Kobieta, zdrowie, uroda » Dziecko

Jakość najważniejszym czynnikiem wpływającym na decyzje zakupowe mam z województwa dolnośląskiego

Jakość najważniejszym czynnikiem wpływającym na decyzje zakupowe mam z województwa dolnośląskiego
Zobacz więcej zdjęć »
Mamy z województwa dolnośląskiego, kupując żywność i napoje dla swoich dzieci, kierują się przede wszystkim jakością produktów, w dalszej kolejności natomiast ich bezpieczeństwem.

Trzecim w kolejności czynnikiem wpływającym na decyzje zakupowe mam z województwa dolnośląskiego są ich przyzwyczajenia. Badania przeprowadzone przez dr Jolantę Tkaczyk z Akademii Leona Koźmińskiego oraz Aleksandrę Świebodę z Instytutu Matki i Dziecka przy wsparciu Żywiec Zdrój wskazują na różnice pomiędzy czynnikami wpływającymi na decyzje zakupowe mam, w zależności od województwa, w którym mieszkają. Niezmienne natomiast, bez względu na miejsce zamieszkania, pozostaje zaufanie do instytucji medyczno-naukowych. Wyniki pokazują, że większość kobiet poszukuje ich rekomendacji przy zakupie produktów dla swoich pociech, a za najbardziej wiarygodną uznaje Instytut Matki i Dziecka.

 

Najważniejsze czynniki wpływające na decyzje zakupowe matek

W województwie dolnośląskim, matki dzieci w wieku 0-6 lat, kupując żywność i napoje dla swoich pociech, za najważniejszą przesłankę uznają jakość (39% odpowiedzi), na drugim miejscu stawiają na bezpieczeństwo produktu (23%), a na trzecim – przyzwyczajenie (9%). Okazuje się, że w województwie dolnośląskim, kwestia przywyknięcia do danego produktu to czynnik, którym w pierwszej kolejności kieruje się najwyższy procent kobiet ze wszystkich polskich województw. Sytuacja przedstawia się zupełnie inaczej w województwie zachodniopomorskim, gdzie bezpieczeństwo produktu jest najważniejsze (41%), podczas gdy jego jakość brana jest pod uwagę w drugiej kolejności (38%). Przyzwyczajenie jest w tym regionie uznawane za najważniejszy czynnik przez zaledwie 4% kobiet.

Rola instytucji naukowo-medycznych w wyborze produktów dla dzieci

W zdobywaniu potrzebnych informacji mamy wspierane są przez znane organizacje i instytucje medyczno-naukowe. Połowa badanych z województwa dolnośląskiego korzysta z ich rekomendacji przy wyborze produktów dla swoich pociech, a blisko trzy czwarte z nich jest zadowolona z produktów
z pozytywną opinią. Ich rekomendacja ma w województwie dolnośląskim największe znaczenie w przypadku żywności i napojów oraz kosmetyków - tak twierdzi odpowiednio 78% i 70% badanych (wykres 1). Inaczej jest w województwie opolskim, gdzie to właśnie kosmetyki są kategorią, w której rekomendacja ma najistotniejsze znaczenie (85%), a kategoria żywności i napojów plasuje się na drugim miejscu (71%).

Opinia eksperta szczególnie ważna przy wyborze żywności i napojów

Organizacje naukowo-medyczne cieszą się dużym zaufaniem – 66% mam z województwa dolnośląskiego twierdzi, że kieruje się wiedzą ekspercką, a aż 86% traktuje ich opinie jako bardzo istotne w przypadku wyboru żywności i napojów dla swoich dzieci. Ponad jedna czwarta mam uznaje rekomendacje instytucji badawczych za kluczową przesłankę wpływającą na ich opinię o tym, czy dany produkt jest bezpieczny dla ich dziecka.

Dodatkowo 71% mam z województwa dolnośląskiego uważa, że z łatwością może znaleźć wiarygodne informacje na temat produktów żywnościowych dla dzieci wieku 0-6 lat. Jest to wynik wyższy, niż na przykład w województwach świętokrzyskim, lubelskim czy łódzkim, gdzie twierdzi tak odpowiednio 62%, 57% i 54% matek.

Instytut Matki i Dziecka wspiera wybory rodziców

Z przeprowadzonych badań wynika, że najbardziej znaną instytucją rekomendującą produkty dla dzieci jest w województwie dolnośląskim Instytut Matki i Dziecka – twierdzi tak aż 65% mam. Ogromna większość z nich, bo aż 94%, rozpoznaje oznaczenie Instytutu. Dla 77% mam z województwa dolnośląskiego Instytut Matki i Dziecka to zaufane i wiarygodne źródło informacji, dzięki któremu mogą one zapewnić swoim pociechom bezpieczny rozwój.

Pozytywna opinia gwarancją bezpieczeństwa

Instytut Matki i Dziecka jest najstarszą jednostką w kraju prowadzącą działalność z zakresu opiniowania produktów dedykowanych potrzebom kobiet i dzieci. W ramach działalności opiniodawczej, Instytut otrzymuje rocznie ok. 400 wniosków o pozytywne zaopiniowanie produktów. Około 300 zapytań może liczyć na pozytywny przebieg procesu opiniowania i efekt w postaci pozytywnej opinii, choć wiele z produktów musi podczas tego procesu przejść istotne zmiany.

Większość, bo blisko 70% pozytywnie wydanych opinii, dotyczy produktów użytkowych, takich jak wózki, pieluchy lub ubranka dla dzieci, ponad 20% opinii dotyczy kosmetyków i środków piorących i tylko ok. 10% to pozytywne opinie wydane produktom żywnościowym. Produkty z tej ostatniej kategorii najczęściej też nie zostają zakwalifikowane do dalszych badań. Te dane pokazują, jak niewiele produktów żywnościowych bądź napojów dostępnych na rynku jest w stanie spełnić wymagania  naszej procedury i sprostać kryteriom ustalonym dla produktów dedykowanych/przeznaczonych dla dzieci – mówi Aleksandra Świeboda, Kierownik Działu Ocen i Rozwoju Współpracy w Instytucie Matki i Dziecka.

Proces opiniowania – na czym właściwie polega?

Jakość i bezpieczeństwo produktu to dla rodziców decydujące kryteria zakupu produktów dla dzieci. Rekomendacja sprawdzonej instytucji staje się więc cenną wskazówką dla rodziców, mających wątpliwości dotyczące produktów dla swoich pociech – dodaje dr Jolanta Tkaczyk, ekspert ds. zachowań konsumenckich  z Akademii Leona Koźmińskiego.

Merytoryczną podstawę opinii wydawanych przez Instytut Matki i Dziecka stanowią aktualne przepisy prawa obowiązujące w Polsce oraz w Unii Europejskiej, standardy medyczne i zalecenia dotyczące niemowląt, dzieci, kobiet w okresie ciąży i laktacji, wytyczne konsultanta krajowego do spraw pediatrii i neonatologii oraz towarzystw pediatrycznych, a także wyniki badań naukowych. Wszystkie opinie Instytutu wydawane są w ramach ściśle zdefiniowanych i przejrzystych procedur, objętych certyfikatem ISO 9001:2008 i podlegających niezależnym, regularnym audytom.

Dobre wybory dla dobra dziecka

Istotnym wydarzeniem dla działalności opiniodawczej stało się uruchomienie serwisu dla rodziców epozytywnaopinia.pl, gdzie można znaleźć wszystkie produkty posiadające pozytywną opinię Instytutu, a także skorzystać z wiedzy i doświadczenia ekspertów, którzy radzą jak dokonywać mądrych, świadomych wyborów czyli jakimi kryteriami kierować się i w jaki sposób wybierać najlepsze, najbezpieczniejsze produkty dla dzieci.



Redakcja CentrumPR informuje, że artykuły, fotografie i komentarze publikowane są przez użytkowników "Serwisów skupionych w Grupie Kafito". Publikowane materiały i wypowiedzi są ich własnością i ich prywatnymi opiniami. Redakcja CentrumPR nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Nadesłał:

MonikaMSL

Komentarze (0)


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl
Opublikuj własny artykuł
Zamów opracowanie informacji prasowej


Kalendarium

Za 1 dzień:
B.R.O. - spotkanie w Empik Bonarka, 17.12, godz. 18:00, Kraków
Za 25 dni:
Szkolenie Google Ads - rozpocznij przygodę z reklamą w wyszukiwarce
dodaj wydarzenie »

Ostatnio dodane artykuły

dodaj artykuł »