Firma » Biznes
Jaki powinien mieć charakter menadżer firmy?
Zobacz więcej zdjęć » |
Wyróżnić można Managera Produktu (zarządza produktami), Acount Managera (specjalista ds. klientów) i HR Managera (zarządza zasobami ludzkimi w firmie). Menadżer ma wiele obowiązków. Dzieli i organizuje pracę, przewodzi zespołowi, kontroluje postępy w pracy, motywuje pracowników i wspiera ich w rozwoju, przygotowuje analizy, raporty oraz nowe strategie sprzedażowe, opiekuje się klientami, negocjuje, kontroluje działania konkurencji, rekrutuje nowych pracowników... Aż trudno wymienić wszystkie zadania, które spełnia w firmie. Stąd też zatrudnienie dobrego i doświadczonego menadżera jest tak ważne dla przedsiębiorstwa, które chce efektywnie działać. Menadżer musi mieć wysoko rozwinięte zdolności interpersonalne oraz posiadać rozwinięte kompetencje twarde i miękkie. Każdy menadżer powinien co jakiś czas poszerzać swoją wiedzę i wymieniać się doświadczeniami z innymi przedstawicielami swojego zawodu. Doskonałą okazją są szkolenia sprzedażowe, podczas których menadżerowie doskonalą swoje umiejętności potrzebne w kontaktach z klientem biznesowym i dowiadują się o nowych systemach motywacji pracowników. Przekazywana tam wiedza z zakresu technik sprzedaży – jeśli zostanie dobrze wykorzystana w praktyce, znacznie zwiększy zyski w firmie zatrudniającej menadżera. Gdy jednak zatrudniony przez nas menadżer ma potencjał do kierowania zespołem, ale nie potrafi efektywnie wykorzystać posiadanej wiedzy, warto go wysłać na szkolenie handlowców.
Nadesłał:
zami
|
Komentarze (0)