Firma » Reklama

Historia SEO

Historia SEO
Zobacz więcej zdjęć »
Dzisiaj trudno sobie wyobrazić marketing internetowy bez SEO. To dzięki niemu nasza strona może być umieszczona na wysokich pozycjach w wyszukiwarkach, a tym samych łatwa do odszukania przez odbiorców. Sprawdź, jak termin SEO rozwijał się na przestrzeni lat.
Po raz pierwszy termin SEO został użyty długo przed powstaniem Googla, a dokładnie w 1997 roku. Już wtedy w Stanach Zjednoczonych narodziła się koncepcja dotycząca walki o pozycję w wyniku wyszukiwania. Na tamte czasy była to tylko celna obserwacja w kierunku której czyniono pierwsze próby, nie zawsze uczciwe. Dzisiaj SEO to dochodowy biznes.

SEO czyli Seach Engine Optimization oznacza takie przygotowanie strony internetowej, aby była dobrze rozpoznawalna i wyświetlana przez wyszukiwarki. Wyróżnia się dwa rodzaje działań o obszarze SEO: White Hat SEO i Black Hat SEO.

Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:

Co to jest White Hat SEO?

White Hat SEO (białe SEO) to poprawne konstruowanie stron internetowych, którego celem jest łatwe rozpoznawanie prawdziwej tematyki stron i poprawne ich indeksowanie przez wyszukiwarki. Pamiętajmy, że nawet dobrze opracowana strona nieprzygotowana według zasad SEO będzie trudna do odszukania na dalekich pozycjach wyników wyszukiwania. Praktyki White Hat SEO są efektywne i przychylne wyszukiwarkom.

Black Hat SEO czyli ciemna strona mocy

Z kolei Black Hat SEO (czarne SEO) ma na celu oszukanie wyszukiwarek, a w konsekwencji także użytkowników. Tutaj liczy się jak największa liczba użytkowników i odsłon reklam wyłącznie dla zdobycia pieniędzy. Pierwszymi firmami stosującymi Black Hat SEO były strony porno. Ze względu na fakt, że w tamtych czasach dla wyszukiwarek istotna była tylko zawartość strony, oszustwo było łatwe. Można było w niezauważalnych dla użytkownika polach (meta tagach) oraz mało widocznym tekstem w samej stronie zapisać dużą ilość wielokrotnie powtórzonych słów kluczowych celem pojawiania się strony na wysokich pozycjach w wynikach wyszukiwania dla tych słów. Nieświadomy niczego użytkownik o prawdziwej, widocznej dla niego treści strony dowiadywał się dopiero po wejściu na nią.

Właściciele wyszukiwarek poprawiali algorytmy, ale odnosiło to negatywne skutki, bowiem coraz więcej stron z wartościowymi treściami, które nie korzystały z SEO były traktowane jak spam. Na każde sposoby walki z czarnym SEO specjaliści od Black hat SEO odpowiadali swoimi chwytami. Tak rozpoczął się wyścig wyszukiwarek z nieuczciwymi właścicielami stron, który trwa do dziś. Tylko reguły gry obecnie zależą od Google.

Autor artykułu: PrzemekBednarz.pl - pozycjonowanie stron



Redakcja CentrumPR informuje, że artykuły, fotografie i komentarze publikowane są przez użytkowników "Serwisów skupionych w Grupie Kafito". Publikowane materiały i wypowiedzi są ich własnością i ich prywatnymi opiniami. Redakcja CentrumPR nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Nadesłał:

filth1982

Komentarze (1)

  • avatar
    ~Janusz Kamiński 2015-12-21 09:17:47

    Tak, nie długo będzie 20 lat jak już istnieje SEO :)


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl
Opublikuj własny artykuł
Opublikuj artykuł z linkami

Kalendarium

Przejdź do kalendarium »

dodaj wydarzenie »

Ostatnio dodane artykuły

dodaj artykuł »