Dom » Wnętrza
IKEA inwestuje pół miliarda złotych w obniżenie cen pięciu tysięcy produktów
Nowe niższe ceny to najważniejsza inwestycja w historii IKEA – marki, której misją od ponad 80 lat jest wspieranie ludzi w tworzeniu lepszego życia na co dzień, niezależnie od zasobności ich portfeli. Dziś także w odpowiedzi na sytuację ekonomiczną w kraju i na świecie oraz konieczność oszczędzania środków w wielu gospodarstwach domowych. Pasją IKEA jest domowe życie więc z zaangażowaniem traktuje potrzeby i marzenia ludzi związane z urządzaniem wnętrz. To swoista matematyka serca – połączenie prawdziwych emocji i analitycznego podejścia oraz głębokie przekonanie, że produkty IKEA mają wpływ na codzienne życie wielu ludzi.
Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:
IKEA znaczące obniżki rozpoczęła już we wrześniu 2023 roku, kiedy działanie objęło ponad 500 produktów. Teraz do tej listy dołączyło 3 500 mebli i akcesoriów, a do końca sierpnia 2024 roku liczba artykułów objętych niższymi cenami wzrośnie do 5 000, co stanowi połowę całego asortymentu oferty IKEA.
Odpowiedź na potrzeby klientów
Jak wynika z raportu "IKEA. Życie w domu 2023", przygotowanego przez IKEA, jednym z głównych źródeł zmartwień Polaków są finanse domowe. 39 proc. badanych w Polsce niepokoi się o domowy budżet, bardziej niż o zdrowie rodziny czy własne. Przeprowadzone przez IPSOS w listopadzie 2023 roku badania, również wskazują Polskę jako jeden z pięciu krajów na świecie, którego mieszkańcy są najbardziej zaniepokojeni inflacją (54 proc.).[1] Stąd można wnioskować, że bezpieczeństwo w domu zależy w dużej mierze od stabilności finansowej – zgromadzonych oszczędności, stałego dochodu i skrupulatnej kontroli nad wydatkami.
„Zdając sobie sprawę z obecnej sytuacji gospodarczej nie tylko w kraju, ale i na świecie, postanowiliśmy podjąć istotną decyzję o obniżce cen w Polsce. Zainwestowaliśmy w to 500 mln złotych, co stanowi ponad 8% obrotów IKEA za rok finansowy 2023. To nie tylko nasza reakcja na zmieniający się krajobraz ekonomiczny, ale również zgodność z głęboko zakorzenioną wizją IKEA – nieustannie dążymy do tego, aby wiele osób, niezależnie od sytuacji finansowej, mogło spełniać swoje marzenia o wygodnym, funkcjonalnym i lepiej pomyślanym domu” – podkreśla Magdalena Krokowska-Wicherek, Dyrektorka Regionalna, IKEA Retail w Polsce.
Sposób IKEA na niskie ceny
Pandemia COVID-19 i konflikt wojenny w Ukrainie znacząco wpłynęły na krajobraz ekonomiczno-gospodarczy na całym świecie. W obliczu rosnących kosztów surowców, produkcji i dostaw, firmy z różnych sektorów zostały zmuszone do podniesienia cen swoich produktów, aby dostosować się do nowej rzeczywistości rynkowej. IKEA również mierzyła się z tym wyzwaniem, modyfikując swoją strategię cenową.
Jednocześnie firma globalnie skupiła się na rozwoju zrównoważonej produkcji. Unormowanie sytuacji w globalnym łańcuchu dostaw przyczyniło się natomiast do spadku cen surowców i zakupu energii, co z kolei wpłynęło korzystnie na możliwości zoptymalizowania procesów produkcyjnych i utrzymanie spadkowego trendu kosztów zakupu produktów.
IKEA nie tylko przeciwdziałała wyzwaniom rynkowym, ale też w odpowiedzi na dynamicznie zmieniający się krajobraz biznesowy, aktywnie przekształcała swoje podejście. W minionym roku marka koncentrowała swoje wysiłki na obniżaniu kosztów operacyjnych i zwiększaniu efektywności. Inwestycje m.in. w nowoczesne technologie oraz szkolenia dla pracowników i pracowniczek miały na celu zoptymalizowanie procesów wewnętrznych, co stanowiło odpowiedź na wzrost kosztów produkcji. Jednak firma nie ograniczała się jedynie do działań wewnątrz, ale również transformowała swoje sklepy, inwestując w omnikanałowość, czyli łączenie doświadczenia zakupowego online i offline, oraz w zrównoważoną energię (OZE), mając na uwadze rozwój w trosce o ludzi i planetę. IKEA wprowadziła też usługi zdalne oraz zainwestowała w infrastrukturę magazynowo-logistyczną, co zwiększyło dostępność produktów i usług marki dla szerszej grupy konsumentów.
Więcej radości za mniej
IKEA znacząco obniżyła ceny najchętniej kupowanych produktów, otwierając tym samym możliwość zakupu spośród tysięcy dobrze zaprojektowanych oraz funkcjonalnych mebli i akcesoriów w bardziej przystępnych cenach. To posunięcie umożliwia klientom i klientkom kreowanie domowego wnętrza bez konieczności odkładania w czasie swoich marzeń o lepiej pomyślanym domu. Pozwala też nabyć więcej produktów za mniej. Nowe niższe ceny wpisują się w ideę Demokratycznego wzornictwa, którą kieruje się IKEA. Koncepcja zakłada, że każdy nowy produkt i każda nowa usługa są projektowane tak, by zachować równowagę w pięciu kluczowych wymiarach: funkcji, formy, jakości, zrównoważonego rozwoju i niskiej ceny.
W szerokiej ofercie ponad 5 000 produktów z nowymi niższymi cenami są między innymi uwielbiane przez klientów klasyki, na przykład kuchenne meble systemowe i szafy PAX, oraz regały KALLAX i szafki EKET. W niższych cenach pojawiły się także takie produkty jak rama łóżka tapicerowanego SLATTUM, leżanka BRIMNES, rodzina kultowych stolików LACK, seria rozpoznawalnych mebli dla dzieci MAMMUT czy docenione przez gamerów krzesło biurowe MARKUS. Nową niższą cenę mają również popularne dodatki, takie jak aksamitne poszewki na poduszki SANELA, czy seria lamp NYMÅNE oraz ulubieniec, nie tylko dzieci - pluszowy rekin BLAHAJ, a także pudełka DRÖNa i kosze BRANÄS pasujące do regałów KALLAX oraz tysiące innych akcesoriów.
Rozszerzając asortyment w niższych cenach, IKEA wprowadziła również nowe produkty w przedziale cenowym do 20 zł, będące odpowiedzią na rosnące zapotrzebowanie tanich i przydatnych produktów na co dzień. Przykład to wyciskacz do czosnku KONCIS tańszy o 5 zł. Obniżki cen objęły również artykuły powszechnie kupowane, takie jak świece, serwetki czy akcesoria kuchenne. Więcej informacji o produktach z Nową niższą ceną na IKEA.pl. Asortyment przystępny cenowo dotyczy również oferty w Restauracji IKEA. Szarlotkę z kawą dla Klubowiczów IKEA Family można nabyć za 7 zł. W czasie ferii aż do 2 marca, rodzina 2+2 może zjeść obiad za jedyne 38 zł.
18 stycznia IKEA rozpoczęła jedną z największych kampanii marketingowych! Starannie zaplanowaną tak, aby dotrzeć z przekazem o nowych niższych cenach do jak największej liczby konsumentów! Od szerokiego zasięgu w telewizji przez zasięg cyfrowy, zaskakującą obecność na zewnątrz - na bilbordach, w metrze, a nawet na tramwajach i autobusach, po influencerów, aż po prasę, IKEA komunikuje nowe niższe ceny.
Niższe ceny w IKEA to coś więcej niż mniej pieniędzy wydanych na produkt. Przystępność cenowa oznacza oferowanie korzyści, które są warte nie tylko pieniędzy konsumentów, ale też ich czasu i wysiłku. W następnym roku finansowym marka będzie dążyć do kontynuacji tej inwestycji, wprowadzając niższe ceny dla kolejnych artykułów w asortymencie.
Nadesłał:
Weronika Turkot
|
Komentarze (0)