Firma » Reklama
Jakich agencji reklamowych należy się wystrzegać?
Zobacz więcej zdjęć » |
Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:
Brak portfolio
Jest to duży minus każdej firmy, która trudni się kreacją wizerunku. Doskonale smak pustej teczki projektów znają również projektanci wnętrz. O ile w przypadku nowo powstałych firm można na to przymknąć oko, a firmy starają się zaciekawić świeżą i elastynczą ofertą, tak w przypadku firm istniejących od dłuższego czasu może to być dość niejasny sygnał. O czym to świadczy? Na pewno o kilku rzeczach - firma nie chce pokazywać dla kogo wykonywała projekty, może ma słabe refenrencje? Albo projekty, które wykonywała są dość słabej jakości - najczęściej szablonowe i przewidywalne rozwiązania. Tak czy inaczej, gdy na stronie internetowej agencji nie ma portfolio to znak, że należy być czujnym.
Terminy, terminy, opóźnienia
Nic tak nie potrafi wyprowadzić z równowagi jak stale przekładany termin zlecenia. Niestety, jest to ogromna bolączka większości firm działających w branży reklamy i marketingu. Niestety większość agencji totalnie nie potrafi sobie poradzić z tym, aby zracjonalizować termin oczekiwania na zamówiony projekt czy materiały reklamowe. Niestety przyczyny mogą być różne: zbyt wąska kadra, awaria sprzętu, nagła choroba lub najczęściej spotykana przyczyna to - złe zarządzanie projektami. Tak naprawdę rzadko która firma wyrabia się w czasie. Profesjonalnie działające firmy informują klientów o momencie rozpoczęcia prac nad projektem oraz przewidywalny termin zakończenia. Dzięki temu zabiegowi klienci nie czekają w ciemno i nie niecierpliwią się niepotrzebnie, gdyż agencja sama sobie wyznacza termin realizacji.
Zły kontakt z klientem
Biznes buduje się na zaufaniu. Nie można zatem ustalać szczegółów projektu na zasadzie "coś zaproponujemy" lub "zrobi się". Wyjątkiem jest fakt, gdy klient sam godzi się na takie rozwiązanie, jeśli jemu samemu brakuje pomysłów. Wówczas agencja reklamowa powinna poinformować, że ilość projektów lub poprawek przygotowywanych przez grafika wynosi tyle, a tyle. Niestety nieprofesjonalne agecje bardzo często oferują gruszki na wierzbie oraz obietnice bez pokrycia, przez co realizacja projektu opóźnia się, a pieniądze i czas traci jedna oraz druga strona.
Pamiętajmy zatem, gdy wybieramy agencję reklamową kierujmy się kilkoma aspektami - bogatym portfolio, kontaktem z klientem oraz terminowością zleceń. Jeśli te aspekty uda nam się potwierdzić pozytywnie, możemy spokojnie ustalać cenę.
Komentarze (0)