Zdrowie » Dziecko
Jak rodzice dbają o odporność dzieci? - wyniki ankiety i testu konsumenckiego -
|  | 
| Zobacz więcej zdjęć » | 
Do udziału w kilkuetapowym badaniu połączonym z testem konsumenckim preparatu zaproszone zostały 54 rodziny z dziećmi w wieku od 3 do 7 lat. Wszyscy rodzice w badanej grupie zadeklarowali, że aktywnie wzmacniają odporność dzieci - zwykle w ramach profilaktyki (41%) i jako odpowiedź na częste infekcje (52%).
Zapytani o stosowane metody wspierania układu immunologicznego najczęściej wymieniali troskę 
 o to, by dziecko prowadziło aktywny tryb życia (80%), zapewnienie mu właściwej ilości czasu na sen i odpoczynek (78%) oraz prawidłowo zbilansowanej diety (54%). 70% zadeklarowało, że stosuje gotowe środki wzmacniające odporność; 60% - sięga po metody naturalne. Dietę dzieci suplementują podając im tran (59%), preparaty witaminowe (52%) i czosnek (43%). 
 1/3 badanych stosuje kwasy omega-3 i sok z aronii, 24% probiotyki, zaś  13,%  sięga po sok z czarnego bzu i prebiotyki.  
Pomimo tych starań odporność blisko 70% dzieci z rodzin, które wzięły udział w badaniu, wymaga wsparcia nawet 3 do 6 razy w roku, a w przypadku 25% zdarza się to jeszcze częściej. Zwykle potrzebują go jesienią i zimą, a najbardziej dokucza im zatkany nos (96%), ból gardła (52%), brak apetytu (46%) i ogólne osłabienie (44%).
Poza zastosowaniem preparatów zaleconych przez lekarza rodzice sięgają wówczas po witaminy (24%) i gotowe preparaty wzmacniające (25%) lub syropy domowej roboty (24%). Spośród naturalnych źródeł substancji wspomagających organizm w walce z infekcją najchętniej wybierają sok z cebuli (59%) lub czosnek (54%), a także tran (44%) i sok z aronii (30%). Osłabionemu maluchowi starają się też zapewnić odpowiednią ilość płynów (89%), sen i odpoczynek (79%) oraz wzmacniającą dietę (45%).
94% rodziców sięga - stale lub okazjonalnie - po gotowe preparaty wspierające odporność dziecka. Wybór gotowego preparatu wzmacniającego odporność podyktowany jest najczęściej smakowymi preferencjami dziecka - na ten motyw wskazało 55% badanych rodziców. Dopiero później wymieniali widoczną skuteczność preparatu (39%), jego skład (37%) i polecenie lekarza (31%).
Zdecydowana większość rodziców, stosujących przynajmniej jeden spośród dostępnych na rynku preparatów wzmacniających odporność, czerpie wiedzę na temat zapobiegania i zwalczania niedoborów odporności u dzieci od lekarza (80%) i z Internetu (63%); jako źródła informacji wskazywali również rodzinę (49%), znajomych (33%) i prasę.   
  
Test Biovilonu
Uczestników badania producent zaprosił do przetestowania syropu Biovilon.
Biovilon to suplement diety wspomagający odporność o innowacyjnym składzie. Zawarty w nim arabinogalaktan wspomaga pracę limfocytów, biorących udział w odpowiedzi immunologicznej organizmu i wykazuje silne działanie prebiotyczne, tj. wspomaga wzrost prawidłowej mikroflory jelitowej, stanowiącej naturalną barierę dla drobnoustrojów. Witaminy C i D3 oraz cynk wspierają funkcjonowanie układu odpornościowego, dodatkowo wpływając pozytywnie na układ nerwowy (wit. C), kostny i mięśniowy (wit. D3), zwiększając przyswajanie żelaza (wit. C) i uczestnicząc w procesach syntezy DNA (cynk).
72% rodziców, którzy wzięli udział w trwającym 3 miesiące teście, zauważyło poprawę nawyków żywieniowych dziecka, manifestującą się m.in. w zwiększeniu ilości owoców i warzyw w jego diecie.
Według 80% uczestników badania dziecko zwiększyło swoją aktywność ruchową, przy czym 42% rodziców przypisało tę zmianę faktowi nabrania przez nie większej odporności, a 23% powiązało ją bezpośrednio z podawaniem preparatu Biovilon.
91% ankietowanych zwróciło uwagę na zmianę w poziomie odporności dziecka - według 2 rodziców odporność była nieco lepsza, według 17 - lepsza, a według 30 zdecydowanie lepsza niż wcześniej.
94% rodziców biorących udział w badaniu zadeklarowało, że dzieci chętnie piły syrop.
96% uczestników testu poleciłoby go znajomym: 48 spośród 54 rodziców biorących udział w teście Biovilonu motywowało to faktem, że okazał się naprawdę skuteczny, a dzieci chętnie go przyjmowały.  
  
więcej informacji na www.biovilon.pl  
          
    	
| Nadesłał:
            Competita  | 
 Na przekór masowości. Co o współczesnym designie mówi debiut MOTE podczas Warsaw Home & Contract
						Na przekór masowości. Co o współczesnym designie mówi debiut MOTE podczas Warsaw Home & Contract			 ROSNĄCA PODAŻ – CHĘTNYCH MNIEJ.  WYNIKI RAPORTU „PIERWOTNY RYNEK MIESZKANIOWY W ŁODZI 2025”
						ROSNĄCA PODAŻ – CHĘTNYCH MNIEJ.  WYNIKI RAPORTU „PIERWOTNY RYNEK MIESZKANIOWY W ŁODZI 2025”			 BLACK WEEKS w Komforcie. Rabaty do -30% na łazienki, podłogi, drzwi i kuchnie
						BLACK WEEKS w Komforcie. Rabaty do -30% na łazienki, podłogi, drzwi i kuchnie			 Komfort bierze listopadowe wyprzedaże w swoje ręce  – od koncepcji po realizację z AI
						Komfort bierze listopadowe wyprzedaże w swoje ręce  – od koncepcji po realizację z AI			 AkzoNobel zwiększa rentowność w III kwartale do 15,1%
						AkzoNobel zwiększa rentowność w III kwartale do 15,1%			
Komentarze (0)