Firma » Biznes

Jak zachęcić konsumentów do wizyt w sklepach stacjonarnych?

Według raportu ,,Jak kupuje generacja Z”, przygotowanego przez Accenture i Fashionbiznes.pl, odwiedzanie sklepów staje się formą spędzania wolnego czasu. 60 proc. millenialsów i 67 proc. młodszego od nich pokolenia Z, traktuje zakupy jako rozrywkę[1].

W związku z tym sklepy stacjonarne chcące przyciągnąć konsumentów muszą tak zaaranżować przestrzenie zakupowe, aby były one atrakcyjne i zachęcały do spędzania w nich czasu.

Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:

Rosnące wymagania konsumentów sprawiają, że wartość samego produktu nie decyduje w pełni o decyzji zakupowej. Produkty stają się do siebie jeszcze bardziej podobne, dlatego coraz większe znaczenie zyskuje doświadczenie konsumenckie.

Czym jest atrakcyjny sklep stacjonarny?

Dodatkowym wyzwaniem, z którym spotykają się tradycyjne sklepy, jest sprzedaż internetowa. Dostępność wielu produktów oraz wygoda zakupów w sieci sprawia, że sprzedaż online regularnie zyskuje nowych zwolenników.  Świadczą o tym m.in. wyniki raportu firmy badawczej Gemius, które pokazują, że z roku na rok wskaźnik osób kupujących przez internet wzrasta (w 2018 odsetek ten wyniósł 56 proc.[2]). W jaki więc sposób detaliści mogą zachęcić klientów do odwiedzania sklepów stacjonarnych? Sklepy powinny być miejscami, które będą przyciągać klientów nie tylko ofertą sprzedażową, ale także atrakcyjnym wystrojem i estetyką, komfortową przestrzenią oraz nowymi technologiami. Odpowiedni projekt oraz zastosowanie rozwiązań, które umilą czas spędzony w sklepie sprawią, że satysfakcja oraz doświadczenia zakupowe klientów znacznie wzrosną, co ostatecznie przełoży się na wzrost wyników sprzedaży.

Nowe technologie napędzają handel detaliczny

– Budowanie pozytywnych doświadczeń klienta – kluczowe w sytuacji, w której chcemy zachęcić go do robienia zakupów – to nie tylko promocje i bogata oferta produktowa – mówi Ewa Pytkowska, Sales Director w Checkpoint Systems Polska. – Na atrakcyjność sklepów stacjonarnych składa się wiele innych czynników, które można umieścić w dwóch kategoriach: funkcjonalność oraz estetyka.  W dzisiejszych czasach obserwujemy wielką popularność personalizacji produktów. Producenci samochodów, odzieży, żywności i kosmetyków umożliwiają konsumentom wpływ na to, jak ostatecznie wygląda produkt. Tyle rynek produktów konsumenckich. A co z rozwiązaniami B2B, skierowanymi do firm? Czy tu również wkracza trend personalizacji?

Sprzedaż w internecie rośnie z roku na rok, a sklepy stacjonarne walczą o utrzymanie klientów oferując im coraz bardziej zaawansowane rozwiązania w zakresie wystroju, funkcjonalności czy wygody. Detaliści wydają miliony na wyposażenie placówek stacjonarnych, chcąc odciągnąć konsumentów od ich urządzeń elektronicznych i zachęcić ich do robienia zakupów u siebie. Z pomocą przychodzi tutaj personalizacja, która powala branży handlu detalicznego na dostosowanie sklepów do indywidualnych wymagań konsumentów. Według Ewy Pytkowskiej dobrym przykładem rozwiązań spełniających oba powyższe wymogi są nowoczesne bramki antykradzieżowe dopasowane do oczekiwań sklepów. – Detaliści potrzebują więcej niż standardowego elektronicznego nadzoru w postaci technologii antykradzieżowej EAS przy wyjściu. Firma Checkpoint Systems, chcąc wyjść naprzeciw oczekiwaniom swoich klientów, stworzyła gamę anten opartych na platformie NEO. Rozwiązanie te świetnie wkomponowują się w stylistykę sklepu stwarzając nieinwazyjną, jednocześnie bardzo skuteczną ochronę przed kradzieżami.  Anteny te pozwalają na zastosowanie zaawansowanych funkcji marketingowych dzięki wideo-licznikom klientów, co przedkłada się na zwiększenie sprzedaży.  Warto też podkreślić możliwość dalszego rozwoju systemów do technologii RFiD umożliwiającej poprawę dostępności towarów i zapewniającej, że odpowiednie towary znajdują się dokładnie w tym miejscu i czasie, kiedy klienci są gotowi je kupować.

– Oprócz zaawansowanych funkcji antykradzieżowych anteny NEO oferują możliwość wyboru dźwięku alarmu. Oznacza to, że zamiast charakterystycznego sygnału dźwiękowego można użyć dowolnej muzyki czy wiadomości głosowej. Taka personalizacja pozwala dopasować rozwiązanie do specyfiki sklepu i sprawi, że będzie ono nie tylko obowiązkowym elementem wyposażenia, ale również atrakcyjnym i nowoczesnym uzupełnieniem placówki handlowej – dodaje Pytkowska.



[1] Źródło: https://www.accenture.com/_acnmedia/PDF-98/Accenture-raport-2019.pdf

[2] Źródło: https://www.gemius.pl/wszystkie-artykuly-aktualnosci/internauci-zaufali-e-sklepom-raport-e-commerce-w-polsce-2018-juz-dostepny.html



Redakcja CentrumPR informuje, że artykuły, fotografie i komentarze publikowane są przez użytkowników "Serwisów skupionych w Grupie Kafito". Publikowane materiały i wypowiedzi są ich własnością i ich prywatnymi opiniami. Redakcja CentrumPR nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Nadesłał:

Katarzyna Sawicka

Komentarze (0)


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl
Opublikuj własny artykuł
Opublikuj artykuł z linkami

Kalendarium

Przejdź do kalendarium »

dodaj wydarzenie »

Ostatnio dodane artykuły

dodaj artykuł »