Dom » Wnętrza
IKEA świeci przykładem na 5. Targach CSR
Zobacz więcej zdjęć » |
Uczestnicy mogli dowiedzieć się między innymi o technologii LED, która pomaga żyć w bardziej zrównoważony sposób – oszczędnie i ekologicznie.
Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:
Podczas 5. Targów CSR około 50 wystawców zaprezentowało projekty, które realizują idee społecznej odpowiedzialności biznesu i zrównoważonego rozwoju. Wśród nich nie mogło zabraknąć przedstawicieli IKEA, która od wielu lat koncentruje się na oszczędzaniu zasobów naturalnych i tworzeniu możliwości lepszego życia na co dzień. W tym celu od 2012 roku IKEA realizuje strategię zrównoważonego rozwoju zatytułowaną „People & Planet Positive”, która określa trzy priorytetowe obszary zaangażowania firmy: zrównoważone życie w domu, energię i zasoby naturalne oraz lepsze życie ludzi i społeczności.
Na stoisku IKEA można było znaleźć materiały poświęcone technologii LED, która nie tylko pozwala oszczędzać, ale również jest przyjazna środowisku. LED to jedno z ważniejszych osiągnięć w dziedzinie oświetlenia od czasów odkrycia energii elektrycznej. Technologia ta jest najlepsza dla domowego budżetu i środowiska naturalnego, ponieważ nie tylko zużywa do 85% mniej energii, ale już dzisiaj świeci do 25 razy dłużej w stosunku do tradycyjnego oświetlenia. Dzięki temu żarówki LED wymagają rzadszej wymiany, a przez to redukowana jest ilość wytwarzanych odpadów. Ponadto nie zawierają szkodliwej dla zdrowia rtęci i mogą być przetwarzane w procesie recyklingu.
IKEA promując oświetlenie oparte na technologii LED w październiku 2010 roku rozpoczęła wymianę wszystkich żarówek oraz lamp w swoim asortymencie sprzedażowym na LED-owe. Proces ten będzie trwał do końca 2016 roku. Dzięki temu miliony ludzi na całym świecie będą mogły na co dzień żyć w sposób bardziej oszczędny i przyjazny dla środowiska, zwłaszcza że celem IKEA jest oferowanie produktów LED w najniższych cenach na rynku. Już teraz diody LED są wbudowane w prawie każdy rodzaj oświetlenia, jakie oferuje firma – reflektorki punktowe, lampy podłogowe, stołowe, ścienne oraz do pracy, a także oświetlenie zintegrowane czy latarki. Dodatkowo w sklepach i pozostałych budynkach Grupy IKEA trwa proces wymiany oświetlenia przemysłowego na bardziej przyjazne dla środowiska.
Nazwa marki IKEA to akronim – skrót utworzony z pierwszych liter imienia, nazwiska oraz nazw farmy i parafii, skąd pochodzi założyciel firmy (Ingvar Kamprad Elmtaryd Agunnaryd).
IKEA jest innowatorem oraz doradcą w zakresie wyposażenia wnętrz, którego celem jest tworzenie lepszego życia na co dzień dla wielu ludzi. IKEA jest godną zaufania, stabilną finansowo i stale rozwijającą się firmą. IKEA w Polsce posiada obecnie osiem sklepów, które w roku finansowym 2013 odwiedziło ponad 20 milionów osób. Ponadto, poprzez Inter IKEA Centre Group Poland, firma zbudowała i zarządza siedmioma parkami oraz centrami handlowymi. W Jarostach koło Piotrkowa Trybunalskiego zlokalizowane jest Regionalne Centrum Dystrybucyjne, które obsługuje sklepy IKEA w Polsce, Czechach, Słowacji, Rumunii, Bułgarii i na Węgrzech. Biuro Zakupów współpracuje z producentami mebli i artykułów wyposażenia wnętrz w regionie Europy Centralnej, dostarczając je do sieci IKEA na całym świecie.
Więcej informacji udziela:
Katarzyna Dulko-Gaszyna
Sustainability Manager / Kierownik ds. zrównoważonego rozwoju
IKEA Retail sp. z o.o.
Pl. Szwedzki 3, Janki
05-090 Raszyn, Poland
Tel. +48 22 711 83 79
Tel. kom.: +48 506 003 476
Mail: katarzyna.dulko@ikea.com
Web: www.IKEA.pl
Nadesłał:
PRinspiration
|
Komentarze (0)