Firma » Biznes

GlobalLogic wśród największych firm sektora IT w Polsce

GlobalLogic wśród największych firm sektora IT w Polsce
Zobacz więcej zdjęć »
Już po raz piąty z rzędu GlobalLogic został uznany za największego dostawcę rozwiązań i usług IT dla sektorów przemysłowego, budowlanego i produkcji w raporcie „Computerworld Top 200”. Firma znalazła się w Top 10 największych organizacji w Polsce również w kilku innych kategoriach.

W tegorocznej edycji podsumowania Top 200, obejmującej wyniki za 2022 rok, GlobalLogic znalazł się w czołowej dziesiątce firm w aż pięciu kategoriach:

I miejsce wśród dostawców rozwiązań i usług IT dla sektorów przemysłowego, budowlanego i produkcji,

II miejsce wśród największych dostawców usług outsourcingowych,

VI miejsce wśród największych eksporterów rozwiązań IT,

IX miejsce wśród firm o największych zatrudnieniu,

X miejsce wśród największych dostawców usług IT.

Wysokie miejsca GlobalLogic w poszczególnych kategoriach są efektem wzrostu firmy związanego ze zmianami zachodzącymi na świecie. Technologia cyfrowa wciąż zyskuje na znaczeniu, co przekłada się na sposób funkcjonowania całych sektorów. Organizacje wykorzystują dostępne rozwiązania i innowacje, by modyfikować procesy, wykazywać większą odporność biznesową, tworzyć zaawansowane produkty i odpowiadać na potrzeby klientów oraz partnerów.

Wiele przedsiębiorstw korzysta przy tym z eksperckiego wsparcia. GlobalLogic jako partner o dużym doświadczeniu i doskonałej znajomości rozwiązań rynkowych, pozwala na efektywne i dopasowane do potrzeb wdrożenia. Organizacja na tym fundamencie zbudowała swoją pozycję i nieustannie ją umacnia, już po raz piąty z rzędu znajdując się na szczycie listy największych dostawców rozwiązań i usług IT dla sektorów przemysłowego, budowlanego i produkcji.

- Zaliczana do tego grona branża motoryzacyjna stanowi doskonały przykład obserwowanych zmian. Producenci muszą odnaleźć się w nowej rzeczywistości biznesowej, a postępująca cyfryzacja i innowacje technologiczne skłaniają ich do przemyślenia dotychczasowego podejścia. Jednym z kluczowych elementów przemiany jest koncept software-defined cars, w ramach którego obserwujemy wzrost znaczenia oprogramowania w projektach nowych pojazdów. Poprzez zaawansowane systemy wspomagania kierowcy, rozwiązania infotainment czy szeroko rozumianą personalizację i łączność przedstawiciele branży starają się dostosować do zmieniających się preferencji klientów. Działania te są ściśle związane z konkretnymi wymogami regulacyjnymi, które muszą być spełniane, potrzebami konsumentów czekającymi na zaspokojenie oraz nieustannymi poszukiwaniami nowych źródeł przychodów. Co warto przy tym podkreślić, innowacje w obszarze technologii i usług przynoszą wartość dodaną zarówno dla kierowców, jak i producentów. W miarę jak sektor motoryzacyjny rozwija się w kierunku bardziej cyfrowego i zintegrowanego ekosystemu, każda firma musi podjąć wyzwania i doskonalić swoje strategie, aby utrzymać konkurencyjność i sprostać oczekiwaniom konsumentów czy partnerów biznesowych. W tym celu zwracają się do organizacji działających od lat w obszarze IT, które na bazie doświadczeń zebranych z różnych domen, projektów i sektorów, mogą zaoferować ekspercką pomoc  - mówi Marek Matysiak, Vice President, Engineering w GlobalLogic.

Bliska współpraca z szerokim spektrum branż, od motoryzacji, przez przemysł i telekomunikację, po retail i medycynę, wpływa też na wysokie miejsce GlobalLogic w rankingu firm outsourcingowych. Kadra specjalistów o różnych kompetencjach pozwala rozszerzać ofertę w kierunku biznesowym, zapewniając bardziej precyzyjną realizację potrzeb klientów w zakresie cyfrowych produktów. Jednocześnie firma może oferować swoim inżynierom oraz nowym talentom pogłębianie i zdobywanie doświadczenia na wielu polach.

- Dzisiaj klienci decydujący się na skorzystanie z outsourcingu nie zlecają już na zewnątrz jedynie prostych zadań, pojedynczych komponentów czy funkcjonalności systemów. Coraz częściej nawiązują współpracę w ramach tworzenia kompleksowych cyfrowych rozwiązań. Tego typu strategiczne partnerstwo, zastępujące niejako dotychczasową "hierarchiczną" relację klient-dostawca pomaga zapewnić przewagę konkurencyjną, jak również przyspiesza dostarczanie produktów do użytkowników końcowych - wyjaśnia Kamil Świadek, Director, Engineering w GlobalLogic w Gdańsku.

Globalny rynek outsourcingu IT ma wedle prognoz biznesowych wciąż się rozwijać i utrzymywać wzrost na poziomie pięciu procent w kolejnych latach. To wpływa na dużą atrakcyjność firm oferujących tego typu usługi. Zyskują one również na rynku pracy jako organizacje, które stwarzają niepowtarzalne możliwości w zakresie rozwoju horyzontalnego, w obrębie danych kompetencji czy technologii, jak również wertykalnego, oferując zupełnie nowe możliwości obejmujące pełną zmianę technologii, a nawet nowe ścieżki kariery bez konieczności zmiany firmy. To też jeden z powodów umocnienia pozycji GlobalLogic jako jednej z organizacji o największym zatrudnieniu w sektorze.

W cytowanym przez autorów raportu „Computerworld Top 200" badaniu przeprowadzonym przez Google'a zawód developera został wskazany jako najbardziej pożądany w Polsce. Na jego popularność składają się nie tylko wysokie wynagrodzenie i łatwość znalezienia pracy, ale również poczucie bezpieczeństwa i wspomniane szerokie możliwości rozwoju. - 41-procentowy wzrost zatrudnienia odnotowany w 2022 roku przez GlobalLogic wynikał w dużej mierze z nowych projektów oraz relokacji. W polskich oddziałach pracę znaleźli inżynierowie o konkretnych specjalizacjach, odpowiadający na potrzeby partnerów z branży automotive czy telekomunikacji, a także liczni specjaliści przybywający z Ukrainy. Łatwość relokacji, wspieranej przez organizację, jak również elastyczność w tworzeniu międzynarodowych zespołów pozwoliły utrzymać stabilny wzrost w kwestii zatrudnienia przez cały rok - tłumaczy Kamila Szkwarek, TAG Head PL & CRO w GlobalLogic. 

2022 rok przyniósł dalszy rozwój firmie GlobalLogic, która jako lider w branży inżynierii cyfrowej nie ustaje w rozszerzaniu cyfrowych kompetencji, by jeszcze skuteczniej odpowiadać na nowe wyzwania oraz pomagać klientom tworzyć innowacyjne doświadczenia. Jako spółka należąca do grupy Hitachi, wykorzystuje szeroką ekspertyzę w zakresie projektowania strategicznego i inżynierii. W ten sposób może, za pomocą rozwiązań cyfrowych, wspierać tak skutecznie rozwój przedsiębiorstw z sektorów automotive, przemysłowego, medycznego, usług finansowych czy telekomunikacyjnego.  



Redakcja CentrumPR informuje, że artykuły, fotografie i komentarze publikowane są przez użytkowników "Serwisów skupionych w Grupie Kafito". Publikowane materiały i wypowiedzi są ich własnością i ich prywatnymi opiniami. Redakcja CentrumPR nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Nadesłał:

LemonArt

Komentarze (0)


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl
Opublikuj własny artykuł
Opublikuj artykuł z linkami

Kalendarium

Za 13 dni:
Building (R)evolution 13. PLGBC Green Building Summit
dodaj wydarzenie »

Ostatnio dodane artykuły

dodaj artykuł »