Firma » Biznes
Inwestycja w różnorodność
Zobacz więcej zdjęć » |
Badania pokazują, że ilość świadczeń oferowanych w firmach z roku na rok rośnie. 74%, czyli o 3 punkty procentowe więcej niż w roku ubiegłym, przedsiębiorstw zatrudniających powyżej 250 pracowników, gwarantuje im przynajmniej 6 różnych świadczeń pozapłacowych. Z kolei pośród firm, które zatrudniają od 50 do 249 pracowników minimum 6 świadczeń oferuje zatrudnionym, aż 55% z nich (o 2 punkty procentowe więcej niż w roku ubiegłym).
Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:
Przeczytaj również
Pracodawcy najczęściej proponują dofinansowanie wypoczynku, służbowy telefon czy samochód, zapomogi oraz paczki świąteczne. Jednak prawie na równi popularne są pożyczki na preferencyjnych warunkach, dodatkowe szkolenia i kursy językowe, dofinansowanie na rzecz dzieci (nauka, wakacje), jak również dofinansowanie rozwiązań zwiazanych z kulturą czy sportem. Oferta świadczeń pozapłacowych w firmach staje się coraz bardziej różnorodna. Wynika to z faktu, że nie istnieje jeden idealny pakiet świadczeń, który odpowiadałby wszystkim pracownikom organizacji.
Rosnąca ilość świadczeń z pewnością cieszy pracowników. Pytanie jednak czy wszystkich? Sytuacja, gdy każdy z zatrudnionych ma równy dostęp do całej kafeterii oferowanych przez firmę rozwiązań jest nadal rzadkością. Często z racji mniej lub bardziej ograniczonych budżetów działa zasada: kto pierwszy ten lepszy! Czyli kto pierwszy zgłosi się do działu HR czy Kadr po bilety do teatru, idzie na przedstawienie. Także stawiając na rozwiązania sportowe pracodawca zaspokaja potrzeby tylko pewnej grupy pracowników, tej która każde popołudnie lubi spędzać na siłowni. Co jednak z tymi, dla których wysiłek fizyczny jest formą bardziej kary niż nagrody? Czy jest dla nich w firmie alternatywa? Niestety, ze względu na ograniczenia budżetowe, rzadko kiedy ta część pracowników może znaleźć coś dla siebie w ofercie pracodawcy. Sytuację tę w łatwy sposób można zmienić, nie zwiększając przy tym budżetu na świadczenia. Z odpowiedzią przychodzą inteligentne platformy do zarządzania świadczeniami pozapłacowymi.
Zakupy z wirtualnym koszykiem
Platforma do zarządzania świadczeniami pozapłacowymi to nic innego, jak sklep internetowy, w ramach którego pracownicy wybierają takie świadczenia, które faktycznie odpowiadają ich potrzebom, aktualnej sytuacji życiowej czy zainteresowaniom. Katalogi świadczeń są na tyle elastyczne, że mogą się w nich znaleźć zarówno aktualnie funkcjonujące w firmie rozwiązania, jak i usługi komplementarne: karty kulturalno-sportowe np. Flexi Pass Sodexo, nowoczesne karty przedpłacone, którymi zapłacimy za posiłki takie jak Lunch Pass, czy wreszcie produkty własne firmy oferowane pracownikom w bardziej atrakcyjnych cenach.
Inwestuj rozsądnie – optymalizuj budżet
Optymalizacja budżetu polega na tym, że firma porusza się dokładnie w takich samych ramach finansowych jak dotychczas, tylko decyzję o wyborze świadczeń pozostawia po stronie osoby, która najlepiej dopasuje je do swoich oczekiwań, czyli samemu pracownikowi. Często okazuje się, że zatrudniony po raz pierwszy naprawdę widzi, jak duże pieniądze co miesiąc czy kwartał (częstotliwość wyboru świadczeń przez pracownika ustala firma), inwestuje w niego pracodawca!
Sodexo Select – różni pracownicy, różne potrzeby
Jednym z najnowszych, a jednocześnie najbardziej kompleksowych tego typu rozwiązań na rynku jest Sodexo Select. Platforma oferuje ograniczony wyłącznie wyobraźnią HR-owca katalog świadczeń, w tym między innymi internetowe kody zakupowe do empik.com, smyk.com, Superkoszyk.pl, Fabrykaform.pl, Answear.com czy Tagomago.pl. Daje też możliowść wyboru kart upominkowych do perfumerii sieci Douglas, czy elektronicznych kuponów lub kodów SMS do zrealizowania w sieci kin Cinema City lub Multikino/Silver Screen w całej Polsce. W ramach Sodexo Select dostępny jest także cały szereg rozwiązań wspierających codzienną pracę działu HR. Na co dzień do jego dyspozycji pozostaje dedykowany Program Manager oraz moduł raportowy, który pozwala analizować wybory pracowników z uwzględnieniem ich płci, stanowiska czy lokalizacji geograficznej. Anonimowe ankiety umożliwiają natomiast badanie zarówno dopasowania oferty świadczeń do oczekiwań pracowników, a co za tym idzie ich większej satysfakcji, jak i opinii o samym pracodawcy.
Zastosowanie w firmie platformy do zarządzania świadczeniami pozapłacowymi to wyjście naprzeciw oczekiwaniom pracowników, a jednocześnie nowatorska droga do zapewnienia pracodawcy pozytywnych notowań. Jednocześnie to rozwiązanie optymalne finansowo, ponieważ odbywa się w ramach identycznego jak dotychczas stosowany w firmie budżetu na świadczenia pozapłacowe. Badania Top Employers w Europie (topemployers.eu) pokazują wyraźnie, że firmy, które wdrożyły kafeteryjny system wyboru świadczeń, mogą się pochwalić niższą rotacją pracowników, a jednocześnie zatrudnione u nich osoby wykazują się zdecydowanie wyższym zaangażowaniem. Widać wyraźnie, że wolność wyboru w zakresie świadczeń pozapłacowych przekłada się na wiekszą efektywnośc pracy i przywiązanie do pracodawcy.
Kontakt:
Marta Rakoczy
Tel. +48 605 073 929
Fax: +22 402 48 68
E-mail : m.rakoczy@contrust.pl
O Sodexo
Grupa Sodexo, światowy lider w zakresie usług poprawiających Jakość Życia, od chwili założenia firmy przez Pierre’a Bellona w 1966 roku, jest strategicznym partnerem dla firm i instytucji, które kładą nacisk na efektywność, lojalność i dobre samopoczucie pracowników oraz partnerów biznesowych. Z wielką pasją 420 000 pracowników Sodexo w 80 krajach, projektuje, zarządza i dostarcza kompleksowe usługi w zakresie obsługi nieruchomości (Sodexo On-site Services) oraz w zakresie motywacji (Sodexo Benefits and Rewards Services), obsługując każdego dnia 75 milionów konsumentów na całym świecie.
Sodexo Benefits and Rewards Services
Sodexo Benefits and Rewards Services jest liderem polskiego rynku świadczeń pozapłacowych, na którym działa już od 15 lat, a także ekspertem w zakresie kompleksowych usług motywacyjnych. Doradza w obszarze tworzenia trwałych relacji pracodawcy z pracownikami oraz w zakresie budowania lojalności partnerów biznesowych i klientów. Wieloletnie doświadczenie firmy pokazuje, iż kompleksowe usługi motywacyjne pozytywnie wpływają na wydajność organizacji. Z oferty Sodexo Benefits and Rewards Services w Polsce skorzystało już 43 tysiące klientów i ponad 3,5 miliona użytkowników. Na polskim rynku firma Sodexo otrzymała m.in. tytuł Business Superbrands oraz nagrodę Złota Jakość Roku.
Sodexo w liczbach
Grupa Sodexo na świecie
18,2 miliarda euro skonsolidowanego dochodu 420 000 pracowników 20. pozycja na liście największych pracodawców na świecie 80 krajów 34 300 placówek 75 milionów konsumentów dziennie |
Sodexo On-site Services w Polsce 5 800 000 m2 obsługiwanej powierzchni 2 600 obsługiwanych mniejszych jednostek 2 000 zatrudnionych pracowników 420 Klientów 400 obsługiwanych nieruchomości 70 restauracji
Sodexo Benefits and Rewards Services w Polsce 43 000 Klientów 3 500 000 użytkowników naszych rozwiązań 50 000 współpracujących punktów usługowo-handlowych |
Komentarze (0)