Technologie » Internet
Jak skutecznie dotrzeć do odbiorców w okresie przedświątecznym?
Wzrost wydatków konsumenckich spowodowany jest coraz lepiej ukierunkowanymi strategiami marketingowymi, skoncentrowanymi głównie na zdigitalizowanym społeczeństwie. Wyższe wskaźniki zatrudnienia, a tym samym większe dochody konsumentów, pozwalają detalistom z roku na rok osiągać bardzo dobre wyniki sprzedaży w okresie przedświątecznym. Jak za pomocą cyfrowych reklam skutecznie dotrzeć do konsumentów w tym najgorętszym czasie?
Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:
Wykorzystaj ruch mobilny
Od 3 lat największy ruch w witrynach internetowych jest generowany za pomocą urządzeń mobilnych. Co zrobić, aby treści reklamowe docierały do konsumentów przebywających poza domem, korzystających głównie ze smartfonów? Kluczem do sukcesu jest rozwijanie reklam outdoorowych, które odsyłają odbiorców do urządzeń mobilnych. Aby przykuć uwagę adresata, podczas tworzenia kampanii należy zwrócić uwagę na 3 podstawowe elementy:
- chwytliwy i prosty przekaz,
- atrakcyjną grafikę,
- odpowiednie miejsce i czas wyświetlania reklamy.
Skoncentruj się na doświadczeniu klienta
Doświadczenie klienta to zbiór danych, na które składają się między innymi zadowolenie, zaangażowanie i zamiar kupna. Aż 80% marek uważa, że oferuje produkty i usługi na najwyższym poziomie. Jednak z tym stwierdzeniem zgadza się tylko 8% konsumentów.
Badania przeprowadzone przez firmę Nielsen pokazały, że prawie 25% intencji zakupowych wywoływanych jest w ciągu kilku pierwszych sekund od zapoznania się z ofertą marki. Moment, w którym reklamodawca może przykuć uwagę odbiorcy staje się coraz krótszy, a przestrzeń handlowa coraz bardziej zatłoczona. Kluczową kwestią jest zatem skuteczne dotarcie do odbiorców poprzez wykorzystanie najczęściej używanych przez nich mediów. Innowacyjni marketerzy starają się znajdować sposoby na wykorzystanie doświadczeń marketingowych opartych na lokalizacji w celu użycia powyższych danych. Opracowanie dobrej strategii marketingowej, opartej na zapewnieniu jak najlepszej obsługi klienta, pomoże utrzymać konkurencyjność marki podczas świątecznych zakupów.
Dostosuj komunikat do odbiorcy
Z roku na rok mamy do czynienia z coraz większą liczbą konsumentów będących cały czas w ruchu, co może oznaczać kłopoty dla reklamodawców, którzy koncentrują się na pozyskiwaniu grupowych odbiorców. Warto jednak spojrzeć na to z nieco innej strony. Mobilność odbiorców można wykorzystać w kreatywny sposób, tworząc niezapomniane pierwsze wrażenie
Celem każdej kampanii reklamowej jest uzyskanie wysokiego ROI, który w okresie świątecznym zyskuje szczególne znaczenie. Dotyczy to zarówno sprzedawców detalicznych, jak i konsumentów poszukujących odpowiednich prezentów dla swoich bliskich. Biorąc pod uwagę mobilność i preferencje odbiorców, przed reklamodawcami stoi wyzwanie stworzenia przekazu, który będzie towarzyszył odbiorcom w ciągłym biegu.
__________________________________________________________________________________
Diana Polska - Marketing & PR Manager w MyLED, odpowiedzialna m.in. za public relations, budowanie komunikacji marketingowej firmy oraz kreowanie kampanii na nośnikach DOOH, dostosowanych do potrzeb klientów. Pasjonuje się innowacyjnymi rozwiązaniami technologicznymi wykorzystywanymi w cyfrowej reklamie OOH oraz tworzeniem pozytywnego wizerunku marki.
Nadesłał:
KnowledgeHub Fund
|
Komentarze (0)