Firma » Biznes

Hasła wyborcze na ostatniej prostej. Raport

Hasła wyborcze na ostatniej prostej. Raport
Zobacz więcej zdjęć »
Partie wyborcze walczące o wejście do parlamentu intensyfikują działania medialne- tak wynika z drugiego raportu dotyczącego popularności haseł wyborczych w Internecie opracowanego przez Zespół MediaMon- Monitoring Mediów Internetowych Online.

Według raportu w ostatnich dwóch tygodniach kampanii w Internecie pojawiało się dziennie średnio o 2 publikacje, dotyczące haseł wyborczych PO i PiS, mniej w porównaniu  do okresu 10.09-24.09.2011. Z kolei hasła partii walczących o wejście do parlamentu  pojawiają się w Internecie częściej: PJN – skok z 7,1 publikacji dziennie do 10,5; PSL z 7,1publikacji do 9,1; SLD wzrost z 6 publikacji dziennie na 7,75.

Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:

Opracowanie zostało wykonane metodą ilościowej analizy danych i dotyczy okresu 25.09- 6.10.2011. W badaniu monitorowano hasła wyborcze sześciu wiodących ugrupowań politycznych biorących udział w wyborach: Platforma Obywatelska, Prawo i Sprawiedliwość,  Polskie Stronnictwo Ludowe, Sojusz Lewicy Demokratycznej, Polska Jest Najważniejsza i  Ruch Poparcia Palikota W badanym okresie w Internecie opublikowanych zostało 779 artykułów i komentarzy w których występują hasła wyborcze poszczególnych partii .

 

Najbardziej medialnym hasłem ponownie okazało się „Zrobimy więcej”  Platformy Obywatelskiej, które odnotowało 294 publikacji. Hasło wyborcze Prawa i Sprawiedliwości, „Polacy zasługują na więcej” zostało użyte w  148 publikacjach, a Polska Jest Najważniejsza lansująca hasło „Wszystko jest możliwe”  znalazła się ponownie na trzecim miejscu z 126 publikacjami. Polskie Stronnictwo Ludowe i  hasło wyborcze„ Człowiek jest najważniejszy” odnotowało 110 publikacji. „Jutro Bez Obaw” Sojuszu Lewicy Demokratycznej  użyto w 93 artykułach i komentarzach, a „Jestem w Polityce nie dla pieniędzy” Ruchu Poparcia Palikota odnotowało jedynie 8  publikacji.

Procentowe udziały newsów i komentarzy z poszczególnymi hasłami w ogólnej liczbie publikacji wynosiły:

PO- 38%, PiS- 19%, PJN- 16%, PSL- 14%, SLD- 12% i RPP- 1%

Najintensywniej pisano o hasłach wyborczych partii na początku bieżącego tygodnia. W dniach 3 i 4 października pojawiło się kolejno 88 i 95 publikacji dotyczących haseł wyborczych ugrupowań politycznych. Ten znaczący wzrost spowodowany jest zapewne rozpoczęciem ostatniego tygodnia przedwyborczego i znaczną intensyfikacją wszystkich działań polityków startujących w wyborach.




Redakcja CentrumPR informuje, że artykuły, fotografie i komentarze publikowane są przez użytkowników "Serwisów skupionych w Grupie Kafito". Publikowane materiały i wypowiedzi są ich własnością i ich prywatnymi opiniami. Redakcja CentrumPR nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Nadesłał:

Mediamon.pl
http://mediamon.pl

Komentarze (0)


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl
Opublikuj własny artykuł
Opublikuj artykuł z linkami

Kalendarium

Przejdź do kalendarium »

dodaj wydarzenie »

Ostatnio dodane artykuły

dodaj artykuł »