Motoryzacja » Samochody

Jak przygotować auto na zimę

Samochód jest niewątpliwie jednym z ulubionych środków transportu Polaków. Dane zbierane przez Mondial Assistance pokazują, że ilość wezwań assistance samochodowego pod koniec roku wzrasta. Dla kierowców to trudny czas, a dla branży assistance wiąże się on ze stanem wzmożonej gotowości.

- Ilość interwencji pod koniec roku spowodowana jest zmianą pogody. Kierowcy nie są przygotowani na spadek temperatury powietrza. Problemy z jakimi kierowcy borykają się najczęściej to awarie akumulatorów, niemożność dostania się do samochodu po zamarznięciu zamka, zamarzanie paliwa, zamarzanie systemów odpowiedzialnych za hamulec ręczny (klocki hamulcowe, szczęki hamulcowe, linka hamulca ręcznego). W takich przypadkach pomoc często udzielana jest na miejscu. Jeśli nie jest to możliwe samochód holowany jest do serwisu. Wielu sytuacji, które spotykają posiadaczy samochodów można by uniknąć, gdyby pojazd został przygotowany do zmieniających się warunków atmosferycznych – mówi Piotr Ruszowski, dyrektor sprzedaży i marketingu w Mondial Assistance. 

 

Awarie, których można uniknąć

Statystyki Mondial Assistance pokazują, że najczęstszą przyczyną zgłoszeń o pomoc do Centrum Operacyjnego są awarie. Dlatego tak istotne jest odpowiednie przygotowanie pojazdu na zimę.

 

- Aby ograniczyć do minimum ryzyko awarii samochodu zimą, kierowcy powinni zatroszczyć się o przegląd. Poza oczywistą wymianą opon z letnich na zimowe, należy sprawdzić, czy zaciski przy akumulatorze są oczyszczone oraz czy sam akumulator jest w dobrym stanie technicznym. Istotny jest także stan świec żarowych lub świec zapłonowych. Kolejną ważną czynnością jest sprawdzenie kloców hamulcowych, tarcz oraz poziomu płynu hamulcowego, a także sprawdzenie temperatury zamarzania płynu chłodniczego – mówi Krzysztof Szczepkowski, usługodawca Mondial Assistance.

  Należy również wymienić płyn do spryskiwaczy oraz sprawdzić zawartość apteczki samochodowej, ważność gaśnicy, zabezpieczyć uszczelki, a w przypadku awarii, kolizji lub wypadku warto mieć zapisany numer do Centrum Operacyjnego. 



Redakcja CentrumPR informuje, że artykuły, fotografie i komentarze publikowane są przez użytkowników "Serwisów skupionych w Grupie Kafito". Publikowane materiały i wypowiedzi są ich własnością i ich prywatnymi opiniami. Redakcja CentrumPR nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Nadesłał:

Mondial Assistance Sp. z o.o.

Komentarze (0)


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl
Opublikuj własny artykuł
Zamów opracowanie informacji prasowej


Kalendarium

Przejdź do kalendarium »

dodaj wydarzenie »

Ostatnio dodane artykuły

dodaj artykuł »