Firma » Biznes
it WORKS dla Travelplanet.pl
Zobacz więcej zdjęć » |
Travelplanet.pl zdecydował się na zmiany technologiczne, aby zwiększyć sprzedaż swoich usług. Jednym z narzędzi służących temu celowi był nowy portal internetowy. Całe zaplecze serwerowe dla nowego portalu Travelplanet.pl wynajął w modelu chmury prywatnej od it WORKS. W maju 2011 roku platforma wirtualna została uruchomiona, a specjaliści it WORKS dokonali migracji danych i systemów klienta z innego środowiska.
Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:
- Dla Travelplanet.pl ważna była przede wszystkim łatwa komunikacja z systemami ESS MerlinX, która daje nam dostęp do aktualnych danych ponad 90 proc. biur podróży w Polsce. Te systemy znajdują się właśnie w data center it WORKS – mówi Łukasz Sękowski z Travelplanet.pl.
W ramach współpracy it WORKS zajmuje się pełną administracją systemów operacyjnych Travelplanet.pl, baz danych, platformy wirtualnej oraz rozwiązań sieciowych. Dba także o zabezpieczanie danych klienta, czyli wykonywanie kopii zapasowych i odtwarzanie na wypadek awarii. Całość portalu Travelplanet.pl jest monitorowana przez it WORKS w trybie 7/24, co gwarantuje bezpieczeństwo i pozwala zarządzającym spółką turystyczną skupić się na warstwie aplikacji, którą zarządza zespół IT oraz zespół developerów Travelplanet.pl.
Podstawowym zadaniem środowiska serwerowego dedykowanego Travelplanet.pl jest płynna obsługa obciążenia serwisu, które sezonowo znacząco wzrasta. Dzięki elastycznej skalowalności mocy obliczeniowej również koszty utrzymania serwisu zmieniają się w zależności od stopnia jego obciążenia.
It WORKS dostarcza Travelplanet.pl również usługę dzierżawy oprogramowania Microsoft w modelu SPLA (Service Provider License Agreement).
- Model SPLA polega na tym, że klient co miesiąc uiszcza zmienną opłatę zależną od bieżącego zużycia – zmienia się bowiem liczba serwerów i liczba licencji. Taki mechanizm pozwala Travelplanet.pl dynamicznie reagować na sezonowość ruchu internetowego i liczbę odwiedzin portalu, która w branży turystycznej jest spora. Dzięki tej możliwości klient płaci tylko za to, z czego rzeczywiście korzysta, a to jest dla niego opłacalne – tłumaczy Robert Heber, dyrektor ds. technicznych w it WORKS.
Dzięki wszystkim zmianom technologicznym wprowadzonym przez Travelplanet.pl przychody spółki znacząco się zwiększyły, wzrosła aktualność informacji na portalu dla klientów, a wszystkie dane przechowywane są w bezpiecznym i monitorowanym centrum.
Nadesłał:
K-myk
|
Komentarze (0)