Rozrywka i wypoczynek » Turystyka
IGHP rusza z kampanią „Hotel bez plastiku”
Izba Gospodarcza Hotelarstwa Polskiego rozpoczęła w lipcu kampanię edukacyjną skierowaną do branży hotelarskiej w Polsce na temat sposobów redukcji plastiku w hotelach. – O szkodliwości plastiku i jego ogromnej ilości w środowisku mówi dzisiaj cały świat. Korzystając z pozycji największej organizacji samorządu w branży, chcemy zaapelować do hotelarzy o zmniejszenie ilości plastiku zużywanego w obiektach hotelowych. Jestem przekonany, że my, hotelarze, możemy zrobić wiele w tym zakresie, a wdrożenie nawet jednego rozwiązania wpłynie pozytywnie na nasze otoczenie – mówi Ireneusz Węgłowski, prezes IGHP.
Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:
W ramach akcji „Hotel bez plastiku” IGHP przygotowała dla hotelarzy bezpłatny poradnik zawierający 30 praktycznych wskazówek. Ekologiczne porady dotyczące sposobów zamiany plastikowych przedmiotów na bardziej przyjazne środowisku można zastosować w wielu hotelowych obszarach, m.in. w pokojach, gastronomii, housekeepingu, strefie wellness i SPA, w recepcji i w lobby, a także w dziale marketingu.
Poradnik w wersji elektronicznej jest dostępny dla wszystkich hotelarzy na stronie internetowej Izby pod adresem https://www.ighp.pl/hotel-bez-plastiku-kampania-edukacyjna-ighp-dla-hotelarzy.Dodatkowo, akcja będzie wspierana działaniami komunikacyjnymi w kanałach IGHP w mediach społecznościowych – na Facebooku i na LinkedIn. Materiały dotyczące akcji zostaną wyróżnione hasztagiem #hotelbezplastiku.
- Niektóre hotele sieciowe mogą mieć już wypracowane standardy np. w zakresie eliminacji jednorazowych opakowań, plastikowych sztućców czy słomek. Z kolei rodzinne, niewielkie obiekty mogą realizować interesujący, autorski projekt ekologiczny. Dlatego zachęcamy wszystkich hotelarzy, również nienależących do IGHP, by dzielić się swoimi dobrymi praktykami i doświadczeniem. Warto uczyć się wzajemnie od siebie – dodaje Ireneusz Węgłowski.
Działania promujące społeczną odpowiedzialność biznesu są istotną kwestią dla IGHP. W kwietniu 2017 r. Izba podpisała zobowiązanie do przestrzegania, promowania i wdrażania wartości odpowiedzialnego oraz zrównoważonego rozwoju turystyki określonych w Globalnym Kodeksie Etyki w Turystyce. Jednym z ważniejszych wyzwań branży jest także przeciwdziałanie turystyce seksualnej. W tym celu IGHP zawarła porozumienie z Fundacją Dajemy Dzieciom Siłę, na mocy którego promuje wśród swoich członków „Kodeks Postępowania na rzecz ochrony dzieci przed wykorzystywaniem seksualnym w podróżach i turystyce” (The Code of Conduct).
Nadesłał:
Goodflow
|
Komentarze (0)