Motoryzacja » Samochody

Jestem oponą zimową. Sprawdź, co czyni mnie tak szczególną

Szumny tytuł. Czasami mamy wrażenie, że gdyby opony umiały mówić, prosiłyby nas, kierowców, zawsze o te same dwie rzeczy. O to, byśmy o nie dbali, czyli przestrzegali 4 czy 5 prostych prawideł, a także o to, byśmy umieli odróżnić ogumienie letnie od zimowego i wiedzieli, co zrobić z tą wiedzą.

 

Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:

Zmiana opon letnich na zimowe naprawdę jest tak bardzo ważna i należy zawsze o niej pamiętać. Jednak wiele osób może zapytać: czym różnią się te rodzaje między sobą?


Pierwsza najważniejsza różnica to inna mieszkanka gumowa. Inny skład chemiczny czy jakkolwiek to zwać, to wciąż chodzi o chemiczną strukturę gumy wynikającą z zastosowania odpowiednich pierwiastków i związków chemicznych. Ta, z której wykonane są opony zimowe, jest odporna na niskie temperatury, dzięki czemu nie twardnieje na skutek mrozu. Jedno zdanie, a zawiera kwintesencję przemysłu oponiarskiego, sens wymiany sezonowej i powód śmierci tysięcy ludzi zabijanych przez kierowców z oponami letnimi podczas mrozów.

Kolejną różnicą jest sposób ponacinania bieżnika. Zimą na drogach bardzo często znajduje się błoto czy breja – jak kto woli – i duże ilości wody. To Bridgestone przed kilkoma laty zbadał, że w miastach aż 93 procent dróg jest mokra, a tylko 7 procent ośnieżona. Mocniej ponacinane bieżniki, które posiada ogumienie zimowe, pozwalają na szybkie odprowadzanie tych substancji. Latem jest mniejsze prawdopodobieństwo na intensywne opady, dlatego też te nacięcie są mniejsze. Warto również wspomnieć o ilości lamelek. Są to nacięcia na klockach bieżnika opony. Dzięki większemu stopniowi lamelizacji koła są w stanie wyhamować samochód na śliskiej nawierzchni. Im więcej wcięć, tym więcej krawędzi. A te pełnią one funkcję tak zwanych „pazurków”, które zagłębiają się w drogę, co pomaga w hamowaniu.


-”Kilka dni temu miałem przyjemność oglądać 14-sekundowy, a mimo to bardzo spektakularny filmik z udziałem opony Blizzak DM-Z3 produkowanej przez Bridgestone. Jej skuteczność wyhamowywania na lodzie – bo test był robiony na sztucznym lodowisku do hokeja – była szokująco imponująca” twierdzi Piotr Tomilicz ze sklepu www.motoopony.pl


Jak widać, różnica, którą prezentuje ogumienie letnie i zimowe, jest ogromna. Każda cecha jest tak samo ważna, ponieważ dopiero razem tworzą doskonałe połączenie. Opona zimowa służy do stosowania jej w czasie zimy. Opona letnia… - no dobrze, bez banałów. Ale nawet te oczywiste fakty nie zmienią tego, że gdy przejdziesz się po parkingu w grudniu, to co siódmy czy ósmy samochód stoi tam na oponach letnich. To przerażające, nieodpowiedzialne i… typowe. Może teraz choć Ty staniesz się odpowiedzialnym kierowcą.



Redakcja CentrumPR informuje, że artykuły, fotografie i komentarze publikowane są przez użytkowników "Serwisów skupionych w Grupie Kafito". Publikowane materiały i wypowiedzi są ich własnością i ich prywatnymi opiniami. Redakcja CentrumPR nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Nadesłał:

Hicarian

Komentarze (0)


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl
Opublikuj własny artykuł
Opublikuj artykuł z linkami

Kalendarium

Przejdź do kalendarium »

dodaj wydarzenie »

Ostatnio dodane artykuły

dodaj artykuł »