Kobieta, zdrowie, uroda » Ciało
Jak wykształcić prawidłowe nawyki żywieniowe?
Zobacz więcej zdjęć » |
owe? Odpowiedzi przyniesie startująca, już VIII, edycja kampanii edukacyjno-informacyjnej „5 porcji warzyw, owoców lub soku”.
Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:
Zbilansowana dieta to jeden z ważniejszych czynników wpływających na zdrowie. Świadomość co do jej znaczenia dla zachowania zdrowia wciąż rośnie. Wyzwaniem pozostaje jednak to, jak wykształcić prawidłowe nawyki żywieniowe, a następnie jak ich przestrzegać. W ramach startującej, VIII już, kampanii edukacyjno-informacyjnej „5 porcji warzyw, owoców lub soku” zrealizowane zostaną działania wspierające konsumentów w zmianie postaw żywieniowych. Organizatorem programu jest Stowarzyszenie Krajowa Unia Producentów Soków (KUPS). Za strategię i jej realizację odpowiada agencja PR Hub oraz Rebel Media. Działania obejmą media relations oraz influencer marketing, a także kampanię radiową oraz inicjatywy skierowane do specjalistów i studentów.
Prawidłowe żywienie, którego podstawę powinny stanowić warzywa, owoce i przetwory z nich pochodzące, na przykład soki, jest bardzo istotnym elementem wpływającym na ogólny stan zdrowia. Świadomość tego faktu w społeczeństwie jest coraz większa. Z badań przeprowadzonych na grupie mam wynika, że 71% z nich wie czym jest zbilansowana dieta[1]. Jednak często jest to wiedza deklaratywna. Jedną z barier, na którą wskazywali respondenci w badaniu z 2015 roku[2] był brak czasu. – W dobie ciągłego pośpiechu oraz braku czasu, konsumenci, zarówno dorośli jak i dzieci, nie odżywiają się tak jak, wiedzą że powinni. Boją się wysiłku, z którym utożsamiają zmianę i nie potrafią oprzeć się dotychczasowym, nieprawidłowym nawykom. Dlatego niezbędne jest uświadomienie konsumentom, że zdrowie leży w ich własnych rękach. Ważne jest też wskazanie jak, w prosty sposób podejmować i realizować świadome decyzje żywieniowe. Dlatego działania w ramach VIII edycji „5 porcji warzyw, owoców lub soku” będą miały na celu, zainicjowanie realnej zmiany postaw konsumentów – mówi Barbara Groele, Sekretarz Generalna Stowarzyszenia Krajowa Unia Producentów Soków.
Działania komunikacyjne i edukacyjne realizowane będą przez kanały dostoswane do miejsc, w których dziś znajdują się odbiorcy kampanii – w internecie z dużym zaangażowaniem influencerów, w radiu oraz w prasie. Agencja PR Hub do komunikacji zaprosi merytorycznych liderów opinii, specjalistów i ekspertów ds. żywienia – dietetyków, lekarzy oraz naukowców, z niezależnych instytucji m.in.: Instytutu Żywności i Żywienia, Szkoły Głównej Gospodarstwa Wiejskiego, Collegium Medicum UJ. W ramach nowej edycji prowadzone będą również działania skierowane do specjalistów zaangażowanych w kształtowanie świadomości żywieniowej i postaw konsumentów – lekarzy i dietetyków, a także do studentów.
Kampania potrwa do końca września 2019 roku. Finansowana jest ze środków Funduszu Promocji Owoców i Warzyw oraz Sponsorów – członków KUPS.
Organizator Stowarzyszenie Krajowa Unia Producentów Soków.
[1] Raport z badania ilościowego IQS dla Stowarzyszenia KUPS, marzec 2018 r. Badanie CAWI Panel, ogólnopolska, matki dzieci uczęszczających do szkoły podstawowej, klasy 2-3, N=203
[2] Badanie KUPS, mamy dzieci w wieku 3-12 lat, N=200, CATI (wykonane w lutym 2015 r. przez Millward Brown)