Technologie » Telekomunikacja
Huawei zamierza wyprzedzić Samsunga i Apple
Huawei jest jednym z największych globalnych dostawców rozwiązań sieci telekomunikacyjnych i 3. producentem smartfonów na świecie. Przez ostatnich 5 lat firma rosła w siłę w niesamowitym tempie.
Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:
- Chcemy być numerem jeden na świecie wśród producentów smartfonów. To długoterminowy wyścig, ale jesteśmy cierpliwi - powiedział Richard Yu, CEO Huawei Consumer Business Group na konferencji przygotowanej przez Wall Street Journal w Hong Kongu.
Richard Yu powiedział także, że Huawei zmniejsza dystans wobec swoich rywali - Samsunga i Apple - na globalnym rynku smartfonów. Rynek ten w tym roku zaczął powoli zwalniać, ale nie dla Huawei. Według badań firmy Gartner, w pierwszym kwartale br. sprzedaż smartfonów Huawei wzrosła o 59 proc. w stosunku do roku poprzedniego, podczas gdy wielkość sprzedaży Samsunga pozostała prawie taka sama, a Apple spadła o 14 proc. Udział Huawei w rynku w tym okresie wyniósł 8,3 proc. Firma znalazła się tuż za Apple - 15 proc. i Samsungiem - 23 proc.
Tak dobry wynik jest efektem strategi ukierunkowanej na dostarczanie urządzeń z segmentu premium. Jednym z najnowszych flagowych smartfonów firmy jest Huawei P9, wyposażony w podwójny aparat i stworzony we współpracy z firmą Leica. Pierwsze dane producenta pokazują, że P9 już prześcignął w sprzedaży swojego poprzednika - Huawei P8.
- Wzrost naszego udziału w rynku pochodzi ze sprzedaży produktów klasy premium. Jeśli chcesz być wiodącym dostawcą, musisz być liderem właśnie tego segmentu produktów - dodał podczas konferencji Richard Yu.
Yu wspomniał również, że współpraca z Leica będzie kontynuowana przez najbliższych kilka lat. Firma zamierza także skupić się na technologiach związanych z wirtualną rzeczywistością. W tym celu nawiązała współpracę z Alphabet Inc., spółką Google. Firmy planują jeszcze jesienią tego roku opracować smartfon kompatybilny z platformą wirtualnej rzeczywistości.
Źródło: http://www.wsj.com/articles/huawei-aims-to-overtake-samsung-and-apple-in-smartphones-1464921400
###
O Huawei Consumer Business Group
Od końca 2013 roku produkty i usługi firmy Huawei są dostępne w ponad 170 krajach, docierając do ponad 1/3 ludzkości. Huawei został trzecim, globalnym producentem smartfonów pod względem sprzedaży w 2013. Firma otworzyła również 16 centrów rozwoju na całym świecie, m.in w Stanach Zjednoczonych, Niemczech, Szwecji, Rosji, w Indiach i Chinach. Jedna z trzech grup biznesowych Huawei - Huawei Consumer Business Group (BG) odpowiada za szerokie portfolio produktowe w tym smartfony, urządzenia mobilne, domowe routery oraz usługi w chmurze. Dzięki ponad 20-letniemu doświadczeniu na rynku teleinformatycznym (ICT) i rozbudowanej, światowej sieci partnerów i współpracowników, Huawei BG dostarcza najnowocześniejsze technologie i rozwiązania klientom na całym świecie.
Aby uzyskać więcej informacji odwiedź stronę Huawei Consumer BG: consumer.huawei.com/en/
Bądź na bieżąco z najnowszymi informacjami na temat Huawei Consumer BG, śledź nas na:
Facebook: facebook.com/HuaweiDevice
Twitter: twitter.com/HuaweiDevice
Google+: plus.google.com/+HuaweiDevice
YouTube: youtube.com/user/HuaweiDevice
Flickr: flickr.com/photos/huaweidevice
Dodatkowych informacji udziela:
Ewa Wojtarowicz
PR Manager Huawei Consumer BG
HUAWEI Polska Sp. z o.o.
kom: 607 076 844
ewa.wojtarowicz@huawei.com
Kontakt dla mediów:
Magdalena Myczko
Senior Account Executive
Ogilvy PR
Kom: 507 000 072
magdalena.myczko@ogilvypr.pl
Tomasz Cichocki
Account Director
Ogilvy PR
Kom.: 667 739 785
tomasz.cichocki@ogilvypr.pl
Nadesłał:
justynaj
|
Komentarze (0)