Kobieta, zdrowie, uroda » Medycyna
Kampania społeczna Fresenius Medical Care Polska wyróżniona jako dobra praktyka biznesu
Zobacz więcej zdjęć » |
Firma Fresenius Medical Care Polska, która na co dzień zajmuje się leczeniem pacjentów z chorobami nerek prowadzi kampanię „Drugie życie” od 2008 roku. Działania w tym zakresie zostały przedstawione jako dobra praktyka w najważniejszym w Polsce wydawnictwie poświęconemu społecznej odpowiedzialności biznesu. Akcja, która skierowana jest do uczniów szkół średnich i której celem jest promocja transplantacji i oświadczeń woli, już po raz drugi otrzymała takie wyróżnienie.
Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:
Bardzo cieszę się, że nasze działania, prowadzone cyklicznie od wielu lat w całej Polsce, zostały dostrzeżone nie tylko przez pacjentów i środowisko lekarskie, ale także przez ekspertów monitorujących aktywność firm odpowiedzialnych społecznie w Polsce. – mówi dr Teresa Dryl-Rydzyńska, Członek Zarządu Fresenius Medical Care Polska, organizatorka kampanii. To wyróżnienie nie tylko dla naszej firmy, ale także dla wszystkich wspaniałych osób, które angażują się w kampanię „Drugie życie”, realizując działania edukacyjne, które pomagają zwiększyć świadomość społeczną w zakresie tej ważnej metody leczenia i ratowania życia, jaką jest transplantacja.
„Drugie życie” to akcja edukacyjna, wspierająca i promująca działania na rzecz transplantacji i świadomego dawstwa narządów po śmierci. Skierowana jest do młodzieży szkół średnich, która samodzielnie tworzy własne, barwne kampanie i niestandardowe działania. Do tej pory akcja prowadzona była w 9 województwach (wielkopolskie, kujawsko-pomorskie, warmińsko-mazurskie, małopolskie, łódzkie, lubuskie, dolnośląskie, śląskie i podkarpackie), a wzięło w niej udział ponad 750 szkół. W działaniach na rzecz transplantacji uczestniczyło ponad 260 tysięcy uczniów, którzy rozdali ponad milion oświadczeń woli. Organizując przeróżne działania na rzecz transplantacji (m. in. marsze, happeningi, przedstawienia, spotkania z mieszkańcami, wykłady, zawody sportowe, koncerty itp.), młodzież każdego roku dociera to setek tysięcy osób.
Raport „Odpowiedzialny biznes w Polsce. Dobre praktyki” to największy w Polsce przegląd działań biznesu społecznie odpowiedzialnego w danym roku, wydawany przez Forum Odpowiedzialnego Biznesu. Pierwsze edycje publikacji zawierały przykłady kilkudziesięciu działań prowadzonych przez firmy, które mieściły się na kilkunastu stronach. Teraz, po 16 latach na blisko 200 stronach publikacji znalazły się opisy 1190 dobrych praktyk.
Nadesłał:
Marta Andrzejewska FMC
|
Komentarze (0)