Gospodarka » Bezpieczeństwo
Kampania „Pozory mylą, dowód nie” 2012
Już w pierwszych tygodniach lipca ruszą działania w ramach czwartej edycji Kampanii „Pozory mylą, dowód nie”. Gminy z całej Polski otrzymały zaproszenie do wzięcia udziału w programie.
Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:
Obecnie trwa rejestracja zgłoszeń poprzez formularz zamieszczony
na stronie www.pozorymyla.pl. Kampania realizowana jest od 2009 roku przez Związek Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego – Browary Polskie we współpracy z Komendą Główną Policji. Celem kampanii jest ograniczenie sprzedaży alkoholu osobom niepełnoletnim oraz przeciwdziałanie spożyciu alkoholu przez młodzież w tej grupie wiekowej.
Działania w ramach Kampanii
Działania kampanii „Pozory mylą, dowód nie” ukierunkowane są na stworzenie społecznej koalicji oraz obywatelskiej postawy sprzeciwu wobec sprzedaży alkoholu osobom nieletnim. Jednym z kluczowych zadań będzie zatem aktywizacja środowisk lokalnych, głównie sprzedawców i rodziców, których rola w procesie zapobiegania i ograniczania spożycia alkoholu przez młodzież jest największa.
Dorosły wygląd nie zawsze oznacza pełnoletniość, dlatego kampania zachęca sprzedawców alkoholu, by mając do czynienia z osobami młodymi, zawsze prosili je o okazanie dowodu tożsamości. Równie ważne jest przekonanie szeroko pojętego społeczeństwa, że będąc świadkiem sprzedaży alkoholu osobie niepełnoletniej, należy zareagować i wyrazić swój sprzeciw wobec takiej sytuacji. Ponadto, jeden z głównych przekazów kampanii skierowany jest również do rodziców i nauczycieli. Jak wykazały bowiem brytyjskie badania Instytutu DEMOS z 2011 roku, im wcześniej rodzice zaczną rozmawiać z dziećmi o zagrożeniach związanych z alkoholem spożywanym w zbyt młodym wieku, tym mniejsze jest prawdopodobieństwo, że młody człowiek w przyszłości będzie narażony na problemy wynikające z uzależnień oraz nieodpowiedzialnej konsumpcji alkoholu.
Komunikacja, zarówno do sprzedawców, jak i rodziców oraz nauczycieli będzie prowadzona poprzez gminne departamenty odpowiadające za oświatę i zdrowie, gminne jednostki ds. rozwiązywania problemów alkoholowych oraz lokalne organizacje społeczne. W tym celu, we współpracy z Policją oraz psychologiem, opracowano pakiet materiałów edukacyjnych dla sklepów (materiały dla sprzedawców) oraz szkół (materiały dla rodziców oraz nauczycieli na potrzeby wywiadówek), które będą dystrybuowane całkowicie bezpłatnie.
W dotarciu z materiałami do sklepów oraz szkół na terenie poszczególnych gmin pomogą funkcjonariusze Policji, którzy lokalnie będą monitorować przebieg kampanii.
Konkurs „Odpowiedzialna Gmina 2012”
Organizatorzy zachęcają gminy przystępujące do Kampanii, nie tylko do realizacji zadań programu, ale również organizowania własnych inicjatyw, które wpiszą się w jej założenia. Samorządy oraz organizacje społeczne, które zrealizują projekt najpełniej, odniosą największe sukcesy w dotarciu do głównych grup odbiorców, a także wykażą się własnym zaangażowaniem w działania edukacyjne zostaną wyróżnione tytułem „Odpowiedzialna Gmina 2012”. Tytuł oraz specjalną statuetkę otrzyma 10 najlepszych gmin lub organizacji społecznych. Szczegółowy regulamin konkursu znajduje się na stronie www.pozorymyla.pl.
Redakcja CentrumPR informuje, że artykuły, fotografie i komentarze publikowane są przez użytkowników "Serwisów skupionych w Grupie Kafito". Publikowane materiały i wypowiedzi są ich własnością i ich prywatnymi opiniami. Redakcja CentrumPR nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.
Nadesłał:
MCConsultants
|
Komentarze (0)