadków użycia. Dzięki wirtualizacji systemu DMS i jego konwergencji z istniejącym systemem na chipie (SoC), producenci OEM mogą przezwyciężyć tego rodzaju problemy.

Korzystając z możliwości zintegrowania DMS z dowolnymi systemami informacyjno-rozrywkowymi w pojazdach lub innymi technologiami systemowymi, niestandardowe rozwiązania dla poszczególnych marek lub modelów samochodów nie są konieczne. Wprowadzenie na rynek pojazdu wyposażonego w konkretne systemy jest łatwiejsze i szybsze. CoDriver, oprogramowanie Jungo do monitorowania kierowców i pasażerów, umożliwia producentom OEM zachowanie zgodności z wprowadzanymi wkrótce przepisami dotyczącymi rozproszenia uwagi kierowcy, senności i pozostawienia dzieci bez opieki - maksymalizując inwestycje poczynione w kamery kabinowe. Ponieważ tego rodzaju technologie stają się obligatoryjne, ograniczenie kosztów i wysoka integracja szybko okazują się koniecznością.

Ochrona danych

Zwirtualizowany system DMS zintegrowany z wirtualną platformą samochodową COQOS Hypervisor SDK firmy OpenSynergy może działać równolegle z innymi systemami na tym samym SoC: może na przykład pracować równolegle z systemem operacyjnym AndroidTM, gdyż zapewnia każdej funkcji własną maszynę wirtualną (VM). Ze względu na to, że AndroidTM jest połączony z Internetem, stanowi on furtkę dla niepożądanego dostępu z zewnątrz. System DMS przechowuje i chroni dane osobowe, uniemożliwiając nieuprawniony dostęp.

Podejście polegające na partycjonowaniu zastosowane w COQOS Hypervisor SDK spełnia również funkcję zapory chroniącej przed atakami z zewnątrz. Taka architektura - w której DMS jest osobno zintegrowany z maszyną wirtualną na hiperwizorze i zabezpieczony przed ingerencją z zewnątrz - chroni dane użytkownika na dwa sposoby: dane wrażliwe są bezpiecznie przechowywane w wydzielonym obszarze i nie są umieszczane w potencjalnie niezabezpieczonym systemie AndroidTM. Stąd „zanonimizowane" dane wektorowe są raportowane do systemu IVI (w oddzielnej maszynie wirtualnej), który następnie działa tylko na nich, a nie na rzeczywistych informacjach o użytkowniku. To oddzielenie rozwiązania DMS od systemu informacyjno-rozrywkowego stanowi dodatkową ochronę, zapewniając wydajną pracę systemu DMS - nawet jeśli sam moduł informacyjno-rozrywkowy jest zainfekowany złośliwym oprogramowaniem.

„Konsolidacja oferuje fantastyczne możliwości obniżenia kosztów i tworzenia nowych, ekscytujących funkcji. Istnieją jednak uzasadnione obawy dotyczące prywatności danych. Nikt nie chce, aby dostęp do wrażliwych danych uzyskał haker. Taką właśnie rolę spełnia COQOS Hypervisor. Z jednej strony obsługuje nowe, atrakcyjne przypadki użycia, umożliwiając funkcjom dzielenie się informacjami, a z drugiej zapewnia ochronę wrażliwych danych, nawet w przypadku naruszenia ochrony przez złośliwy atak. Ten wzorcowy projekt DMS dowodzi właśnie tego... innowacja: tak! Kompromis w zakresie bezpieczeństwa: nie!" - powiedział Jonathan Siegel, menedżer ds. portfolio w OpenSynergy.

Zaprojektowany moduł komunikacyjny pozwala na przesłanie zebranych danych do wybranej lokalizacji. Przykładowe lokalizacje to maszyna wirtualna kontrolująca zestaw wskaźników na desce rozdzielczej - który będzie wyświetlał odpowiednie komunikaty ostrzegawcze - lub system informacyjno-rozrywkowy samochodu - gdzie ładowane są ustawienia konkretnego użytkownika, takie jak kolory wyświetlacza lub listy odtwarzania muzyki. Moduł komunikacyjny może również pełnić funkcję modułu alarmowego, który będzie wysyłał wezwania pomocy do służb ratowniczych wraz z danymi o lokalizacji kierowcy.

Współpraca, która przynosi rezultaty

Inżynierowie GlobalLogic zintegrowali system zaprojektowany przez Jungo z możliwościami rozwiązania Hypervisor opracowanego przez OpenSynergy, aby pomóc producentom samochodów i dostawcom oprogramowania wdrożyć tę technologię w nowych modelach samochodów. Zastosowanie mechanizmu wirtualizacji pozwoliło na utrzymanie niskiego zużycia energii oraz zminimalizowanie konieczności rozbudowy systemów wewnętrznych samochodu o dodatkowe komponenty. Te korzyści przełożyły się z kolei na niższe koszty i łatwiejsze wdrożenie.

„Cieszymy się, że możemy współpracować z OpenSynergy i GlobalLogic przy prezentacji zabezpieczonego systemu DMS działającego na hiperwizorze - oddzielonego od innych niekrytycznych aplikacji, ale jednocześnie wykorzystującego ten sam SoC dla redukcji kosztów i lepszej integracji" - powiedział Ophir Herbst, prezes Jungo. „Oczekuje się, że takie integracje będą miały kluczowe znaczenie dla producentów OEM, tak aby mogli skonsolidować wiele aplikacji na jednym SoC i jednocześnie utrzymać barierę ochronną między aplikacjami związanymi z bezpieczeństwem a innymi aplikacjami. A wszystko to przy zachowaniu najlepszych doświadczeń i możliwie najniższych kosztach".

O GlobalLogic

GlobalLogic jest liderem w branży inżynierii produktów cyfrowych. Pomagamy naszym klientom projektować i budować innowacyjne produkty, platformy i cyfrowe doświadczenia na miarę współczesnego świata. Integrując projektowanie strategiczne, złożoną technologię i specjalistyczną przekrojową wiedzę branżową, pomagamy naszym klientom uzmysławiać sobie możliwości i przyspieszamy ich transformację w cyfrowe firmy jutra. GlobalLogic z siedzibą w Dolinie Krzemowej prowadzi studia projektowe i centra technologiczne na całym świecie, oferując swoją dogłębną wiedzę ekspercką klientom z sektora komunikacyjnego, motoryzacyjnego, opieki zdrowotnej, technologii, mediów, a także branży rozrywkowej, produkcyjnej i półprzewodnikowej. Więcej informacji na www.globallogic.com

O OpenSynergy

OpenSynergy dostarcza wbudowane oprogramowanie dla kolejnej generacji pojazdów. Hiperwizor i produkty komunikacyjne firmy torują drogę do zintegrowanego doświadczenia z jazdy.

Samochodowa platforma wirtualna COQOS Hypervisor SDK integruje zestaw aplikacji czasu rzeczywistego i rozwiązań open source na efektywnych kontrolerach domeny. Obsługuje rozległy pakiet funkcji odpowiadających standardowi wirtualizacji VIRTIOTM, zapewniając maksymalną elastyczność: wirtualizowane systemy operacyjne mogą być używane i ponownie wykorzystywane w różnych systemach na chipach (SoC). OpenSynergy współpracuje z głównymi dostawcami systemów operacyjnych (OS), tak aby zapewnić pełną obsługę systemów takich, jak AndroidTM, AGL, AliOS i innych.

Wiodący w branży motoryzacyjnej zestaw Bluetooth® Blue SDK to jedna z platform komunikacyjnych firmy OpenSynergy. Jest to wzorcowe wdrożenie Bluetooth® dla wielu producentów OEM na całym świecie. Wariant Blue SDK Fusion oferuje niezawodny komponent Bluetooth dla przemysłu motoryzacyjnego współpracujący z systemem operacyjnym AndroidTM Automotive.

Aby przyspieszyć przyjmowanie się systemu AndroidTM w branży motoryzacyjnej OpenSynergy zapewnia ponadto bezpłatne komponenty oprogramowania dla przemysłu motoryzacyjnego dostosowane do projektu AndroidTM Open Source (AOSP).

OpenSynergy świadczy również usługi inżynieryjne wspierające dostosowywanie produktów firmy do specyficznych potrzeb.

Więcej informacji na www.opensynergy.com.

O Jungo

Jungo jest światowym liderem kabinowego oprogramowania monitorującego opartego na sztucznej inteligencji. Firma oferuje CoDriver, zaawansowane oprogramowanie do monitorowania kierowcy i sytuacji w kabinie. Więcej informacji na www.jungo.com



Redakcja CentrumPR informuje, że artykuły, fotografie i komentarze publikowane są przez użytkowników "Serwisów skupionych w Grupie Kafito". Publikowane materiały i wypowiedzi są ich własnością i ich prywatnymi opiniami. Redakcja CentrumPR nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Nadesłał:

LemonArt

Komentarze (0)


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl
Opublikuj własny artykuł
Opublikuj artykuł z linkami

Kalendarium

Przejdź do kalendarium »

dodaj wydarzenie »

Ostatnio dodane artykuły

dodaj artykuł »