Firma » Reklama
Internet a rozwój przedsiębiorstwa
Zobacz więcej zdjęć » |
Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:
Każdemu przedsiębiorcy zależy na rozwoju firmy, dlatego musi dbać o wypromowanie swojej działalności. Można to zrobić za pomocą tradycyjnych sposobów, jak na przykład zamieszczając ogłoszenia w prasie codziennej, tworząc broszury reklamowe czy tworząc reklamy telewizyjne, warto jednak zainteresować się możliwościami jakie daje w tym temacie Internet. W poniższym tekście opisane zostaną przykłady wykorzystania Internetu w celach marketingowych oraz zalety korzystania z tego medium.
Warto rozpocząć od założenia strony internetowej przedsiębiorstwa. Powinna ona zawierać podstawowe informacje o firmie i jej ofercie. Dobrze wykonana witryna, posiadająca czytelną treść i intuicyjną nawigację, wiele mówi o profesjonalizmie firmy. Wpływa na pozytywny wizerunek marki. Koszty założenia i utrzymania witryny nie należą do najniższych, jednak warto podjąć się tej inwestycji.
Kolejną możliwością jaką daje Internet jest strona firmowa na portalu społecznościowym np. Facebook. Powszechnie wiadomo, że portale społecznościowe cieszą się wielką popularnością, czego efektem jest wciąż rosnąca ilość rejestrujących się osób, z których część stanowi zapewne naszą grupę docelową. Użytkownicy, którzy zainteresują się naszym fanpage’em i klikną przycisk lubię to, stają się równocześnie subskrybentami treści wysyłanych przez naszą firmę. Dodatkowo, jeżeli uznają naszą ofertę za godną uwagi, podzielą się nią ze swoimi znajomymi, napiszą komentarz albo ocenią produkt lub usługę.
Innym sposobem na zaistnienie marki w sieci jest marketing szeptany, wykorzystujący fora dyskusyjne i blogi. Subtelna kampania wykorzystująca ten rodzaj promocji, może przynieść wiele korzyści - podnieść wizerunek firmy, jej produktów, a w konsekwencji zwiększyć ilość klientów, czyli zyski.
Wymienione wyżej działania możemy wykonać sami, są one jednak bardzo czasochłonne. Warto zatem zastanowić się nad tym, kto mógłby nam w tym pomóc. W Internecie działają portale, za których pośrednictwem możemy zlecić tego typu zadania. Warto przyjrzeć się na przykład inicjatywie inClick, pierwszemu w Polsce portalowi, pozwalającemu zarobić młodym ludziom, którzy mogą wykonywać zlecenia różnych firm i osób prywatnych. Dla zrzeszonych na portalu Użytkowników Internet jest środowiskiem naturalnym. Dlatego tworzone przez Zleceniodawców zadania są wykonywane szybko i sprawnie. Poprzez inClick.pl można legalnie zlecić zadanie dużej liczbie osób jednocześnie, nie przejmując się przy tym zbędnymi formalnościami. Możemy poprosić o napisanie komentarza na wybrany temat, zaprosić do odwiedzenia firmowego fanpage’a, subskrybcję kanału na YouTube, napisanie tekstu na stronę internetową, a nawet o przetestowanie jakiegoś produktu lub usługi i poddanie jej ocenie. Zlecając zadanie różnym osobom, zdobywamy wiele unikatowych, merytorycznych tekstów, wpisów reklamowych, na forach czy blogach. Możliwości jest mnóstwo, ogranicza nas jedynie własna pomysłowość.
Jeżeli jesteś przedsiębiorcą, któremu zależy na zdobyciu nowych klientów oraz zbudowaniu pozytywnego wizerunku marki, wykorzystaj możliwości jakie daje Internet. Jest to ważny krok w budowaniu sukcesu przedsiębiorstwa.
Komentarze (0)