Technologie » Telekomunikacja
Jak redagować treść reklamowych SMS-ów?
Redakcji reklamowych SMS-ów poświęca się bardzo mało uwagi. Generalnie, tajemnej wiedzy na temat copywritingu jest bardzo mało zarówno w książkach, magazynach drukowanych jak i internecie. Spróbujemy jakoś naprawić ten stan rzeczy.
Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:
grupa docelowa
Pierwszym etapem budowania treści reklamowych SMS-ów jest analiza grupy docelowej. Inaczej formułować należy komunikaty do osób młodych, inaczej do osób starszych. Nie bez znaczenia jest także status majątkowy i społeczny adresatów. Im wyższy - tym ostrożniej budować należy swoje teksty SMS-ów.
permision marketing
Kolejna kwestia to zgoda na wysłanie reklamy. Konstruując inne reklamy, np. pisząc scenariusze reklam radiowych, nie ma takiej przeszkody - osoby słuchające radia zgadzają się i akceptują fakt, iż pomiędzy piosenkami i audycjami wstawiane są tak zwane bloki reklamowe. Tymczasem telefon komórkowyc to wciąż przedmiot bardzo intymny, osobisty. Tolerancja i akceptacja dla treści reklamowych jest tutaj więc niższa niż nawet w przypadku poczty elektronicznej (tak zwanego e-mailingu).
wersaliki i wykrzykniki
HALO! PROMOCJA! KUP TERAZ! RABAT! HELOŁ!!! - czy naprawdę chciałbyś dostać takiego SMS-a? Czy skorzystałbyś z takiej oferty? No właśnie. Nadgorliwość to pierwszy stopień do piekła - powiedział kiedyś ktoś i zasada ta fantastycznie odzwierciedla zasadę reklamowych SMS-ów: im łagodniej, tym lepiej
legalność wysyłki
Wysyłając reklamowe SMS-y do konsumentów (czyli do bazy typu B2C) pamiętaj o tym, iż w treści SMS-a zmieścić musisz informację o źródle pochodzenia bazy. Odbiorca musi mieć możliwość skontaktowania się z właścicielem bazy i wycofania zgody na przetwarzanie danych.
Jak widać, zredagowanie reklamowego SMS-a nie jest łatwe. Firmy, które chciałyby spróbować poznać potencjał SMS-owej komunikacji nie powinny zrażać się trudnościamii złożonością prostej, wydawałoby się, formy komunikacji. Wystarczy potraktować swoją grupę docelową jako partnera, a nie wroga, aby zredagować komunikat przyjazny i efektywny.
Autor tekstu: Malina Wasowska, www.malina.net.pl
Wyrażam zgodę na przedruk całości artykułu lub jego częsci z zachowaniem aktywnych linków umieszczonych wewnątrz tekstu.
Nadesłał:
SerwerSMS
|
Komentarze (1)
Nie ma co samemu się w to bawić, bo dużo z tym roboty jest. Wiem, bo sama popełniłam ten błąd zaczynając przygodę z marketingiem smsowym. Mówią że Polak mądry po szkodzie i coś w tym jest ;) Teraz powierzyłam to zadanie firmie Playsms, mam więcej czasu na inne załatwienia związane z firmą i nie muszę się martwić o jakiekolwiek pomyłki.