Firma » Biznes
IT dla biznesu: Jak usprawnić proces sprzedaży?
Narzędzia informatyczne wykorzystywane są m.in. w procesie sprzedaży. Jednym z przykładów może być, np. rozwiązanie dla call center, dzięki któremu możliwe jest prowadzenie bardziej efektywnej komunikacji telefonicznej z klientem. Nowoczesne systemy pozwalają w wygodny sposób zarządzać bazą kontaktów, czy samymi połączeniami przychodzącymi. Narzędzia do monitoringu konsultantów pozwalają również na poprawę jakości prowadzonych rozmów. Na rynku istnieje szeroki wybór systemów call center. Przedsiębiorstwa mogą wybierać spośród prostych oraz tych bardziej zaawansowanych platform. Wybór dotyczy również modelu usługi - rynek obfituje zarówno w stacjonarne jak i chmurowe rozwiązania.
Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:
Na rynku dostępne są również rozwiązania integrujące komunikację wychodzącą i przychodzącą, tzw. systemy contact center. Rozwiązania te pozwalają na stworzenie jednego punktu wejścia informacji do firmy, zbierając informacje z różnych kanałów komunikacji, np. formularzy ze stron WWW, SMS czy mediów społecznościowych. Narzędzia tego typu chętnie wykorzystywane są przez branże, w których obsługa klienta jest na wagę złota, np. e-commerce.
Sukces powyższych narzędzi zależy od umiejętności wykorzystania ich przez menedżerów sprzedaży. To do nich należy decyzja dotycząca zastosowania wielokanałowego kontaktu z klientem oraz dopasowania go do firmy.
Nadesłał:
iczerska
|
Komentarze (0)