Firma » Biznes

Jak szybko i efektywnie uruchomić dodatkowy kanał sprzedaży w branży FMCG?

Jak szybko i efektywnie uruchomić dodatkowy kanał sprzedaży w branży FMCG?
Zobacz więcej zdjęć »
Wprowadzanie na rynek nowych produktów to jeden z elementów, który wyznacza poziom konkurencyjności w branży FMCG. Wiąże się to nierzadko z koniecznością zwiększenia ilości kanałów dystrybucji i grającego w tym przypadku pierwsze skrzypce, sprawnego sales force.

Szybki rozwój firmy, sezonowa akcja czy wejście na rynek z nowym produktem. W takich sytuacjach stały zespół sprzedażowy, jakim dysponuje przedsiębiorstwo, może na daną chwilę nie być wystarczający. Jednym z rozwiązań wówczas jest skorzystanie z sił zewnętrznych, czyli  z outsourcingu sił sprzedaży. Według badań, najchętniej z tego rodzaju outsourcingu korzystają firmy z branży FMCG.

Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:

Outsourcowanie sprzedaży daje przede wszystkim możliwość wykorzystania umiejętności i kompetencji  niezależnych zespołów sprzedaży, bez konieczności rozwijania tego obszaru działalności wewnątrz firmy. W dużych sieciach handlowych, które prowadzą aktywną sprzedaż produktów i usług, sprawdza się wsparcie sprzedaży w obszarze telefonicznej obsługi klientów i wykorzystanie zewnętrznego systemu call contact center. Wówczas kadra sprzedawców, zorganizowanie powierzchni biurowej i inwestycje w infrastrukturę systemu zostają po stronie partnera.

Grzegorz Lewandowski, Prezes Sales Group, dostawcy usług outsourcingu sił sprzedaży: „Bazując na wieloletnim doświadczeniu w outsourcingu sił sprzedaży, głównie w sektorze usług finansowych, wiemy, że zewnętrzne wsparcie pozwala na sprawne i efektywne funkcjonowanie działów sprzedaży. Przedsiębiorca minimalizuje jakiekolwiek ryzyko inwestycji, a my rozwijajmy jego dział sprzedaży do skali, która byłaby niemożliwa do utrzymania przez firmę wewnętrznie.

Dowolna skala biznesu

Wiele projektów rozwojowych rozbija się na górze kosztów firmowych. Gdyby nie model outsourcingu wiele firm nie byłoby w stanie rozwinąć portfolio oferty. Chcąc stawić czoła nowym trendom i nie wypaść z rynku, nie trzeba posiadać wyspecjalizowanych zasobów, ani infrastruktury np. call contact center. Przeciwnie, korzystniej zlecić to zewnętrznym dostawcom, a samemu zająć się rozwijaniem swojego core biznesu.

Outsourcing sił sprzedaży generuje niemałe oszczędności. Szacuje się, że w zależności od zakresu procesów zleconych na zewnątrz, oszczędności finansowe firmy korzystającej z outsourcingu sprzedaży mogą sięgnąć nawet do 30 proc. Właśnie głównie dzięki strategii cięcia kosztów przez firmy, jak podaje firma doradcza Cushman & Wakefield, w najbliższych sześciu latach sektor outsourcingu będzie rósł w tempie 6 proc. rocznie.



Redakcja CentrumPR informuje, że artykuły, fotografie i komentarze publikowane są przez użytkowników "Serwisów skupionych w Grupie Kafito". Publikowane materiały i wypowiedzi są ich własnością i ich prywatnymi opiniami. Redakcja CentrumPR nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Nadesłał:

dotPR

Komentarze (0)


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl
Opublikuj własny artykuł
Opublikuj artykuł z linkami

Kalendarium

Przejdź do kalendarium »

dodaj wydarzenie »

Ostatnio dodane artykuły

dodaj artykuł »