Firma » Biznes
Instytucje publiczne coraz bardziej przyjazne
Zobacz więcej zdjęć » |
Dziś szczególny nacisk kładzie się na pozytywny odbiór placówki, właściwe powiadomienia i kontakt na miejscu, a to wszystko w dużej mierze przy wykorzystaniu nowych technologii.
Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:
Placówki użyteczności publicznej z każdym rokiem są bardziej aktywne i otwarte w kontakcie z obywatelami, korzystając np. z elektronicznych możliwości komunikowania się. Inaczej przebiegać może proces rejestracji w przychodni, płatności podatków czy załatwienie sprawy urzędowej. Jakie udogodnienia najczęściej na nas czekają?
Nowy wymiar kolejki
Dość powszechnie już w urzędach i punktach obsługi klienta spotykamy się z elektronicznymi biletami pobieranymi przy wejściu. Znajduje się na nich numer, który zajmujemy w kolejce, a często także przypuszczalna godzina obsługi. Dzięki temu możemy oszacować czas oczekiwania i jeśli mamy chęć lub zaistnieje taka konieczność, jesteśmy w stanie efektywne go wykorzystać. Część instytucji poszła o krok dalej, wdrażając tzw. e-kolejki, czyli elektroniczne systemy rejestracji lub informując o statusach spraw e-mailowo czy nawet za pośrednictwem SMS. Badanie przeprowadzone przez SerwerSMS.pl „Komunikacja SMS w Polsce 2015” wskazało, że już co trzeci badany w ciągu 12 m-cy otrzymał tego typu wiadomość od instytucji publicznej. Zazwyczaj nadawcami były właśnie urzędy (54%), później szpitale i przychodnie (42%) oraz szkoły i uniwersytety (22%).
SMS w służbie zdrowia
Elektroniczna rejestracja w gabinetach lekarskich i przychodniach, podobnie jak powiadomienia o wizytach, stają się coraz powszechniejsze. Prawie 40% SMS-ów z instytucji publicznych dotyczy właśnie wspomnianych wizyt, a 24% odbioru recept lub wyników badań. Odsetek zainteresowanych taką formą komunikacji jest jednak znacznie większy, bo przecież odwiedzający tego typu instytucje niespecjalnie mają siłę na zbyteczne stanie w kolejce. Jak podaje wspomniane badanie, medyczny to drugi w kolejności po urzędach sektor, w którym chcielibyśmy usprawnień w postaci komunikacji SMS. Idąc za potrzebą pacjentów, w ostatnim czasie takiego wdrożenia podjął się dolnośląski oddział NFZ we Wrocławiu, a w ślad za nim kolejne jak np. podlaski czy lubuski.
Wygodne czytelnictwo
Bardzo komfortowe jest sprawdzenie bez wychodzenia z domu, czy poszukiwana przez nas książka jest dostępna. Internetowe bazy księgozbiorów umożliwiają nie tylko łatwe i szybkie jej odnalezienie, ale i zarezerwowanie. Kiedy natomiast zbliża się termin oddania egzemplarza, możemy na swój telefon otrzymać SMS z powiadomieniem – wówczas kara za przetrzymywanie książki zupełnie nam nie grozi.
E-edukacja
Oczywistym jest, że z duchem czasu muszą iść te instytucje, które są dedykowane najmłodszej części społeczeństwa. Standardem stają się e-dzienniki towarzyszące tradycyjnym, a czasem nawet je wypierające. Dzięki nim nie tylko uczniowie, ale i rodzice mają stały dostęp do ocen dziecka. Starsi również na uczelniach wyższych korzystają z elektronicznych indeksów czy wirtualnych dziekanatów, monitorując w ten sposób możliwość ubiegania się o stypendium, składając wnioski i kontaktując z wykładowcami. Również SMS wykazuje tutaj dużą użyteczność, informując bezpośrednio np. o wynikach egzaminów wstępnych do szkoły czy na studia. Czekający na tak ważne informacje, szczególnie doceniają ten właśnie ten szybki rodzaj komunikacji.
Z płatnością na czas
Podatek za grunt, nieruchomość, opłaty za wodę i wywóz nieczystości. Korespondencję z poleceniem zapłaty otrzymujemy regularnie, jednak często zamykamy w szufladach przypominając sobie o niej dopiero przy kolejnym wezwaniu do zapłaty. Coraz więcej firm oraz instytucji wybiera bardziej ekologiczne rozwiązanie i drogą mailową lub za pośrednictwem SMS przypominają o zaległości. W ten sposób, o konieczności zapłaty podatku i mandatu, od dawna powiadamia już np. Urząd Skarbowy Kraków-Krowodrza.
W dobie nowych technologii kontakt z instytucjami publicznymi może być sprawniejszy i przyjemniejszy, przynosząc korzyści każdej ze stron. Niebawem kolejne placówki otworzą się na dostępne innowacje, budując obraz instytucji przyjaznej obywatelom. Nasze coroczne badania potwierdzają bowiem, że ten trend zdecydowanie wzrasta – podsumowuje Daniel Zawiliński, CMO Platformy SerwerSMS.pl.
Platforma SerwerSMS.pl należy do firmy Artnet, którą w 2003 roku założył Artur Sadowski. Dzięki zastosowaniu najnowszych rozwiązań informatycznych oraz skutecznej obsłudze klienta jest liderem w swojej branży. Obecnie z usług platformy korzysta prawie 20 000 klientów. SerwerSMS.pl to jedyna platforma komunikacji SMS, MMS, VMS dostępna na wszystkie urządzenia.
Platforma SerwerSMS.pl dostarcza skuteczne narzędzie marketingu mobilnego, pozwalające na prowadzenie profesjonalnej komunikacji w biznesie, przez instytucje publiczne oraz w obszarze B2C. SerwerSMS.pl umożliwia m.in. realizację kampanii mobile i mikropłatności – masową wysyłkę SMS, MMS, VMS, odbiór SMS-ów i MMS-ów, pobieranie opłat przez SMS za artykuły na stronach www, dostęp do strony.
Nadesłał:
dotPR
|
Komentarze (0)