Gospodarka » Żywność

Jak odpowiadać na potrzeby klienta przyszłości?

Jak odpowiadać na potrzeby klienta przyszłości?
Zobacz więcej zdjęć »
Polski konsument jest coraz bardziej świadomy swoich potrzeb i liczy na szybką realizację swoich oczekiwań. O tym, kim jest klient przyszłości i jak odpowiadać na jego oczekiwania mówił Marcin Poniatowski, Członek Zarządu ds. marketingu, Lewiatan Holding S.A. podczas Kongresu 590.

Polacy zarabiają coraz więcej, w związku z tym cena jest ciągle głównym czynnikiem decyzyjnym ale traci na znaczeniu, a zaczynamy zwracać uwagę na inne aspekty. – Wszyscy jesteśmy klientami przyszłości, zmieniają się jedynie narzędzia, z których korzystamy. Nawet potrzeby, które mamy są raczej niezmienne. W naszych sklepach klient stał się asertywny i wymagający – mówił podczas panelu „Klient przyszłości – jak odpowiadać na jego oczekiwania” Marcin Poniatowski, Członek Zarządu ds. marketingu, Lewiatan Holding S.A.

Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:

 

Nieuchronnym zjawiskiem jest cyfryzacja sprzedaży w sklepach stacjonarnych, co podkreślał przedstawiciel sieci Lewiatan. – Do handlu wchodzi coraz więcej digitalizacji. Dobrym przykładem jest tu kasa samoobsługowa, bądź wprowadzany przez nas przepisomat, podpowiadający co można zrobić z konkretnych produktów, drukując od razu listę zakupów. Internet jest bez wątpienia narzędziem, które będzie zmieniać handel. Coraz częściej ludzie oglądają coś w sklepie stacjonarnym, a kupują taniej w sieci. Trend ten nie obejmuje jeszcze tak mocno branży spożywczej, ponieważ tu często barierą jest koszt dostawy. Produkty spożywcze są stosunkowo tanie i dodatkowa opłata związana z dostawą powoduje, że klienci nie sięgają po te rozwiązanie zbyt często. – wyjaśniał Marcin Poniatowski.

 

Innym ważnym aspektem, który poruszali paneliści była personalizacja. – To nad czym dzisiaj musimy pracować, z racji tego, że klient ma coraz mniej czasu, to dostosowywanie oferty pod jego potrzeby. Stąd na przykład coraz więcej dań gotowych w sklepach spożywczych. Obecnie coraz częściej mówi się też o tym, by w pełni zautomatyzować proces zakupowy, tak by płatność za produkty naliczana była w momencie wkładania ich do koszyka. Problem w tym, że dzisiejsza technologia jest jeszcze zbyt droga, dlatego na jej wprowadzenie musimy trochę poczekać – opowiadał Poniatowski.

 

Jak wynika z panelu „Klient przyszłości – jak odpowiadać na jego oczekiwania”, polski handel będzie się dynamicznie zmieniał, pozostając pod mocnym wpływem nowych technologii, co na pewno przyniesie wymierne korzyści konsumentom.



Redakcja CentrumPR informuje, że artykuły, fotografie i komentarze publikowane są przez użytkowników "Serwisów skupionych w Grupie Kafito". Publikowane materiały i wypowiedzi są ich własnością i ich prywatnymi opiniami. Redakcja CentrumPR nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Nadesłał:

lmalek@swiezabazylia.pl

Komentarze (0)


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl
Opublikuj własny artykuł
Opublikuj artykuł z linkami

Kalendarium

Przejdź do kalendarium »

dodaj wydarzenie »

Ostatnio dodane artykuły

dodaj artykuł »