Firma » Biznes

Jak ustalać ceny sprzedaży - 5 kroków do sukcesu

Od czego zależy cena usługi? Na co należy zwracać uwagę, jeśli mowa o wyborze odpowiedniej metody wyceny usługi?

To pytania, które każdy przedsiębiorca powinien sobie zadać, zanim przystąpi do prawidłowej wyceny sprzedawanych przez niego towarów i usług. Czy są jednak sztywno określone zasady, którymi powinniśmy się kierować, jeśli chodzi o stworzenie dobrej wyceny, a jeśli tak, to jakie? Poniższy artykuł, w znaczącym stopniu przybliży państwu tę właśnie kwestię.

Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:


Zależność pomiędzy czasem i ilością pracy


Podstawą do stworzenia odpowiedniej wyceny, jest ustalenie zależności, która wynika ze stosunku pomiędzy czasem potrzebnym na wykonanie danej usługi, a ilością pracy. Czas i ilość prac, stanowią bazę, w dużej mierze ze względu dlatego, że przekładają się na roboczogodziny, które my, jako pracodawca, musimy opłacić. Pracownik nie będzie robił niczego za darmo, byłoby to też wobec niego bardzo nieuczciwe. My sami, także bardzo cenimy nasz czas, w związku z czym, określenie tych dwóch wartości jest pierwszym krokiem do stworzenia dobrej i opłacalnej wyceny.


Po drugie – wiedza


W cenie danej usługi, nie znajduje się li i jedynie czas i ilość pracy, ale też wartość ma tutaj nasza wiedza. My sami też musieliśmy włożyć mnóstwo czasu jak również pieniędzy, aby móc świadczyć takie czy inne usługi i robić to w sposób merytoryczny. Warto jest zatem przy wycenie danej usługi czy towaru, zwrócić uwagę na to, że w jej cenę będzie wchodziła też nasza wiedza i doświadczenie.


Po trzecie – świadomość klienta


Trzecim i i nie mniej ważnym od poprzednich elementów wyceny, jest kwestia związana ze świadomością klienta. Jeśli klient coś u nas kupuje, musi doskonale zdawać sobie sprawę z tego, czym dokładnie jest dany produkt czy usługa. Jeśli klient nie będzie świadomy tego, co dokładnie kupuje, nie będzie też w stanie zainwestować żadnych funduszy, jeśli mowa o zakupie jakiejkolwiek usługi. Świadomość klienta jest kluczowym czynnikiem do skutecznej sprzedaży.


Doceń klienta czyli indywidualne podejście


Kolejnym z czynników, które będą wchodziły w skład dobrze wykonanej wyceny, będzie indywidualne podejście do klienta. Wbrew pozorom, obsługa klienta, także wlicza się do wyceny. Jeśli klient jest z naszą firmą już bardzo długi czas, musimy także i ten aspekt mieć na uwadze. Dobrze jest w tym przypadku mieć przygotowany rabat. Rabat ten musi być jednak rozsądny – dopasujmy go w taki sposób, aby i nam się sprzedaż opłacała i klientowi zakup. W ten sposób, nie tylko zyskujemy zaufanie klienta, ale też znacznie bardziej przekonujemy go do naszego produktu czy usługi.


Nie zapominaj o obsłudze


W cenę sprzedaży usługi czy produktu, będzie też wchodził proces obsługi klienta. To także nasz czas pracy, nasze roboczogodziny. Nie możemy zatem w żaden sposób pomijać tego czynnika przy konstruowaniu wyceny. Klient musi też być świadom, że nie kupuje samej usługi, ale w pewien sposób także kupuje nasz czas. Po raz kolejny wracamy zatem do kwestii świadomości klienta, która jest nierozerwalnym elementem wyceny.




Redakcja CentrumPR informuje, że artykuły, fotografie i komentarze publikowane są przez użytkowników "Serwisów skupionych w Grupie Kafito". Publikowane materiały i wypowiedzi są ich własnością i ich prywatnymi opiniami. Redakcja CentrumPR nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Nadesłał:

notatkiprasowe.thefirst

Komentarze (0)


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl
Opublikuj własny artykuł
Opublikuj artykuł z linkami

Kalendarium

Przejdź do kalendarium »

dodaj wydarzenie »

Ostatnio dodane artykuły

dodaj artykuł »