Społeczeństwo » Społeczeństwo
Kampania edukacyjna „Masz wpływ na odpływ” PUK Komorniki nagrodzona!
Zobacz więcej zdjęć » |
Koncepcję akcji edukacyjnej doceniło jury VI edycji konkursu „Głośna woda”, które nagrodziło kampanię PUK Komorniki (nagroda w kategorii przedsiębiorstw działających na obszarze od 30 tys. do 100 tys. mieszkańców), podkreślając bardzo przystępny i spójny graficznie sposób podejścia do trudnego tematu.
Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:
Celem akcji edukacyjnej „Masz wpływ na odpływ” jest bowiem uświadamianie, jakie mogą być przyczyny awarii w sieci kanalizacyjnej oraz promowanie dobrych praktyk, które mogą zmienić postawy mieszkańców, a w efekcie ograniczyć ryzyko wystąpienia takich problemów.
– Spora część awarii sieci sanitarnych wynika z ich złego użytkowania. Kanalizacja to nie śmietnik, tymczasem znajdujemy w niej przeróżne odpady, od środków higienicznych, przez zabawki, olej, po materiały budowlane, które zresztą w naszej gminie są przyczyną co drugiego zatoru. Po ostatnich świętach znaleźliśmy w kanalizacji choinkę. Co roku odławiamy też ok. 90 ton nawilżanych chusteczek higienicznych, bo one – w przeciwieństwie do papierowych – nie rozpuszczają się w wodzie – mówi przedstawiciel PUK Komorniki.
Większości tego typu awarii można uniknąć, wiedząc, co może trafić do kanalizacji, a co zrobić z rzeczami, które nie powinny się w niej znaleźć. Dzięki informacjom uzyskanym podczas kampanii, mieszkańcy mogą aktywnie wpływać na stan kanalizacji, a tym samym zmniejszyć ryzyko powstania kosztownych awarii związanych z zatorami (w zeszłym roku w gminie Komorniki były 44 takie awarie).
– To oczywiste, że wszystkich awarii nie da się wyeliminować, ale większość tak – dzięki wiedzy i odpowiedzialnemu korzystaniu z sieci. Wszyscy mamy na to wpływ. Stąd nazwa naszej akcji „Masz wpływ na odpływ”. W pierwszym etapie na terenie gminy pojawiły się plakaty i banery informacyjne, mieszkańcy otrzymali także ulotki. Uruchomiliśmy również stronę internetową www.maszwplywnaodplyw.pl, na której zamieszczamy informacje na temat naszej akcji – wyjaśnia przedstawiciel PUK Komorniki.
Za opracowanie koncepcji kampanii edukacyjnej „Masz wpływ na odpływ” oraz jej oprawę graficzną odpowiedzialna jest agencja Nonoproblemo, która pracuje obecnie nad kolejnym etapem akcji.
– Już niebawem planujemy wyruszyć do gminnych szkół i przedszkoli. Chcemy zaprosić naszych najmłodszych mieszkańców do konkursu oraz do zdobywania wiedzy na temat odpowiedzialnego korzystania z sieci oraz opowiedzieć im, jak działa kanalizacja i oczyszczalnia ścieków. Naszym celem jest zaszczepienie w dzieciach dobrych praktyk, które – w co gorąco wierzymy – będą one przekazywać dalej swojemu najbliższemu otoczeniu – mówi Kamila Radomska-Woźniak, szefowa agencji Nonoproblemo.
– Większa świadomość to większe poczucie odpowiedzialności, dlatego tak ważne są akcje takie jak „Masz wpływ na odpływ”. Problem lekkomyślnego korzystania z kanalizacji nie dotyczy przecież jedynie gminy Komorniki. To problem globalny – i bez względu na to, czy jesteś mieszkańcem Poznania, Plewisk czy Paryża, nie możesz wylewać oleju do zlewu lub toalety. Trzeba korzystać z kanalizacji z głową i świadomością, że naprawdę mamy wpływ na odpływ.
A jak prawidłowo zutylizować zużyty olej? Dowiedz się na www.maszwplywnaodplyw.pl.
Nadesłał:
Alicja Sidorowicz
|
Komentarze (0)