Technologie » Internet
Idealia z sukcesem zrealizowała portal Ideatur.pl
Zobacz więcej zdjęć » |
Idealia odpowiedzialna była za napisanie wniosku unijnego, techniczne wykonanie portalu, działania marketingowe i PR oraz skompletowanie dokumentacji realizacyjnej.
Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:
Realizacja projektu trwała 18 miesięcy. Plan działań zawarty we wniosku ściśle określał poszczególne etapy, które terminowo musiała wykonać agencja. Pierwszym, trzymiesięcznym etapem było opracowanie założeń i wytycznych realizacyjnych wraz z projektowaniem systemu. Drugi etap to półroczny okres tworzenia i programowania serwisu, po którym nastąpił trzymiesięczny etap testowania i wprowadzania poprawek. Ostatnim krokiem była reklama i marketing, które obejmowały sześciomiesięczne działania promocyjne.
- Projekt Ideatur.pl był dużym przedsięwzięciem, które wymagało efektywnej współpracy wszystkich działów w firmie. Dzięki zaangażowaniu i motywacji zespołu wywiązaliśmy się z określonych we wniosku wskaźników, nierzadko znacznie je przekraczając. Komisja audytująca bardzo wysoko oceniła portal Ideatur.pl – mówi Adam Biernacki, Prezes agencji Idealia.
W projekt w największym zakresie zaangażowane były cztery działy: graficzny, technologiczny, redakcyjny oraz promocyjny. Pierwszy z nich wykonał makietę serwisu oraz grafikę, drugi zaprogramował portal, wzbogacając go w wiele nowatorskich i bardzo przydatnych funkcjonalności dla użytkowników i właścicieli obiektów turystycznych, takich jak np. automatyczne dokonywanie rezerwacji, sprawdzanie dostępności pokoi czy też mechanizmy podpowiadające ciekawe do odwiedzenia miejsca i atrakcje w promieniu 15 km od miejsca lokalizacji. Serwis wyposażony został również w narzędzia społecznościowe: bieżące komentowanie, ocenianie (zarówno ośrodków jak i ich klientów – użytkowników serwisu), forum, blog.
Po okresie testów dział redakcyjny przy wsparciu działu sprzedaży podjął intensywne działania mające na celu zbudowanie bogatej bazy ośrodków noclegowych, obiektów gastronomicznych oraz atrakcji turystycznych. W tym celu Idealia zorganizowała akcje e-mailingowe oraz telemarketingowe skierowane do właścicieli ośrodków turystycznych. Wsparciem tych aktywności były prowadzone równolegle działania promocyjne pod hasłem „Polska jest cool!”. Dział marketingu i PR odpowiedzialny był za social media, media relations, przygotowywanie informacji prasowych i artykułów, udział w eventach o tematyce turystycznej, organizowanie konkursów. Serwis Ideatur.pl rozpoczął też współpracę z „National Geographic TRAVELER”. Dziennikarze mieli możliwość przetestowania serwisu, zaplanowania wyjazdu za jego pomocą i opisania wrażeń z pobytu w jednym z numerów czasopisma. Równolegle prowadzono tradycyjne działania marketingowe: reklamy w czasopismach i prasie, outdoor w wybranych miejscowościach górskich, tradycyjny mailing do właścicieli ośrodków.
Nie można było zapomnieć o pozycjonowaniu portalu Ideatur.pl, które również miało wpływ na wzrost zainteresowania serwisem zarówno wśród nowych użytkowników, jak i właścicieli obiektów turystycznych.
- Wysoka ocena komisji dotyczyła nie tylko jakości wykonania samego serwisu i spełnienia wszelkich założonych we wniosku wskaźników, ale również perfekcyjnego i rzetelnego przygotowania dokumentacji i raportów dotyczących realizacji projektu Ideatur.pl – dodaje Urszula Ptak-Małysiak, V-ce Prezes Idealii.
Ideatur.pl
Portal turystyczny Ideatur.pl to serwis, który pozwala o każdej porze dnia i nocy zaplanować wakacje w Polsce. Począwszy od wyboru miejsca, poprzez dokonanie rezerwacji i opłaty za nocleg, kończąc na opracowaniu planu zwiedzania. Ideatur.pl to pierwszy w Polsce serwis, który łączy w sobie system rezerwacyjny, informację turystyczną oraz platformę blogową i forum. Portal jest odpowiedzią na potrzeby oraz oczekiwania rynku turystycznego w Polsce zarówno ze strony turystów, jak i właścicieli ośrodków turystycznych.
Nadesłał:
Idealia
|
Komentarze (0)