Technologie » Internet
Kanibalizacja treści zagrożeniem dla Twojego SEO?
Czym jest kanibalizacja?
Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:
Pod pojęciem kanibalizacji słów kluczowych rozumie się sytuację, w której po wpisaniu do wyszukiwarki konkretnej frazy, w Google wyświetlają się różne adresy URL w ramach jednej witryny. Przyczyna problemu jest prosta – kanibalizacja to wynik optymalizacji różnych podstron w serwisie pod te same słowa kluczowe.
Dlaczego kanibalizacja w SEO to problem?
Głównym skutkiem kanibalizacji fraz jest mniejszy ruch w serwisie. Dlaczego się tak dzieje, skoro na to samo zapytanie wyświetlamy się podwójnie? Przyczyna jest prosta – mając do wyboru różne adresy URL odpowiadające konkretnemu zapytaniu użytkownika, Google gubi się i nie wie, który wybrać. W rezultacie bywa, że wyżej w wynikach wyszukiwania pojawi się podstrona, która wcale nie konwertuje lub ma przestarzałe treści.
Z jednej strony kanibalizacja prowadzi więc do niższych pozycji w Google (a tym samym mniejszego ruchu na stronie), z drugiej zaś, nawet jeśli użytkownik trafi do naszego serwisu, to prawdopodobnie zostanie odesłany na nieodpowiednią podstronę, w rezultacie czego szybko ją opuści.
Kanibalizacja treści nie zawsze oznacza jednak stratę dla serwisu. Sprawdź przykłady serwisów, które straciły i zyskały na kanibalizacji treści: https://hubs.ly/H0hztPl0
Jak wykryć problem kanibalizacji treści w serwisie?
Aby móc walczyć z kanibalizacją, musimy najpierw zlokalizować problem. Można wykorzystać do tego nowy raport w Senuto, który wskaże:
– frazy, na które Twój serwis jest widoczny podwójnie (skanibalizowane frazy)
– adresy URL, których dotyczy kanibalizacja
– pozycje poszczególnych podstron oraz ich zmiany w czasie.
Więcej informacji na temat kanibalizacji oraz wskazówki, jak do wykrycia kanibalizacji wykorzystać raport Senuto, znajdują się na stronie: https://hubs.ly/H0hztPl0
Senuto to kompleksowa platforma, która w jednym miejscu skupia wszystkie narzędzia wspomagające prowadzenie i analizę działań SEO. Dzięki modułom Senuto każdy specjalista SEO jest w stanie kontrolować efekty działań i analizować swoją witrynę pod kątem wyszukiwarek internetowych. Platforma biznesowo wspierana jest przez fundusz inwestycyjny KnowledgeHub oraz współtwórcę SARE i inwestora w spółki technologiczne w obszarze komunikacji marketingowej - Krzysztofa Dębowskiego. www.senuto.com
Nadesłał:
KnowledgeHub Fund
|
Komentarze (0)