Gospodarka » Przemysł
Jak zorganizować bezpieczne i wydajne stanowisko przeładunkowe
Zobacz więcej zdjęć » |
Miejsce załadunku samochodów ciężarowych często stanowi wąskie gardło w całym obiegu towarów w przedsiębiorstwie. Dzieje się tak, ponieważ temu zagadnieniu przypisuje się często małą wagę. W konsekwencji cały proces produkcji może zostać zaburzony przez spowolnione przyjmowanie i wydawanie towarów
Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:
Aby przeładunek pojazdów mógł przebiegać szybko i bezpiecznie stanowisko przeładunkowe powinno składać się z odpowiednio dobranych komponentów. Najważniejsze z nich to most przeładunkowy, brama segmentowa oraz kurtyna paskowa i uszczelnienie fartuchowe. Aby wskazane urządzenia mogły sprawnie funkcjonować jak całość, muszą
Most przeładunkowyma za zadanie zniwelować różnicę poziomów pomiędzy posadzką magazynu, a ładownią pojazdu ciężarowego. W praktyce oznacza to, że most przeładunkowy zapewnia możliwość płynnego wjechania z magazynu na samochód ciężarowy.
Wybierając most przeładunkowy trzeba uwzględnić następujące aspekty:
- jaka jest różnica wysokości pomiędzy placem przed magazynem, a rampą przeładunkową,
- jakie samochody ciężarowe będą obsługiwane,
- rodzaj wózków widłowych. Ważne są wszystkie szczegóły, czyli jaka jest dopuszczalna masa całkowita wózka, rodzaj kół i ich rozstaw, prześwit, jakie pochylenie może pokonywać wózek,
- gabaryty przewożonych ładunków,
- planowana częstotliwość prac przeładunkowych,
- most powinna mieć automatyczną blokadę, która uniemożliwi jego uruchomienie, gdy brama jest zamknięta.
Brama segmentowa brama segmentowa ma za zadanie izolować termicznie oraz ograniczać dostęp do wnętrza hali.
Jej otwieranie nie może utrudniać prowadzenia prac przeładunkowych. Dla sprawnej obsługi dobrze jest, gdy będzie wyposażona w elektryczny napęd. Wybierając bramę segmentową do współpracy z mostem przeładunkowym należy zwrócić uwagę na:
- sposób otwierania
- czy istnieje możliwość połączenia obsługi bramy i mostu w jednej skrzynce sterującej
- zarówno bramy z napędem elektrycznym jak i obsługiwane ręcznie powinny mieć możliwość podłączenia do blokady mostu przeładunkowego. Ta automatyczna blokada ma na celu uruchomienia mostu, gdy brama jest zamknięta. Dzięki temu brama segmentowa nie zostanie uszkodzona.
Kurtyna paskowa maja postać bramy paskowyej, a jej zadaniem jest ograniczanie straty ciepła, gdy brama segmentowa jest otwarta. W tym celu kurtyny paskowe są montowane bezpośrednio przy bramie segmentowej, tak żeby zasłaniały otwór, gdy brama zostanie otwarta.
Aby eksploatacja była wydajna i bezpieczna należy zadbać o właściwy dobór pasów. Ważne są zarówno szerokość wstęgi jak i rodzaj materiału, z którego została ona wykonana.
Temat doboru kurtyn paskowych został szeroko omówiony pod adresem http://kurtynypcvpaskowe.pl
Zostały tam szczegółowo omówione zagadnienia doboru, wykonania i montażu kurtyn z pasów PCV.
Uszczelnienie fartuchowe to ostatni element stanowiska przeładunkowego. Jest mocowane na fasadzie budynku w taki sposób, aby cofający pojazd mógł zostać przez nie objęty. Uszczelnienie pełni funkcję łącznika pomiędzy naczepą samochodu ciężarowego a budynkiem. Prawidłowo dopasowane urządzenie szczelnie obejmuje naczepę pojazdu, dzięki czemu eliminuje przedostawanie się zimnego powietrza do wnętrza magazynu.
Nadesłał:
paskowo
|
Komentarze (0)