Technologie » Internet

Jak sukces Anity Włodarczyk w Rio wpłynął na jej popularność na Facebooku?

Jak sukces Anity Włodarczyk w Rio wpłynął na jej popularność na Facebooku?
Zobacz więcej zdjęć »
Anita Włodarczyk pobiła samą siebie, nie tylko zdobywając olimpijskie złoto, ale ustanawiając nowy rekord świata. NapoleonCat.com wziął pod lupę fanpage medalistki i sprawdził, jak olimpijski sukces wpłynął na wzrost zainteresowania jej facebookową stroną oraz jakich kibiców przyciągnął.

Coraz więcej fanów

Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:

Igrzyska Olimpijskie, jedno z najważniejszych wydarzeń sportowych na całym świecie, są imprezą na tak dużą skalę, iż właściwie całkowicie zdominował uwagę mediów, w tym również social mediów. Media społecznościowe są bowiem kanałem, który sportowcy wykorzystują nie tylko do dzielenia się swoimi przeżyciami, ale również do prowadzenia komunikacji ze swoimi fanami.

Na oficjalnej stronie Anity Włodarczyk na Facebooku tylko w ciągu trzech dni (15-17 sierpnia) przybyło ponad 25 tys. nowych fanów, podczas gdy od początku trwania Igrzysk Olimpijskich (od 5 sierpnia) pojawiło się nieco ponad 26,5 tys. nowych zainteresowanych (z 14 657 do 41 253). Jest to relatywna zmiana na poziomie 181%.

Największy przyrost fanów w czasie trwania Igrzysk Olimpijskich strona Anity zyskała 16 sierpnia – czyli dzień po finałowym konkursie rzutu młotem kobiet i jej rekordowym wyniku. W ciągu jednego dnia Włodarczyk zyskała prawie 20 tys. nowych fanów.

Użytkownicy Facebooka byli najbardziej aktywni w dniu konkursu oraz w kolejnych dniach. Poniższy wykres pokazuje liczbę osób (nie tylko fanów strony), które zareagowały lub skomentowały posty strony, jak również wspomniały o niej w swoich postach.

Również w tym okresie zaobserwowaliśmy największą siłę interakcji użytkowników Facebooka. Wskaźnik Social Interaction Index (SII) bierze pod uwagę posty, komentarze, wszystkie reakcje i udostępnienia na stronie Włodarczyk, a także wspomnienia o niej dokonane przez innych użytkowników Facebooka

Ogromne zaangażowanie

Najbardziej angażującym postem, opublikowanym na stronie Anity Włodarczyk, był wpis z 15 sierpnia – pierwszy po zakończonym konkursie rzutu młotem. Zdjęcie polskiej lekkoatletki w towarzystwie trenera wywołało ponad 186 tys. reakcji (z czego ponad 168 tys. stanowiły polubienia, a ponad 16 tys. reakcje SUPER), ponad 6 tys. komentarzy i zostało udostępnione przez prawie 6 tys. użytkowników Facebooka.

Kolejnym postem, który angażował użytkowników Facebooka, było zdjęcie rekordzistki świata ze złotym medalem na szyi. Wpis ten uzyskał prawie 115 tys. reakcji, wywołał ponad 2,7 tys. komentarzy i został udostępniony przez ponad 1 200 użytkowników Facebooka.

Warto również zwrócić uwagę na ogromne zaangażowanie wobec postów użytkowników Facebooka, którzy wspomnieli w nich stronę Anity Włodarczyk. Zdecydowanie najbardziej angażujący wpis został opublikowany na profilu SportoweFakty.pl, należącym do Grupy Wirtualna Polska. Drugie miejsce przypadło gratulacjom umieszczonym na facebookowej stronie Polsatsport.pl.

Polska lekkoatletka jest rozpoznawalna na całym świecie. Wśród fanów jej facebookowej strony najwięcej osób pochodzi z Polski, Wielkiej Brytanii, Niemiec, Stanów Zjednoczonych, Włoch, Francji, Holandii, Brazylii, Irlandii oraz Indii.

 

W dniach 15-17 sierpnia najbardziej aktywni byli użytkownicy z Polski, Wielkiej Brytanii, Niemiec, Stanów Zjednoczonych i Holandii. Poniższy wykres obrazuje liczbę osób, które zareagowały, skomentowały, udostępniły posty strony, wspomniały o niej w swoich postach lub wykonały inną akcję związaną ze stroną.

Imprezy sportowe w social media

Przeanalizowany przykład pokazuje, iż duże wydarzenie sportowe oraz prowadzona podczas niego komunikacja w mediach społecznościowych może przyczynić się do znacznego wzrostu popularności w social mediach. Aby prowadzić optymalne działania, niezwykle istotna jest szczegółowa analiza prowadzonych aktywności, jak również poznanie użytkowników strony na Facebooku. Jeśli zależy Ci na usprawnieniu działań komunikacyjnych w social media wypróbuj darmowy dostęp do NapoleonCata.

Źródło: NapoleonCat

 

NapoleonCat to autorska platforma do zarządzania marką w social mediach od Polski po Brazylię. Klienci Napoleona to agencje social media, domy mediowe, wydawcy, e-commerce. Napoleon jest członkiem elitarnej grupy partnerów Facebooka Preferred Marketing Developer Program, co daje gwarancję dostarczania rozwiązań na najwyższym poziomie. Platforma dostarcza szeroki zakres danych analitycznych z platform tj. Facebook, Twitter, YouTube, Instagram.  Więcej informacji: https://napoleoncat.com/.



Redakcja CentrumPR informuje, że artykuły, fotografie i komentarze publikowane są przez użytkowników "Serwisów skupionych w Grupie Kafito". Publikowane materiały i wypowiedzi są ich własnością i ich prywatnymi opiniami. Redakcja CentrumPR nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Nadesłał:

KnowledgeHub Fund

Komentarze (0)


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl
Opublikuj własny artykuł
Opublikuj artykuł z linkami

Kalendarium

Przejdź do kalendarium »

dodaj wydarzenie »

Ostatnio dodane artykuły

dodaj artykuł »