Technologie » Telekomunikacja

Kampania SMS - co to znaczy?

Kampania SMS - co to znaczy?
Zobacz więcej zdjęć »
Kampania SMS - co to znaczy?

Kampania SMS to sformułowanie na pozór proste i oczywiste. W rozmowach z marketerami okazuje się jednak, że fraza ta nie przez wszystkich jest poprawnie definiowana.

Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:

SMS-ową kampanią nazwać możemy każdą kampanię reklamową (lub informacyjną, co należy podkreślić), która wykorzystuje (w mniejszym lub większym stopniu) technologię SMS, czyli przesyłania krótkich wiadomości tekstowych na telefony komórkowe, a teraz także i smartfony.

Kampanią SMS, jak już wspomnieliśmy, nie będzie tylko działanie reklamowe, czyli takie, którego celem jest sprzedaż, wzmocnienie lojalności, działania wizerunkowe, PR i inne. Kampanią SMS z powodzeniem nazwać można niedawną akcję policji, która wysyła SMS-y ostrzegawcze do kierowców, aby nie korzystali z telefonu w czasie jazdy samochodem. Akcję taką nazwać zatem można informacyjną kampanią SMS lub społeczną kampanią SMS.

Tak zatem podzielić można SMS-owe kampanie ze względu na treść (cel); na reklamowe (komercyjne) i informacyjne.

Podział kampanii SMS-owych ze względu na źródło posiadanych numerów

Jeżeli firma, instytucja czy organizacja realizuje kampanię SMS-ową, musi posiadać numery, do których wysyłka jest realizowana. Baza ta może być własnością nadawcy wiadomości, czyli firmy, organizacji itp. Gromadzenie bazy mogło odbywać się przez kilka lat, podczas normalnej aktywności organizacji (firmy), baza jednak mogła zostać wytworzona (sporządzona) na potrzeby kampanii SMS właśnie przez pracowników, telemarketerów, ankieterów itp. tworzenie bazy na potrzeby kampanii mogło także odbywać się w sposób niemal samoistny, np. sami klienci (leady) mogli podawać swoje numery telefonu w formularzach rejestracyjnych lub wysyłając SMS na wskazany numer.
Pamiętajmy, iż gromadzenie baz winno odbywać się z zachowaniem następujących wymogów:

  • podanie numeru telefonu przez jego użytkownika (właściciela) odbywać musi się w sposób w pełni świadomy
  • właściciel numeru telefonu musi wiedzieć komu i w jakim celu podaje informacje, musi mieć także podaną informację na temat poprawiania, wglądu i cofnięcia zgody na przetwarzanie


Redakcja CentrumPR informuje, że artykuły, fotografie i komentarze publikowane są przez użytkowników "Serwisów skupionych w Grupie Kafito". Publikowane materiały i wypowiedzi są ich własnością i ich prywatnymi opiniami. Redakcja CentrumPR nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Nadesłał:

SerwerSMS.pl

Komentarze (0)


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl
Opublikuj własny artykuł
Opublikuj artykuł z linkami

Kalendarium

Przejdź do kalendarium »

dodaj wydarzenie »

Ostatnio dodane artykuły

dodaj artykuł »