Firma » Reklama

Jaka przyszłość czeka agencje SEO?

Jaka przyszłość czeka agencje SEO?
Zobacz więcej zdjęć »
Coraz częściej słychać głosy, że SEO zniknie z rynku reklamy na rzecz Adwords. Powodem tego miałaby być spora ilość aktualizacji, ciągłe zmiany w wynikach wyszukiwania, duża ilość kar i banów jakimi Google ostatnio nam narzuca. Sprawdź, czy rzeczywiście tak będzie.

Czy ze względu na nadejście czasów content marketingu agencje SEO znikną z rynku? Specjaliści ds. pozycjonowania zmuszeni są do ciągłej elastyczności i dostosowywania się. To właśnie oni szybciej niż ktokolwiek inny dopasowują się do zmieniających się warunków otaczającej ich rzeczywistości. Może właśnie dlatego SEO nie zniknie, a wręcz się rozbuduje. Tak długo jak będą istnieć wyniki wyszukiwania oraz Google, firmy specjalizujące się w skutecznym promowaniu witryn w tych wynikach będą się rozwijać.

Rozwój branży SEO w praktyce

W czasach nowoczesnych technologii informatycznych mamy do czynienia ze sporymi zmianami w SEO. Do niedawna realizowano pozycjonowanie, które polegało na kreowaniu sztucznych wytworów wyobraźni w postaci precli, katalogów, systemów wymiany linków. Skutkowało to najwyższym poziomem automatyzacji działań, lekkością wykonania oraz możliwością skalowalności do maximum sił roboczych serwerów. W tym przypadku SEO stanowiło cel sam w sobie.

Obecnie rynek internetowy stał się bardziej dojrzały. Reagując na ruchy Google agencje SEO, mimo że wciąż działają w imię „poprawy widoczność witryny w wynikach wyszukiwania" to jednak sięgają po nowe i jakościowo lepsze działania. Do lamusa odchodzą samouzasadniające się narzędzia reklamy i SEO stało się celem nadrzędnym a nie metodą marketingową. Podobnie jak to ma miejsce w biznesie, stawia się różne cele, np. pozyskanie leadów, poprawę wizerunku, wzrost ruchu czy poprawę widoczności w wynikach wyszukiwania. I tak jak poszczególnym celom mogą być przypisane różne metody, m.in. do leadów - email marketing, tak do nadrzędnego celu jakim jest SEO, można inwestować w optymalizację treści w e-commerce, content marketing, działania SMO (social media optimization), marketing szeptany, audyt i optymalizację techniczną serwisu, link building czy SEO PR.

Podsumowując na rynku dostępny jest szeroki wachlarz działań, które mają korzystny wpływ na budowanie wizerunku w wyszukiwarkach. Agencje, które odznaczają się wysokim poziomem elastyczności i dynamiczności, będą wykorzystywać ich możliwości i poszerzać swoją ofertę o nowe usługi zmierzając w stronę obsługi praktycznie full-service, w której kluczowym elementem nie będzie sama promocja ale wyniki w Google.

Warto więc jeszcze raz zaznaczyć, że agencje SEO nie tylko nie znikną z rynku, ale dodatkowo będą rozwijać swoje usługi kompleksowo w zakresie wizerunkowym, promocyjnym i e-PR.

Autorem artykułu jest Gebuko Sp. z o.o.



Redakcja CentrumPR informuje, że artykuły, fotografie i komentarze publikowane są przez użytkowników "Serwisów skupionych w Grupie Kafito". Publikowane materiały i wypowiedzi są ich własnością i ich prywatnymi opiniami. Redakcja CentrumPR nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Nadesłał:

gebuko

Komentarze (3)

  • avatar
    ~i love seo 2015-11-27 20:39:18

    hahaha mówicie serio ? :D

  • avatar
    ~seo.zgred.pl 2015-11-27 19:25:03

    Czy osoba która pisała te bzdury rozumie działanie SEO ? Paradygmat ... o żesz ja cie kręcę :D

  • avatar
    ~Www.pomorski.net 2015-11-25 20:13:45

    Dobry konkretny artykul


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl
Opublikuj własny artykuł
Opublikuj artykuł z linkami


Kalendarium

Za 2 dni:
Dolomiti Paganella Bike – www.dolomitipaganellabike.com/en
dodaj wydarzenie »

Ostatnio dodane artykuły

dodaj artykuł »