Firma » Biznes

Jak uniknąć wakacyjnego chaosu w małych firmach?

Wakacje są czasem, na który z jednej strony czekamy z utęsknieniem, a z drugiej musimy się mierzyć z wyzwaniem zorganizowania się w nowym trybie.

Dla przedsiębiorców ten okres wiąże się z brakiem pracowników i co za tym idzie przestojami w terminowej realizacji zamówień oraz piętrzącymi się zaległościami. Zamiast więc odpocząć, właściciele firm stresują się jeszcze bardziej i często po prostu z urlopu rezygnują.

Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:

 

Prowadzenie firmy może trochę przypominać opiekę nad dziećmi – wydaje się, że nie ma od tego urlopu. Przedsiębiorcy, którzy bardzo angażują się w rozwijanie swojej firmy, mogą uważać, że, jeśli choć na chwilę oddalą się od spraw zawodowych, z pewnością coś się zawali, przesunie, nie uda.
Tak jednak nie musi być, jeśli odpowiednio przygotujemy firmę i naszych pracowników na czas nieobecności
– mówi Agnieszka Sokołowska z Kancelarii Skłodowscy. Szefom w końcu również należy się urlop i trzeba to potraktować nie jako fanaberię, lecz konieczność.

 

Bycie przedsiębiorcą wiąże się z ciągłą potrzebą podejmowania decyzji i zachowaniem czujności
w wielu sferach. To z kolei powoduje stres i napięcia, a co za tym idzie zmęczenie i wyczerpanie materiału.
Odpoczynek jest więc równie ważny jak gotowość do pracy – bez tego pracodawcy grozi wypalenie zawodowe. Musimy sobie to uświadomić i urlop po prostu potraktować tak samo jak ważny projekt – coś, co robimy nie tylko dla siebie, ale też dla firmy, naszych pracowników i klientów – uważa ekspertka z Kancelarii Skłodowscy.  Szef, który naładuje swoje baterie na urlopie, to na pewno lepszy szef od wyczerpanego pracoholika, w którym buzuje poziom irytacji. Odpoczynek sprawia, że łapiemy dystans i potrafimy spojrzeć na codzienne wyzwania w nowy, świeży sposób.

 

Korzyści z odpoczywania są w miarę jasne, jednak wciąż wielu szefów ma problem z właściwym przygotowaniem firmy na czas urlopowy. Poniżej kilka najważniejszych wskazówek, które ułatwią ten proces:

·         Z należytym wyprzedzeniem określamy terminy urlopów, komunikujemy to zespołowi

·         Wybieramy zastępców – osobę lub grupę osób, które na czas naszego wyjazdu przejmą nasze obowiązki i przygotowujemy wybrane osoby do pełnienia roli zastępców

·         Opracowujemy plan priorytetów do załatwienia oraz określamy sposób raportowania

·         Informujemy o możliwościach ewentualnego kontaktu w razie „pożarów”


Czas urlopu jest trochę testem – firma, która jest dobrze zorganizowana, bez problemu przetrwa okres zawirowań związanych z nieobecnością szefa, czy innych kluczowych pracowników. W idealnie zarządzanej firmie, wakacje nie powinny wpłynąć na jakość obsługi, czy powtarzalność procesów
stwierdza Agnieszka Sokołowska. W praktyce jednak będzie to czas, w którym w łatwy sposób sprawdzimy, jakie jest zaangażowanie w sprawy firmy poszczególnych pracowników W małej firmie będzie widać jak na dłoni, komu zależy na pracy, a kto jest tylko na chwilę. I może to dobrze, że nastąpi przewietrzenie i będzie szansa na weryfikację kompetencji poszczególnych pracowników. Najlepsi poczują się docenieni, najgorsi po prostu odejdą, co na dłuższą metę będzie dla firmy dobre, oczywiście jeśli odpowiednio się do tego przygotujemy organizacyjnie i mentalnie.

 



Redakcja CentrumPR informuje, że artykuły, fotografie i komentarze publikowane są przez użytkowników "Serwisów skupionych w Grupie Kafito". Publikowane materiały i wypowiedzi są ich własnością i ich prywatnymi opiniami. Redakcja CentrumPR nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Nadesłał:

m.kal

Komentarze (0)


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl
Opublikuj własny artykuł
Opublikuj artykuł z linkami

Kalendarium

Przejdź do kalendarium »

dodaj wydarzenie »

Ostatnio dodane artykuły

dodaj artykuł »