Rozrywka i wypoczynek » Rozrywka
IKEA JANKI – 20 lat razem
Zobacz więcej zdjęć » |
Podczas kilku pierwszych dni IKEA Janki odwiedziło 75 tysięcy klientów, 10 autobusów IKEA przewiozło łącznie 21 tysięcy osób, samochody oczekujące na wjazd na parking utworzyły pięciokilometrowy korek. Tak było dwadzieścia lat temu. A jak będzie teraz? Przez cały tydzień od soboty 27 lipca do niedzieli 4 sierpnia sklep IKEA Janki będzie celebrował 20 urodziny. Zaprasza wszystkich mieszkańców Warszawy do wspólnego świętowania oraz na wystawę o tym, jak było 20 lat temu.
Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:
Na początku lat 90. w mieszkaniach warszawiaków królowały meblościanki i tapczany. Wnętrzarska rewolucja dopiero się zaczynała. Wszyscy byli zmęczeni siermiężnym PRL-em. Pojawienie się IKEA oznaczało zupełnie nową jakość aranżacji wnętrz, nowe pomysły i rozwiązania, ciekawe, funkcjonalne meble oraz barwne dodatki.
Sklep IKEA Janki w 1993 r. miał 13500 m2 powierzchni, a w asortymencie 6000 artykułów. Mimo tego, że dziś wydaje się, że była to skromna powierzchnia i niewielka ilość asortymentu, 20 lat temu był to prawdziwy przełom – mówi Karol Barcal, Local Marketing Manager IKEA Janki. Nowoczesny i kolorowy design był wielką odmianą po latach PRL-u, dlatego niemal od razu podbił serca mieszkańców Warszawy – dodaje.
Dwadzieścia lat temu byłam jednym z pierwszych gości IKEA Janki. Miałam wtedy 10 lat i piegi. Za te piegi dostałam m.in. książkę Astrid Lindgren – wspomina pani Elżbieta, mieszkanka podwarszawskich Janek – To niewyobrażalne, jak IKEA zmieniła się przez ten czas. Teraz moje dzieci uwielbiają bawić się w Smålandii, kiedy ja robię zakupy.
Dziś IKEA Janki zatrudnia ponad 250 pracowników, sklep zajmuje łączną powierzchnię 24885 m2, a w bezpośredniej sprzedaży dostępnych jest ok. 10 tysięcy linii różnych produktów. Trudno dziś byłoby znaleźć dom w Warszawie, w którym nie ma mebli bądź akcesoriów IKEA.
Sklep IKEA Janki od początku był czymś więcej niż zwykłym salonem meblowym. Przez wielu klientów postrzegany jako miejsce spędzania wolnego czasu jest także inicjatorem licznych przedsięwzięć i akcji społecznych: od lokalnych działań na rzecz ekologii, poprzez animacje zabaw dla dzieci. Dziś IKEA to również najchętniej wybierane miejsce pracy. Przez ostatnich dwadzieścia lat szwedzka firma udowodniła, że zasługuje na zaufanie swoich klientów. Teraz ma powody do świętowania.
Wydarzenia w sklepie
Na klientów przez cały czas świętowania dwudziestolecia czekają liczne atrakcje i niespodzianki. Specjalnie dla najmłodszych mieszkańców stolicy przygotowano szwedzkie gry w lesie Småland, warsztaty plastyczne, ekoklocki, urodzinowe malowanie twarzy oraz szwedzkie smakołyki. Dorosłym natomiast z okazji swoich urodzin IKEA Janki proponuje ponad 100 produktów, w niższych cenach oraz pakiet transportowy tańszy o 20%. Ponadto będzie można skorzystać z usług projektowania i szycia w cenie niższej o 20%. Każde wydane w sklepie 350 złotych to bon do restauracji IKEA, w której będzie można skosztować m.in. słynnych szwedzkich smakołyków. Od początku powstania misją IKEA jest ekologia. Dlatego IKEA Janki z okazji swoich urodzin zachęca mieszkańców Warszawy do zbiórki różnych frakcji odpadów recyklingowych. Każdy, kto przyniesie do sklepu odpady w dniu 27 lipca, w sobotę - otrzyma sadzonki roślin lub naklejki ułatwiające segregowanie.
Mobilna wystawa
IKEA Janki przez tych dwadzieścia lat niezwykle się zmieniła. W trakcie urodzinowego tygodnia IKEA zaprasza wszystkich warszawiaków na mobilną wystawę fotograficzną. Na legendarnych wieszakach z asortymentu IKEA umieszczone zostaną zdjęcia ilustrujące proces powstawania i rozwoju sklepu. Dzięki tej prezentacji będzie można uzmysłowić sobie, jak bardzo zmienił się sklep w ciągu tego czasu, a także jak bardzo zmieniła się Warszawa. Ta wystawa to nie tylko podróż sentymentalna do 1993 roku, ale przede wszystkim reportaż dokumentalny z tamtego okresu.
Nadesłał:
PRinspiration
|
Komentarze (0)